Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Lievergezond
Bijdrager

hoi Liesje: hierover:

Ik heb nog wel steeds klachten van duizeligheid en een stresserig gevoel af en toe en volgens mij komt dat door de schildklier.

Wat ik wel meteen te horen kreeg was de schildklier TSH 7,9. Vrij T4 11,7.
En de bloeddruk te hoog. 168/92 Hypertensie noemen ze dat.

TPO waardes waren te hoog.

en hierover:

Heb ik nu wel of niet Hashimoto en hoe erg is dat.

Mijn vraag aan jou: je zou toch dat boek gaan lezen over hashimoto in het Nederlands? Tenminste ik dacht dat je zei dat je het had aangeschaft.
Als je dat boek goed leest, dan zou je inmiddels kunnen weten dat je uitslagen duiden op de ziekte van Hashimoto, zeker met die verhoogde antistofwaarden. Maak je niet zo afhankelijk van artsen voor hun oordeel. Het huidige medische model laat je aan je lot over tot je schildklier nog nauwelijks werkt en dan krijg je eventueel een schildklierhormoon toegediend waar je vaak ook niet eens (genoeg) mee geholpen bent en het autoimmuunproces schrijdt ook dan gewoon door. Je krijgt geen enkele informatie over hoe je je lichaam behoedt voor het doorgaande proces van dat je organen met antistoffen worden bekogeld. Zogenaamd heeft men geen idee waar die antistoffen vandaan komen.

En hashimoto is zeker kwalijk, want het verruineert je organen. In elk geval je schildklier, maar de antistoffen beperken zich vaak niet alleen tot je schildklier.
Bij jou richten de antistoffen zich mijns inziens ook op je hoofd, misschien wel je evenwichtsorgaan. Ik hoorde een arts uit de VS zeggen dat de ontstekingen van allerlei buizen in je hoofd je ook doof kunnen maken en je evenwichtsorgaan en je gehoor ligt dicht bij elkaar en vaak hebben mensen met autoimmuunproblemen in het evenwichtsorgaan ook vaak autoimmuunproblemen in de gehoorgang op den duur: dat heet de ziekte van Meniere. En er is ook een link tussen hashimoto en Meniere. Dat zie ik bij mijn moeder. Die had ook vaak last van haar evenwichtsorgaan, zij had/heeft ook hashimoto en nu is ze gedeeltelijk doof geworden door die autoimmuunproblemen die progressief zijn. Artsen zullen die samenhang niet snel naar jou toe benoemen verder en het wordt vaak ook niet benoemd als autoimmuunproblemen, terwijl het dat wel zijn. Als een bejaarde zoals mijn moeder doof wordt dan vindt men dat gewoon bijna normaal. Over oorzaken wordt met geen woord gerept. Men laat het gewoon lekker gaan. Overigens interesseert mijn moeder het ook verder geen lor: die denkt en zegt: ik krijg er mijn gehoor toch niet mee terug. En ze blijft lekker gluten, melkprodukten etc. eten. Mensen zijn hardleers. Ik heb zelf ook lang nog dingen gegeten en terwijl ik ze niet kan bolwerken.
Die connectie antistoffen schildklier en hoofd komt op veel manieren tot uiting: bijv. ook zoals bij mijn zus (ook hashimotoklant) nu sinds kort en iemand anders die ik ken met hashimoto: migraine (waarschijnlijk verstoppen aderen ook door antistoffen hetgeen bloedtoevoer naar het hoofd is verminderd wat bij migraine het geval is). Of bijv. encefalitis (hersenvliesontsteking) is in de medische literatuur bekend gevolg van een uit de hand gelopen schildklier autoimmuunprobleem.
Bij mij verstoppen mijn sinussen in mijn hoofd als ik melkprodukten en andere dingen eet waar ik niet tegen kan en dat zijn er ook wel veel.

Die stress waar je het over hebt die je soms in je lijf voelt: dat kan een oud emotioneel trauma zijn waardoor je lichaam reageert zoals het reageert bij bepaalde triggers die dat trauma aanraken en dat kan ook mede aan de grondslag liggen van je autoimmuunproblemen. Een trauma (lichamelijk of emotioneel) (of meerdere trauma’s) dat wil je wezen niet vergeten uit pure overleving. Het zal daar redenen voor hebben, maar je kunt je als mens niet permitteren continue in de stress te zitten. Dit soort beslissingen nemen mensen alleen niet bewust maar onbewust.
Er zijn therapieen bekend die de stressrespons weg zeggen te kunnen halen na bepaalde triggers. NAET therapie is zo een bekende therapie die het centrale zenuwstelsel helpt te herprogrammeren dat je lichaam geen stressreactie verbindt aan bepaalde voedingsstoffen in je lichaam. Ook is daar de zogeheten functionele neurologie: dat is een relatief nieuwe vorm van therapie binnen de chiropractie waardoor mensen autoimmuunresponsen door psychische of lichamele trauma’s achter zich kunnen laten.