Reageer op: Cytochroom P450 Polymorfisme

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Cytochroom P450 Polymorfisme Reageer op: Cytochroom P450 Polymorfisme

gif-vrij
Bijdrager

@sampjes

Leverziektes heb ik niet echt in de familie. Maar mijn moeder heeft vroeger wel geelzucht gehad en heeft volgens mij ook veel leverklachten. De artsen doen die klachten allemaal af als een maagprobleem. Maar ik zie bij haar ook verteringsproblemen en niet goed tegen bepaalde voeding kunnen. Ook vet kan ze slecht verdragen.
Geelzucht kan dus ook je DNA veranderen heb ik gelezen. Dus als ik afwijkingen heb in mij DNA dan heb ik dat geerfd van mijn ouders. Maar teveel gifstoffen kan ook een oorzaak zijn van DNA verandering.

De mensen waar ik mee werkte in de chemische dampen zijn nooit ziek geworden. Bij hun werken die enzymen dus prima. Echter omdat deze bij mij vertragend werken ben ik er ziek van geworden.

Deze test kan je alleen via de huisarts aanvragen, tenminste via de huisarts wordt deze test vergoed. De test kost € 1100,=. Het gaat wel ten koste van je eigen risico.

Dit is de site van het Erasmus . Je kan deze test trouwens ook bij andere ziekenhuizen aanvragen. Check wel bij je ziektekostenverzekering. Soms vergoeden ze alleen test van ziekenhuizen bij jou in de buurt. Je kan hier meer uitgebreide informatie vinden. Er is ook een algemene folder die kan je uitprinten en meenemen naar je huisarts.

Dit is de link van het aanvraagformulier. Deze kan je meenemen naar je huisarts

Het erasmus doet een test van 9 enzymen. Andere laboratoria met 15.
Je moet trouwens wel met een goede reden komen om deze test aan te vragen. Bijv. als je slecht reageert op medicijnen. Maar je kan het altijd proberen zeker als je kinderen ook problemen hebben dan kan het een erfelijke kwestie zijn.
Succes.