Reageer op: Kwikontgifting: m’n route naar gezondheid (100%leven)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Kwikontgifting: m’n route naar gezondheid (100%leven) Reageer op: Kwikontgifting: m’n route naar gezondheid (100%leven)

Simon-G
Bijdrager

Hey Mark volg deze thread al enige jaren, sowieso dank voor alle informatie en moeite die je er in hebt gestoken.

Ik zie dat je bovenaan deze pagina een aantal links post naar het westonaprice.org forum
Maar had je deze wel eens gelezen?

https://www.westonaprice.org/health-topics/environmental-toxins/health-hazards-of-mercury/

Met name deze alinea

The proteins in the diet must be animal proteins, providing a complete specturm of amino acids. A study of Asian vegetarians with incomplete amino acid intake showed reduced clearing of xenobiotics.47 Low levels of hydrochloric acid have an adverse impact on the availability of dietary amino acids, even in a higher protein diet, so stimulating the pancreas using lacto-fermented foods is crucial. Our protocol makes the use of cultured dairy products rich in whey protein. Not only will whey provide the complete protein needed for metabolization of xenobiotics and mercury, it has also been shown to increase glutathione content in the liver.48,49 We recommend sheep’s milk yoghurt, rich in lauric acid, whey and glutathione.

In dit topic was ik de rol van de alvleesklier bij de ontgifting nog niet tegengekomen, maar misschien heb ik er over heen gelezen.

Gr,

Simon.