Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

liesje
Bijdrager

Dit verhaal heeft de bedoeling dat er meegedacht wordt. Ik verwacht geen oplossing.
Laatst had ik smorgens gespoeld, was heel goed leeg. Dan moet/mag/kan ik erop vertrouwen dat ik 2 dagen nergens last van heb. Maar ,s-avonds zat ik met veel kramp op de WC. Ik voel de eerste krampjes komen en weet dat ik naar de WC moet. Maar waarom? Ik heb dan heel sterk het gevoel “het klopt niet”.
Ik weet gewoon dat mijn darmen een eigen route vormen die volkomen afwijkt van het gangbare.
Normaal is dat men de darmen niet voelt werken gedurende de dag. De endeldarm vult zich en dat wordt ook niet gevoeld. Gaat allemaal automatisch. Pas als de endeldarm een seintje geeft naar de hersenen dan ga je naar de WC.
Klopt dit, gaat het bij jullie ook zo?
Hoe gaat het bij mij? naar mijn eigen gevoel en idee.
Ik voel hoog in mijn buik/rechts kramp en voel dat de darm bezig is de boel op te schuiven.
Er komt al iets in de WC. tussendoor moet ik steeds wachten en steeds opstaan tot de drang te groot wordt. Op bed blijven liggen en ophouden kan niet.
Uiteindelijk heb ik dan al 4x op de WC gezeten zonder groot resultaat. De darm blijft krampen totdat ik uiteindelijk toch een grote hoeveelheid kwijt raak. De laatste keer dat dit gebeurde heb ik wel 8 keer op de WC gezeten gedurende een uur voordat ik voelde dat de boel weer rustig was. Er lag ongeveer 500 gr. in de pot en dat vind ik veel als ik smorgens al goed leeg ben.
En waarom klopt het niet?
Als ik 2 of 3 dagen niet spoel gebeurt er niets.
Je zou verwachten dat als de darmen vol zijn diezelfde kramp zich aandient, ook al komt het niet uit de endeldarm. Maar dit is nog nooit gebeurt sinds 2009.
Het lijken dus nog steeds 2 verschillende systemen

Ik weet dat het niet de eerste keer is dat ik dit schrijf maar als dokters denken dat het anders gaat omdat ze dit zo geleerd hebben dan is dat verdomd vervelend.