Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Lievergezond
Bijdrager

Liesje hierover:

Ik neem Hashimoto ook met een korreltje zout ja. Maar de TPO is 3x geprikt en is te hoog.

Dit in combinatie met dat je je niet zegt te herkennen in mijn klachten: kijk: die TPO-antistoffen zeggen niets over hoe slecht of goed je schildklier functioneert. Alleen wel hoe groot het geweld is dat op je schildklier wordt afgevuurd door je lichaam. Het kan tijden duren voor je schildklier minder goed gaat functioneren en/of uiteindelijk instort. Hashimoto is geen ziekte van je schildklier, maar een ziekte van je immuunsysteem dat je schildklier aanvalt en meestal niet alleen je schildklier. Als je schildklier lang genoeg onder vuur ligt, kom je vanzelf uit bij meer typische schildklierklachten, maar kennelijk is het gewoon nog niet zover bij jou. Ik zou zeggen: houden zo. Ik weet dat ik mijn bloedformulier terugkreeg over mijn tpo-uitslag en daar stond dat ook gezonde mensen verhoogde schildklierantistoffen kunnen hebben: tja. Dat is gewoon het deel van de populatie bij wie de schildklier onder vuur ligt, bij wie hun immuunsysteem iets mankeert, maar bij wie dat proces nog niet lang genoeg aan de gang is wil de schildklier gebukt gaan onder de ontsteking. Ik vind dat persoonlijk vrij kwalijk dat men dan doet alsof naar mensen die geen geneeskunde hebben gestudeerd en hier geen verstand van hebben, maar wel verhoogde antistoffen: alsof er niets aan de hand is. Dat is mensen verkeerd informeren over de ijsberg die zit onder het topje van de verhoogde antistoffen.