Reageer op: Opnieuw voorstellen Celticmyst

Forum Forums Stel jezelf even voor Opnieuw voorstellen Celticmyst Reageer op: Opnieuw voorstellen Celticmyst

celticmyst
Bijdrager

ik heb niet echt het gevoel dat ik stenen heb momenteel dat wil zeggen: Ik ervaar niet heel erg klachten in de maagstreek momenteel (ze zullen er ongetwijfeld wel zitten).

Wat ik nu wel merk is dat ik stress heb. Omdat ik 3 banen heb, eentje betaald en twee vrijwillig, waarin ik merk dat ik soms “Maar door ga” en dan niet meer kan stoppen.
En dan ga ik fouten maken. Dingen die ik beter anders had kunnen doen. Ik doe veel PR-werkzaamheden maar het is denk ik erg belangrijk dat ik de ontspanning weer op ga zoeken. Juist als de neiging er is om maar door te gaan. We leven in zo’n hectische maatschappij waarin we bijna continu online zijn. Dat geeft ook stress (niet per se negatieve stress). Maar wel het gevoel “Steeds iets te moeten”. En dat vind ik niet prettig.

Onlangs was de week tegen eenzaamheid. Ik moet nu stukjes gaan schrijven over eenzaamheid. Ik denk dat je je ook eenzaam kunt voelen als je teveel van jezelf vraagt en niet meer goed naar jezelf luistert, dus teveel over je grenzen gaat.

Nou ja ik kan nog wel even doorgaan. Er moet een gezonde balans zijn tussen dingen moeten en dingen doen die je zelf wilt denk ik.