Zwemmen

Dit onderwerp bevat 43 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 9 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)
  • Auteur

I-lady
    Participant

Ik zou graag een keer per week rustig wat willen zwemmen om m’n spieren soepel te houden en m’n doorbloeding te verbeteren.

Maar nu las ik hier over de schadelijke gevolgen van chloor..nu kun je in de zomer natuurlijk wel in een natuurplas zwemmen maar eerlijk gezegd ben ik daar ook nogal huiverig voor ivbm de bacterien e.d. in dat water..

Ik geloof dat de zee het gezondst is maar daar woon ik helaas niet in de buurt.

Nu zit ik dus heel erg te twijfelen wat te doen..wat zouden jullie doen?

Webmaster
    Participant

Ik zou het niet doen. Je huid is je grootste orgaan en het is niet verstandig om chloor via je huid rechtstreeks in je bloed te laten lekken. We worden al aan meer dan genoeg hormoonverstorende substanties blootgestedl, het laatste wat je wil is verdere blootstelling aan foute halogeenelementen (chloor, fluor, bromide).

Mike

I-lady
    Participant

Oke dankje,dat is duidelijk..hoe denk jij over natuurwater om in te zwemmen?

Anoniem

Lekker gaan wandelen en koop een trampoline.

Mijn doorbloeding is ook een ramp trouwens.

Daarom ga ik vanaf het najaar 2x pw een lesje doen op de sportschool om geregeld de boel wat meer in beweging te zetten.

Dat advies kreeg ik ook van een Chinees arts.

I-lady
    Participant

Wandelen doe ik inderdaad al,trampoline ga ik proberen! staat er een bij mijn ouders dus dat moet geen probleem zijn.

Ik heb alleen een probleem met schokken opvangen en overbelaste spieren,daarom dacht ik aan zwemmen.Maar ik zal eens kijken hoe de trampoline gaat..goede tip!

Mike, wat denk jij over onderstaand mbt zwemmen? Betreft een zwembad bij mij in de buurt. Ik zal mijn dochter toch ooit op zwemles moeten doen, chloor binnenkrijgen is altijd beter dan verdrinken….

“Het water wordt gedesinfecteerd door middel van een zoutelectrolyse-installatie. De voordelen hiervan zijn, dat een nog betere waterkwaliteit dan voorheen kan worden gegarandeerd, er minder hinder wordt veroorzaakt door chloorlucht en oog- en slijmvliesirritatie wordt voorkomen. Ook zullen personen met buisjes in de oren minder problemen ondervinden en zullen cara-patiĆ«nten zich duidelijk beter voelen. Daarnaast zijn er minder arbeidsrisico’s in de machinekamer en behoeft geen transport en overslag van gevaarlijke stoffen meer plaats te vinden”.

Webmaster
    Participant

Lijkt me prima en goed dat ze aan alternatieven hebben gedacht! Zwemmen is op zich een hele gezonde vorm van lichaamsbeweging.

Mike

I-lady
    Participant

Heeej…*lampie* aan..als ik zo’n zwembad in de buurt vindt is mijn “probleem” ook opgelost ofniet?

Webmaster
    Participant

Yep.

Mike

I-lady
    Participant

Ah super..ff gegoogeld en er zijn er 2 redelijk in de buurt..iets verder rijden maar dat heb ik er al te graag voor over.Super bedankt allen!

Anoniem

Het floraparkbad in Amsterdam Noord krijgt zo’n zwembad geloof ik.

Ah fijn, dan kan ik gerust met de kleine gaan zwemmen. Het is iets verder rijden, maar dat heb ik er voor over. Ze vindt zwemmen zo heerlijk. Anders had ik gewacht tot ze op zwemles moest rond 4 jaar, dat duurt nog zo lang.

Gerard
    Participant

“Desinfectie met chloor komt altijd bovenop de filtratie met actieve-kool en/of zandfilters, waarvoor ook gedetailleerde voorschriften bestaan. Chloor wordt tegenwoordig veelal ter plaatse uit zout bereid door middel van zoutelektrolyse. Voordeel hiervan is dat er minder chloortransporten over de openbare weg nodig zijn. Tegenwoordig (2003) wordt ook steeds vaker ozon- of UV-behandeling bij binnenkomst van het water toegepast, waardoor later in het proces minder chemie nodig is. De twee laatste behandelingsmethodes werken bovendien preventief tegen het optreden van Legionella.”

Het zoutelektrolyse wordt van zout chloor gemaakt. Van de regen in de drup dus.

JVG
    Participant

Gelukkig hebben mijn ouders een zwembad met waterstofperoxide.

Anoniem

Precies Gerard je bent mij net voor.

Ik heb dit al eens eerder uitgelegd.

Zout is NACL die door elektrolyse gesplitst wordt waardoor je chloor (ter plekke) kan maken.

Blijkbaar heb je iets minder chloor nodig om hetzelfde effect te bereiken, waarom dat zo is weet ik niet, maar het is nog steeds chloor.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.