Reageer op: Leverreiniging vertaling

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Leverreiniging vertaling Reageer op: Leverreiniging vertaling

pinklady
Bijdrager

Hallo mede-forummers,

Van poster ben ik inmiddels meelezer geworden, totdat ik een vraag heb, waar ik het antwoord zo gauw even niet op weet. Het zal ongewtijfeld hier in het topic staan, maar lees 245 pagina’s nog maar eens na 😉 Wellicht heeft iemand het antwoord paraat?

Ik heb afgelopen dinsdagavond een leverreiniging gedaan. Daarbij gebeurde niet zo veel, zoals bij vele eerdere leverreinigingen die ik heb gedaan. En nu, een paar jaar na mijn eerste reiniging, geloof ik dat ik mijn eerste galkoliek te pakken heb. Ik ben bekend met “pijn”/gezeur in mijn rechterschouderblad: Dat heeft mij altijd al doen vermoeden dat er toch stenen zaten, maar dat ze nog niet klaar waren om eruit te komen. Daarom ben ik dus ook doorgegaan met reinigingen. Vandaag heb ik echter – al een paar uur – een heel ander type gevoel in datzelfde schouderblad (en ook een beetje achter/onder mijn borstbeen). Het gevoel laat zich omschrijven alsof ik een veel te grote hap droog en vast eten heb doorgeslikt, die niet door mijn slokdarm heen komt, maar dan dus op een andere plek. Dat is redelijk pijnlijk. Ik heb een sterk vermoeden dat er eindelijk(!) beweging in die galstroom zit, en dat er een galsteen klem zit. Nu weet ik dat het wordt afgeraden om de leverreiniging te snel achter elkaar te doen, maar ik heb de neiging om hem vanavond of morgenavond gelijk nog een keer te doen. Die rommel kan er maar beter uit zijn, dacht ik zo! Alternatief is natuurlijk alleen bitterzout (dat heb ik nu helaas niet bij me, dus dat wordt ook vanavond).

Wat zijn jullie ervaringen/adviezen met een galsteen klem ná een leverreiniging? Alleen bitterzout, of complete reiniging nog een keer?