Reageer op: gif-vrij stelt zich voor

Forum Forums Stel jezelf even voor gif-vrij stelt zich voor Reageer op: gif-vrij stelt zich voor

gif-vrij
Bijdrager

Inmiddels heb ik de afgelopen jaren al meer dan 35 leverreinigingen gedaan. Van de meeste reinigingen ben ik echt opgeknapt maar na al die reinigingen nog steeds heel veel stenen. Er zitten nog steeds blokkades. Ik heb ernstige problemen met mijn lever, kan nog maar heel weinig verdragen. Desondanks zijn (bloed)onderzoeken via de reguliere geneeskunde altijd goed en worden mijn klachten als psychosomatisch weggeschreven.

Er zijn er ook vermoedens dat ik polymorfisme heb van het cytochroom P450. Hierdoor ben ik een slechte ontgifter. Zelfs een paracetamol valt bij mij verkeerd. Maar ook ontgiftende voedingsmiddelen zoals citroen, curcuma, grapefruit en de meeste supplementen gaat compleet fout. En dit is waarschijnlijk ook de reden dat ik zo ziek ben geworden van de chemische dampen waarin ik heb gewerkt.

De voornaamste reacties die ik heb zijn emotionele uitbarstingen en zeer slecht slapen (soms maar 2 uur op een nacht). Zelfs melatonine lukt niet. Teveel vet en/of zetmeel verdraag ik slecht en het voelt dan echt als een steen in mijn buik net boven mijn navel. Als ik dat heb dan ben ik emotioneel ook een wrak.
Niemand kan hier iets mee, en ben echt radeloos. Die uitbarstingen zijn verschrikkelijk, niet alleen voor mij maar voor mijn hele gezin. Dit is niet af en toe maar met periodes zelfs dagelijks.

Na ontlastingsonderzoek weet ik ook dat er een flinke dysbiose is in mijn darmflora en heb ik te weinig verteringsenzymen vanuit de pancreas.
Daarnaast heb ik een methyleringsprobleem van oestrogeen, deze wordt namelijk niet goed afgebroken. Gezien mijn leeftijd (in de overgang) brengt dit ook voldoende narigheid met zich mee.

Sinds kort wordt ik nu goed begeleid vanuit de vrouwenpoli in Boxmeer. Zij zijn de eerste die mijn klachten echt serieus nemen en niet wegschrijven als psychosomatisch. Uit alle onderzoeken blijkt ook echt dat er veel mis is van binnen.
Maar goed, zij weten veel van hormonen en darmen, maar de lever blijft een vak apart.

Ik twijfel of ik door moet gaan met de leverreinigingen. Zij hebben daar ook geen oordeel over die keuze is aan mij.

Ik vraag me af of ik door het regelmatige gebruik van bitterzout mijn darmflora om zeep help?

Verder ben ik benieuwd of er meer mensen zijn die heel veel reinigingen hebben gedaan en nog steeds doen en wat hun ervaringen zijn na al die reinigingen. Ik weet dat Alexandra van dit forum destijds ook meer dan 30 reinigingen heeft gedaan. Zij is echter niet meer actief op dit forum.
Dus actieve forumleden of stille lezers ik hoor graag van jullie bevindingen.