Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Lievergezond
Bijdrager

hoi Mike: hierover:

dus jouw hele familie heeft Hashimoto? Hadden ze daarvoor allemaal ook Lyme?

Over erfelijke aanleg en hashimoto: de moeder van mijn vader is in haar kraambed gestorven met kind in de buik aan een hersenvliesontsteking. Ik denk nu terugredenerend: groot kans dat het een hashimoto encephalitis betrof. 6 van haar 8 kinderen, waaronder mijn vader, hadden de ziekte van hashimoto. Mijn moeder heeft overigens op latere leeftijd last gekregen van haar schildklier in een stressperiode. Bij haar zit het niet zo diep in de familie. Over lyme: het is bekend van de ziekte van lyme (en niet alleen van de ziekte van lyme, maar ook zoveel andere infectieziekten) dat die autoimmuunziekten in gang kan zetten. Welke autoimmuunziekte je dan krijgt, is vaak wel genetisch bepaald. De bacterie van de ziekte van lyme zit in het overgrote deel van de menselijke bevolking: alleen niet iedereen heeft er (op dezelfde manier/ in dezelfde mate) last van. In mijn familie ben ik alleen (positief) getest op de ziekte van lyme.