Zuiveringszout – mineraalzout – bitterzout: verschillen + voordelen op 'n rijtje

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Zuiveringszout – mineraalzout – bitterzout: verschillen + voordelen op 'n rijtje

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 10 maanden, 1 week geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

wimeer
    Participant

Aub vul mij aub aan of corrigeer:

• zuiveringszout of maagzout = (natrium)bicarbonaat => in wat water op te drinken als BICA: helpt je alvleesklier beter te werken en de galzuur productie te stimuleren. Werkt ook ontzurend, en zou kanker tegengaan. Bicarbonaat wordt van nature uit door je alvleesklier voldoende aangemaakt, maar de productie vermindert naarmate je ouder wordt en/of systeemstoornissen hebt

• mineraalzout = keltisch zeezout => in wat water op te drinken als SOLE: vult je mineraaltekorten aan en stimuleert ook je maagzuurproductie

• bitterzout = magnesiumsulfaat => in wat water op te drinken (heel weinig want is sterk laxerend) als ??: helpt galstenen vermijden of verlichten, helpt de leverwerking

wimeer
    Participant

Geen reacties?

Snah
    Participant

Hoeveel keltisch zeezout mag je per dag eten? Ik zit op een half koffiekopje per dag, is dit normaal? Ik vind het heerlijk gooi het rijkelijk over alles heen en alleen na dit zout kan ik drinken anders drink ik veel te weinig maar een liter water per dag denk ik.

Devotion
    Participant

Eet zo veel keltisch zout als je wil.

Ik gooi een paar lepels sole in een 2l fles en drink deze gedurende dag zo leeg.

Ook ik drink hierdoor meer, maar dat heb ik ook wel nodig!

Snah
    Participant

Zout zou toch vocht vast houden wat weer slecht is voor de bloeddruk?

fatsnotbad
    Keymaster

Ik begrijp hieruit dat je lichaam een flinke zoutbehoefte heeft en je dus kampt met een fors mineralentekort. Ik.zou me niet druk maken om de bloeddruk, want alleen daar gaat-ie al van stijgen! Dat heeft niet zoveel met je zoutinname te maken, want er is nog nooit een rechtstreeks verband aangetoond tussen zoutinname en een verhoogde bloeddruk.

Mike

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.