Reageer op: Natuur hier, voorstellen.

Forum Forums Stel jezelf even voor Natuur hier, voorstellen. Reageer op: Natuur hier, voorstellen.

Lievergezond
Bijdrager

hallo Binc: hierover:

Uit haar bloedwaarden word aangenomen dat er sprake is van een te snel werkende schildklier. Waaronder Graves. Wat ook niet heel raar is als ze zoveel af valt en gerookt heeft. Dat er sprake kan zijn van afwisselend traag en te snel werkende schildklier geloof ik wel. Maar dan nog geen hashimoto.

Ja ok: Graves. Of Graves en hashimoto: wat vaak naast elkaar voorkomt: ik bedoel eigenlijk: autoimmuunschildklierproblemen in het algemeen. Alleen hashimoto komt vaker voor en bij beide (graves en hashimoto) is het zaak de voedingstriggers weg te nemen voor de klachten. De reden is dat dan niet alleen de symptomen verdwijnen, maar je voorkomt ook dat je huidige autoimmuunziekte van de schildklier niet leidt tot nog meer autoimmuunziekten want ze triggeren elkaar. Als er sprake is van graves/hashimoto dan zijn er altijd voedselallergieen/voedselintoleranties in het spel. Van belang is deze boven tafel te krijgen om erger te voorkomen. Ik heb familieleden die alleen door de focus op symptoombestrijding bij hun autoimmuunschildklierziekte (hormoonsuppletie in hun geval) andere autoimmuunziekten erbij hebben gekregen: diabetes type 1 (roken hielp daarbij ook niet) en de ander heeft nu ook coeliakie.

Daarbij doen zuivel zoals kefir juist goed heeft natuur aangegeven.

Natuur heeft ook geschreven dat zij last kreeg van haar handen na het eten van rauwmelkse kaas.

Tip voor Natuur: meten is weten; laat je bloed -al dan niet met tussenkomst van een arts- testen op langzame reacties op voedingsmiddelen (IgG-antistoffen): dit zijn intoleranties: https://www.prohealth.nl/imupro-100/

Bij de huisarts kun je je bloed laten testen op snelle reacties op voedingsmiddelen: IgE-antistoffen.

Vervolgens de allergenen waar je niet goed op reageert proberen uit te bannen uit je eetpatroon: zal niet meevallen: maar dat heeft grote kans van slagen bij het verhelpen van je klachten.

Dat zou ik sowieso eerst overleggen met de behandelend arts alvorens akkoord te gaan met radioactief jodium onderzoek

Ja radioactief jodium: ook niet mijn ding!