zwangerschap

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 9 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur

Weiland
    Participant

hoi, ik heb een vraag. we zijn vrij actief in de WAPF (vooral mijn man heeft zich helemaal verdiept) nu ben ik 6 weken zwanger van onze 3e en ik had mezelf voorgenomen om gewoon biologische Rauwe melk te drinken, eidooiers van eigen kippen, levertraan, lever, reuzel van onze eigen varkens, vette vis, stoofpotten/bottenbouilon, gefermenteerd eten etc.. en wil geen foliumuurtabletten innemen maar het uit rauwe melk, kefir, eidooiers, lever en haring halen. maar ik ben opeens zo onrustig en durf het gewoon niet zo goed zomaar melk e drinken, onze melk halen we van de biologische boerderij waar mijn man werkt en hoofzakelijk zomerstal voedering krijgen. weet iemand waarom rauwe melk nou zo wordt afgeraden bij zwangere vrouwen? is het alleen de Listeria die erin kan zitten die gevaar geeft? door bijv zand in het kuil (waar listeria door kan komen) en bijv de rauw melkse rauwpower kefir/hangop is dit hetzelfde risico? alvast dank

Weiland
    Participant

Zomerstalvoedering wil zeggen, vers gemaaid gras na het melken op stal, daarna grazen ze weer buiten.

fatsnotbad
    Keymaster

Laat je niet gek maken. Het is inderdaad de listeria die nu wordt gebruikt om mensen angst aan te jagen. Vroeger was het koeien-tbc en in de alternatieve wereld heerst een hysterische angst voor Lyme in rauwe melk. Angst is geen goede emotie als je zwanger bent, vertrouw op je eigen imuunsysteem, anders bezwijk je straks ook voor de vaccinatie-agenda!

Mike

Tanja
    Participant

Gefeliciteerd met je zwangerschap Weiland!
    Misschien heb je hier wat aan:
    http://www.thehealthyhomeeconomist.com/cdc-data-raw-milk-safe-during-pregnancy/

Sampjes
    Participant

@ mijn moeder heeft vroeger altijd rauwe melk gedronken tijdens haar zwangerschappen en er nog nooit listeria oid aan overgehouden.
    Mijn moeder zei en zegt nog steeds: als je bang bent dat iets je zal overkomen dan zal dat juist gebeuren, denk er niet aan en het overkomt je niet.

Weet niet of dit altijd zo is haha maar ze heeft toch wel een punt, laat angst niet de baas zijn šŸ˜‰

Weiland
    Participant

dank jullie! ja ik ben eigenlijk helemaal niet bang aangelegd, maar ik denk dat het komt door de rommelige start met bloedverlies (waarna ik dacht dat ik een miskraam gehad had) ook zitten de woorden van mijn holistische tandarts nog in mn achterhoofd, dat ik bovenin mijn kies nog een soort ontstoken blaasje heb zitten van oude wortelkanaal behandeling. en hij zei half jaar geleden dat ik as jaar beter niet zwanger kon worden want dan konden er aangeboren afwijkingen ontstaan omdat alle energie daarheen gaat? en dan samen met de rauwe melk die we altijd drinken 15 liter per week met 2 volwassenen en 2 kinderen werd ik er wat onrustig van. ja ik ben er ook van overtuigd dat als je die “dia” opzet het ook juist gebeurd wat je niet wilt. en @vaccinaties daar doen we zoiezo niet aan hoor we hebben 2 vaccin vrije kinderen zo fijn!

Na mijn miskramen kreeg ik deze angst-theorie ook over me heen, het zou aan de rauwe producten kunnen liggen volgens familieleden. Ze hadden dit namelijk in meerdere artikelen gelezen/gevonden.

Maar er zijn proeven gedaan met rauwe melk waar ze ziektebacteriƫn in gestopt hadden en na zoveel uur hadden de levende melkbacteriƫn deze ziekte onschadelijk gemaakt. Dit heb ik ooit eens gelezen op het forum, kan het niet zo snel vinden. Dan zou levende melk van goede (bio-dynamische) kwaliteit Listeria toch ook moeten kunnen uitschakelen?

Mocht je je er niet prettig bij blijven voelen dan kun je het ook nog licht verwarmen tot 38 graden? Ik heb zelf geen rauwe melke gedronken, maar melkkefir.

fatsnotbad
    Keymaster

Die proeven zijn inderdaad ook met grote hoeveelheden listeria gedaan (evenals e-coli en salmonella). Er blijft niets van over, zo krachtig is de probiotische werking van rauwe melk. Nu snap je ook waarom een kalf uit een vieze uier melk kan drinken en toch niet ziek wordt!

