Reageer op: bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid bloedarmoede, ijzertekort, moe etc Reageer op: bloedarmoede, ijzertekort, moe etc

Binc
Bijdrager

Want hoe verhoog je je ijzer je in bloed zonder pillen of injecties ?

Door het eten van orgaan en/of het nemen van glandulars naast vitamine C.

Vitamine C neem ik al ( zorgt voor betere opname van ijzer ) jaren in. Misschien de dosering ervan nog wat verhogen, ik zit nu op 3 a 4 gram per dag.
En Binc je schreef ook dat tekort aan ijzer kan zorgen voor een verminderde vertering van eiwitten ? Heb je daar meer info over of een link ?

Vitamine C kan je het beste in nemen voor de maaltijd met voedsel welke rijk is aan ijzer. Roos vlees. En dan wel als stoofpotten. Ik zei dat je last kunt hebben van een moeilijke eiwitvertering bij een laag HB. Een laag HB kan ook door B12 tekort komen. Het gaat dus niet specifiek om ijzer zoals jij schrijft. Zoals vele malen eerder is aangegeven, ook in de link die ik gisteren plaatste is de oorzaak van een laag HB een tekort aan maagzuur. Ook kan de oorzaak gelegen zijn in het eten van verkeerd vlees welke niet volwaardig is. Zoals het in eerder genoemde link dus ook omschreven staat zorg een verstoorde zuurbalans in je darmen voor verminderde opname. Kan je zoveel vlees eten als je wilt maar er gebeurd niks. Je gaf aan dat je 2 keer per dag vlees eet. maar wat is dat voor vlees? Biefstuk? Kipfilet? Ik bedoelde te zeggen in het andere bericht dat jij het om draait. Jij geeft een symptoom van een onderliggend probleem de schuld. Zoals een eiwitallergie en je lijkt je erbij neer te leggen dat je HB te laag is, en een stempel op jezelf te plakken dat je chronisch moe bent.

plus ik begreep van je ( Binc) dat de lever en nier glandular ( welk merk gebruik jij ?) helpen bij de opname van oa ijzer en minder vermoeidheid ???

Dit is niet om je te helpen met het opnemen van ijzer maar het is je bron van ijzer. Orgaan zouden je ijzerpillen moeten zijn om je HB in orde te krijgen. Dit omdat je lichaam dit herkent als voedsel. Niet de ijzer injecties en de ijzerpillen. Zelf wilde ik bij vriesvoer een flesje bloed bestellen om mee te laten sudderen in de bouillon. Maar een klein flesje van nog geen 2 euro werd als erg duur met verzenden waar ik al bang voor was. Moet in droogijs dus dat werd 12 euro voor 250 ml. In Tanja haar boek staat veel informatie over oa de vitaminen en mineralen. In elk geval zul je ijzer uit plantaardig voedsel veel minder goed opnemen dan de dierlijke.

Op de geelzucht na heb ik in elk geval al jaren last gehad van de symptomen uit onderstaande link. Alles. En toch had ik nog steeds geen bloedarmoede. Want mijn HB was en is nog steeds goed. Dat is ook de reden dat ik niet geloof in de referentiewaarden die gehanteerd worden. En daar ga ik ook niet op wachten dat het weer zover komt. Dus ik neem idd lever en nierglandular. En veel ook.