Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

liesje
Bijdrager

Momenteel gebruik ik die Sanjivani niet omdat ik al zoveel andere dingen gebruik. Maar komt binnenkort wel weer in aanmerking.
Ik heb ook nog zakjes Mucoperm in voorraad, is ook absoluut geen slecht produkt voor mij.
Juglen zwaan stuurde een bericht getiteld Buikpijn weg door eten croissantjes.
Quote: op de website van de MaagLeverDarmStichting is te lezen dat de dikke darm niks meer is dan een opvangzak die vocht aan de ontlasting onttrekt. Unquote.
Er staan wat verwijzingen in de tekst en die bekijkende is het in het engels, dat ik wel vertaald heb maar bij mij nietszeggend overkwam.
Juist de dikke darm heeft mijn belangstelling omdat in 24 uur tijd mijn ontl. niet indikt. In 1,5 dag is het beter ingedikt.
Na 2 dagen krijg ik last van ontl. die wel is opgehoogd in de darm maar er niet uit wil.
1,5 dag is voor mij dus goed te doen.als ik het ingedikt wil hebben.
Vandaag aan acup. gevraagd. “bij de meeste mensen die 1x per dag naar het toilet gaan is de ontlasting toch ingedikt?”.
En dat is natuurlijk ook zo. Iedereen met een goede stoelgang heeft in 24 uur tijd ingedikte ontl.
Maar ik niet.
Dus de vraag blijft dan: iedere dag spoelen en steeds dunne ontlasting wat voor een impact heeft dat op mijn gezondheid?
Mis ik essentiele voedingsstoffen daardoor?
die ik misschien extra moet toepassen?
Ik heb al enzymen, pro-biotica, levertraan, vit.C, geen E-nummers en geen suiker