Reageer op: Mike's artikelen en columns

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Mike's artikelen en columns Reageer op: Mike's artikelen en columns

Elkedageenei
Sleutelbeheerder

Amen!

Over de jongeren, met enige trots zie ik dat onze jongste zelfontwikkelingsboeken leest, van Stephen Covey tot Napoleon Hill.
Hij is helemaal klaar met school en maakt het alleen af om geen studeschuld te hebben.
Het dubbele is dat wij als ouders hem het liefst wel een papiertje zien halen (is entreekaartje voor een bedrijf) maar in mijn hart geef ik hem groot gelijk. Ze leren zoveel onzin op school en opleidingen worden uitgesmeerd over meerdere jaren wat in mijn ogen veel korter en effectiever kan maar dat is zoals ik heb begrepen voor scholen financieel niet interessant.
Je weet ik ben een fan van Jef Staes die al jaren pleit voor diplomavrij onderwijs.. en dat je als werkgever beter kunt kijken naar een competentieplaylist waarbij aanpassingsvermogen naast passie en talent voor je vak erg belangrijk is. Dan blijf je jezelf ontwikkelen omdat het je interesse heeft. En kun je al die oeverloze geldverspillende PE (permanente educatie, tegenwoordig in elk beroep verplicht) cursussen afschaffen. Daar knappen mensen ook op af.

En wat me verbaast: dat we op zondagochtend nog steeds de eucharistieviering op tv hebben, ik heb niets meer met dat geloof maar je kunt wachten op een gekwetste moslim die hier last van heeft. En dan wordt het afgeschaft.