Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Lievergezond
Bijdrager

hoi Liesje, je hebt een natuurarts nodig wat Kleipool ook is en dan eentje die in de schildkliergroep zit van die natuurartsen. Zie deze website: https://avig.nl/kaart/ Dat doe je door op die website het stukje na ¨categorie¨ uit te klappen en dan door daar ¨schildklier¨ te kiezen (onderaan). Maar ook dat geeft ook niet altijd genoeg houvast voor dat je dan een goede te pakken hebt. Ik wist wel een dr. Van Loon die mensen met schildklierproblemen hielp, maar die schijnt nu ook gestopt te zijn, dus die valt alvast af. Sorry dat ik begon over die thyroid die je slikt. Er zijn ook mensen wel enthousiast over: zie dit verhaal: https://www.vgns.info/hypo-of-hyper/ervaringsverhalen-en-brieven/item/verhaal-1
Dus sommigen varen wel bij die dierlijke schildklier, sommige niet. Dat ligt met die schildklier weer bij iedereen anders. Niet elke natuurarts die ook zegt de schildklier te behandelen is perse op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op dat gebied. En ze stellen vast van allerlei onderzoeken voor ook en hoe maak jij dan uit dat het de goede onderzoeken zijn? Dat zijn mijn persoonlijke vragen waardoor ik niet snel mijn geld aan die natuurartsen besteed. Ik ben bang dat ze mij niet zoveel nieuws vertellen behalve dat ik nog steeds niet genoeg energie heb wat ik wel heel graag zou willen. In die zin zou ik misschien uiteindelijk ook hormonen bij moeten gaan slikken, maar ik heb nog altijd de hoop niet opgegeven dat ik door de oorzaak te verhelpen dat ik geen hormonen hoef bij te slikken. Dit is trouwens een link naar informatie over de relatie tussen schildklierklachten en duizeligheid: http://blog.defouw.org/schildklier-en-duizeligheid/ Jouw gehoor is goed zeg je. Kijk, mijn moeder begon ook alleen met die duizeligheid. Die doofheid kwam veel later pas. Zoals ik al zei is het een voortschrijdend proces: die hashimoto: wat niet is kan nog komen: je kunt jezelf beter indekken tegen autoimmuunklachten die je niet ook nog erbij wil hebben. Ik wilde alleen aangeven dat het allemaal in hetzelfde spectrum zit: schildklierproblemen en problemen in gehoorgangen, migraines, andere hoofdholten (zoals bij mij sinusitis als ik dingen eet waar ik niet tegen kan), duizeligheid (dat evenwichtsorgaan zit vlakbij de oren), gehoorproblemen, tinnitus (piepende oren). Tinitus heb ik als ik gluten eet.
Ik heb dit al zo vaak tegen je gezegd, maar ik zou op zijn minst in jouw geval een voedsel allergie/intolerantietest doen: een natuurarts zou er goed aan doen dat ook bij jou te laten doen als 1 van de eerste dingen. En dan je religieus houden aan de resultaten qua voedselvermijding. Als dat lukt dan zorg je dat de autoimmuunklachten niet voortschrijden. Ik ben nog steeds bezig met NAET-allergiebehandelingen en dat gaat wel tergend langzaam, maar de eerste vruchten lijken zich af te werpen: ik heb nu geen heftige reactie meer op tomaat bijvoorbeeld zoals ik die eerder wel had. Ik ben ook voor dingen behandeld die ik zowiezo al niet at zoals gluten en ik test ook niet echt uit of ik dan nu wel tegen gluten kan na die behandeling. Met tomaat heb ik dat pas wel gedaan en ik kan zeggen dat ik er niet meer op reageer. Aparte ervaring dat wel. Maar ik kan het nog niet helemaal geloven. Die gluten, dat ik daar niet meer op reageer is fijn als het onverwacht ergens toch in blijkt te zitten zoals dat zo vaak het geval met gluten is: die zitten overal in verstopt. Die NAET-behandelingen die hebben als basis dat persoonlijke aloude associaties van je lichaam tussen opgelopen trauma´s en bepaalde voedselitems worden losgeknipt. Dus die trauma´s zitten dan misschien wel ergens in je lichaam opgeslagen, maar ze zitten niet meer vast aan voedingsmiddelen na die therapie. Wel handig eigenlijk voor mensen met voedselallergieen en -intoleranties! -als het echt werkt… Ik kan persoonlijk eigenlijk niet begrijpen dat jij nog spelt blijft eten als je dat boek al gelezen hebt en als je mij als deskundige op het gebied van de ziekte van hashimoto zegt te beschouwen terwijl ik het al zo vaak tegen je gezegd heb over dat je gluten moet laten staan als hashimoto-klant. Maar dat lijkt vooral mijn persoonlijke probleem te zijn: dat mijn geluid kennelijk niet lijkt te beklijven bij jou. Terugkomend op supplementen in het algemeen: je hebt vaak niet veel nodig, maar welke je nodig hebt is toch vaak persoonsgebonden. En daar kunnen orthomoleculaire artsen bij helpen. Vitamine d (haalt ook al het aantal schildklierantistoffen naar beneden) en b12 (dan wel de opneembaardere varianten via bijv. het mondslijmvlies) is denk ik wel het minimum waar veel artsen het over eens zijn, alleen ook al zonder testen. Maar de rest is koffiedik kijken per persoon. Zonder testen kom je niet ver. Een beetje dingen in het wilde weg slikken zonder testen eraan vooraf gaand: heb je niet zoveel aan.