Mike

Heeft iemand toevallig een linkje naar deze proeven? Toch leuk om even te laten zien aan de bezorgde familieleden (gna gna smiley)

Lievergezond
    Participant

Naast magnesium zag ik deze week weer een item voorbijkomen
    over foliumzuur, hoe belangrijk deze stof toch keer op keer
    blijkt te zijn bij een zwangerschap.

Een nieuwe internationale studie toont aan dat in Europa
    jaarlijks 5000 foetussen worden aangetast door spina bifida
    en andere ernstige defecten aan het centrale zenuwstelsel.
    Zeventig procent van deze zwangerschappen worden beƫindigd,
    terwijl er een verhoogd sterftegetal is en ernstige ziekten
    invloed hebben op de kinderen die geboren worden. Tenminste
    de helft van deze gevallen had voorkomen kunnen worden door
    het toevoegen van foliumzuur aan de basisvoedingsmiddelen,
    zoals nu in zeventig niet-Europese landen wordt toegepast.

http://www.leefbewust.com/2015/nieuws/foliumzuur.html

Het gaat dus om duizenden kinderen die nu onnodig sterven
    of gehandicapt raken door een gebrek aan een b vitamine die
    gewoon goedkoop voorhanden is.

Ik vraag me wel eens af, wordt
    een vrouw die zwanger is wel meteen gecontroleerd op haar
    magnesium, vitamine D, foliumzuur en B12 waardes? Kun je
    daarmee niet heel veel ellende voorkomen. Of liever wachten
    op de gevolgen en dan dure medicatie inzetten? Beter investeren
    in preventie geneeskunde met supplementen die zeker bij grote
    inkoop door de overheid maar een paar euro per vrouw zak
    kosten.

Mocht je zwanger zijn en je huisarts leeft nog in de vorige
    eeuw en wil niet meewerken dan nog een tip. Ik laat op eigen
    kosten minimaal 1 keer per jaar wat zaken meten via de
    site bloedwaardentest.nl

http://www.leefbewust.com/columns/110915.htm

Tanja
    Participant

Goed eten helpt ook enorm: http://www.westonaprice.org/health-topics/vitamins-for-fetal-development-conception-to-birth/#7

Dus: lever, eieren, melk asperges, broccoli, spinazie.

Lievergezond
    Participant

hoi Tanja, ja uiteraard: levende voeding is belangrijk.
    Echter: demineralisatie en en degeneratie van onze voeding / aarde is een feit: zie bijv. dit interview met https://www.youtube.com/watch?v=8q6GeYQ8xUc met alternatieve kankerarts Leigh Erin Connealy: zij raadt toch ook suppleren aan.
    Zij zegt dat de mensen met de beste bloedwaarden die zij onderzocht: die gebruiken ook supplementen.
    Ze raadt wel aan om supplementen te gebruiken die zo dicht mogelijk bij de natuur staan uiteraard: dan nemen we ze namelijk ook het makkelijkst op natuurlijk.

Tanja
    Participant

Ik heb net the real truth about vitamins & anti-oxidants van Judith A. DeCava zitten lezen Lievergezond, dan ben je klaar met supps.
    En hoeveel mensen eten er voldoende biologische groenten, vrije uitloop eieren, grasgevoerde lever en goede rauwe melk? Ik denk dat daar nog een hoop winst te behalen is, al ben ik het met je eens dat de bodemuitputting zorgwekkend is, supplementen zijn niet de oplossing slechts slechte symptoombestrijding, die de farmacie geen windeieren legt.

Paradogma
    Participant

Kun je een soort “executive summary” van dit boek geven Tanja? Ik ben heel benieuwd!

Tanja
    Participant

Heel kort, we weten eigenlijk nog maar heel weinig van vitaminen, hoe complex ze zijn en hoe het werkt in het lichaam. Supplementen worden nauwelijks opgenomen en gaan ten kosten van allerlei hulpstoffen, mineralen, enzymen en andere veelal nog onbekende co-factoren. Het toedienen van isolaten verstoord daardoor de balans. De reden dat je in eerste instantie verbetering kunt merken is dat je nog over voldoende co- factoren beschikt. Als deze op zijn, ben je nog verder van huis.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.