Reageer op: I-lady {spijsverteringsproblemen}

Forum Forums Stel jezelf even voor I-lady {spijsverteringsproblemen} Reageer op: I-lady {spijsverteringsproblemen}

I-lady
Bijdrager

Lijkt me ook heel wijs! ik ben ook meer gaan testen de afgelopen jaren.

SIBO ben ik bekend mee en heb ik laten testen, echter had ze nog nooit zo’n schone darm gezien…(niet bij Gerda) dus dat is uitgesloten bij mij. Wel heb ik problemen met de vetvertering dus ik vermoed alvleesklier/ lever problemen.

Schildklier heeft een link met de bijnieren darmen etc. dus dat zou goed kunnen dat je daar problemen mee hebt. Ik ben er ook gevoelig voor en slik een natuurlijk supplement om de schildklier te ondersteunen. Uit de testen kwam bij mij wat problemen met T3 en T4 omzetting naar voren.

Als je een lekkende darm hebt dan maak je geen/ niet genoeg DAO aan en DAO heb je nodig om histamine af te breken. Wbt het HNMT enzym dat wil ik nog uitzoeken, want bij mij zit de histamine problematiek in de famillie..dus grote kans op een erfelijk defect.

Ik heb bovenstaande testen niet bij Gerda gedaan maar bij Gottswaal, echter liep ik daar ook vast op een gegeven moment dus ik ben zelf verder gaan zoeken. Zij heeft me wel wat tips gegeven wbt dieet zoals alle eiwitten koken ipv bakken (helpt goed). En histamine rijke voeding en histamine vrijmakers, en biogene amine bevattende voedingsmiddelen vermijden. Ik voel me wel beter daardoor, maar ik besef wel dat vermijden niet de weg naar genezing is.

Maar ik moet echt mijn lekkende darm aanpakken, en de bovenbuikproblematiek…