Reageer op: bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid bloedarmoede, ijzertekort, moe etc Reageer op: bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Binc
Bijdrager

Hoi Mtje,

Ik had je bovenstaande bericht gemist. Ik zie deze nu pas.
Dankjewel voor je adviezen.

Mijn B12 was zeer hoog (819) Heb in het verleden injecties gehad.
Foliumzuur hoger dan de referentiewaarden (16.6) en B6 ook.
Mijn huisarts had op het formulier geschreven MMA test voor de B12. Maar het lab bepaald dat met dezen B12 en Foliumzuur waarden ze deze test niet uitvoeren. Ijzer was duidelijk te laag (10) en de referentiewaarden beginnen bij 14. IJzerverzadiging te laag. Maar dat is elke keer.
Ferritine was goed. HB was binnen de referentiewaarden maar wel gezakt.Red bloedcel distributie normaal.Reticulyten ook normaal.

Het kan ook nog aan her ijzer transport liggenoa ceruloplasmine, transferrine, methalootheoinine)

Behalve transferrinne ken ik niet de andere 2 bovenstaande niet.

Ik had nog wel L lysine in de kast staan maar nam het verder niet. Ik weet niet waarom niet meer eigelijk. Nadat ik je berichtje vanmorgen had gelezen heb ik dit genomen. Het haalt de spierpijn weg. Ik heb idd wel een Borellia bacterie. Maar geen Lyme. Ik wil mezelf ook niet al teveel zorgen maken om die bacterie eigenlijk. Mijn klachten zijn echt weer begonnen na inname van H2O2. Vooral dat ijzer tekort. Het gaat nu beter en ben minder moe. Alleen de spierpijnen willen maar niet minder worden. Vanmorgen weer bij de fysio geweest voor dry needling en hij begint alweer over fibromyalgie. Een diagnose die ik in het verleden ook gekregen heb. Alleen geloof ik er niet in. En vorig jaar waren al mijn klachten weg. En pas na de H2O2 kreeg ik dezelfde klachten weer terug en een te laag ijzer. Dus ik begrijp er niks van.

Wat is litium orotaat?