Reageer op: Kanker

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Kanker Reageer op: Kanker

Binc
Bijdrager

Ik kan mezelf er alles bij voorstellen hoe je je voelt als je als dochter er zo dichtbij staat en ermee geconfronteerd word ja. Helemaal omdat je het zelf waarschijnlijk anders zou doen en je geconfronteerd word met de gevolgen van chemo. Zo te lezen heeft ze een zeer sterke wil gehad om door te gaan.

Bij mijn moeder ging het iets anders. Die kreeg wel te horen dat er sprake was van ziekte van kahler. Alleen was behandeling niet aan de orde. Pas wanneer de plasmacellen zouden gaan woekeren kwam chemo ter sprake. Zo heeft ze nog lang gelopen met bot pijnen alvorens de plasmacellen gingen woekeren en ze uiteindelijk aan de chemo en stamceltransplantatie ging.
Met als resultaat dus geen bot pijn meer maar nog altijd doodmoe.
Tijdens de behandelingen wilde ik alles haarfijn uitgelegd hebben over de medicijnen meest er ging gebeuren van de artsen. Had jij dat ook? Ook zoekende naar andere oplossingen?

Weet je, er zijn mensen in mijn omgeving die volledig genezen zijn door chemo en alweer jaren zonder enige klacht daarvan een normaal leven hebben. Maar ik begrijp gewoon niet hoe zo een chemo iemand geneest. De chemo stopt de kwaadaardige celdeling maar ook de goeie.