Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

liesje
Bijdrager

Ik heb even snel gezocht naar een eventuele erfelijkheid van klachten van de schildklier. Een groot gericht verhaal heb ik zo snel niet gevonden maar wel gevonden dat het kan.
Zowiezo, als een vrouw jong is en tekorten heeft (wat ze niet weet) en een baby krijgt geeft ze die tekorten door aan haar baby of de baby neemt nog meer van de moeder weg. Klinkt logisch. Ik dacht vroeger ook altijd, dat gezeur over erfelijkheid, maar nu geloof ik er wel in.
Dat wil niet zeggen dat dat voor mij geldt, helemaal niet. Wel las ik laatst dat vastenkuren niet gezond zijn voor de schildklier. Dan zet je je vertering op een laag pitje. Vond ik wel logisch klinken. Kan dus best zijn dat ik al een trage schildklier zelf heb veroorzaakt.
Dit soort opmerkingen kom ik dan maar zelden tegen. Ik bedoel als ik maar lang genoeg zoek vind ik overal wel iets meer dan de “gewone bekende dingen”.
Veel belangrijker is nu dat lievergezond genoeg gezocht zal hebben over Hashimoto en/of de schildklier.
Ik kwam zojuist thuis en trof de buurvrouw, ik zeg ik maak me ongerust over mijn trage schildklier.
Zegt ze “ik slik elke dag 10 pillen (thyrax)want mijn schildklier doet helemaal niets meer. Die schildklier is dus in de loop der jaren met thyrax alleen maar slechter geworden. Thyrax was ook een tijdje niet leverbaar, toen is haar schildklier sterk achteruit gegaan.
Zoekende en lezende bij forums houden mensen problemen, ook met thyreoide wat ze ook doen. Geen prettig vooruitzicht.
Candida en een doorlatende darm is bij mij zeer waarschijnlijk gekomen doordat een arts (die ik allemaal destijds nog vertrouwde) het zo nodig vond om tetracycline langdurig voor te schrijven.
Maar nu gezond blijven voor zover mogelijk is het doel. Ik wil niet wegkwijnen in een rolstoel.