Zon

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Andreas73 2 jaren, 6 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #4526

    kaasmeisje
    Participant

    Ik weet dat je door zonlicht vitamine D aanmaakt..maar wat ik mij zat af te vragen.

    Als de zon schijnt en het warm is voel ik me altijd zeer goed,heel veel energie..weinig spierpijn of vermoeidheid.Op het moment dat het weer dan weer omslaat en het kouder wordt of gaat regenen..dan is het net of ik een klap krijg en daarna extra veel spierpijn en vermoeidheid heb..ik moet dan echt weer ff bijkomen.

    Zou dat te maken kunnen hebben met een vitamine D gebrek?

    #91623

    Webmaster
    Participant

    Dat zou kunnen, maar het kan ook de schildklier zijn die onvoldoende in staat is om je lichaam op temperatuur te houden. Zolang de zon schijnt helpt deze je lichaam, maar zodra deze verdwijnt moet je lichaam het zelf doen en zit je ineens op een waakvlammetje.

    Mike

    #91624

    Ik vang dat voor een groot stuk op door wolzijden ondergoed te dragen, dit reguleert de lichaamstemperatuur. Omdat ik weet dat oa. mijn schildklier nog niet optimaal werkt. Op deze manier merk ik een zachtheid en respect voor mezelf, wol en zijde zijn natuurlijke materialen, die ervoor zorgen dat je lichaamstemperatuur vrijwel constant blijft. Het is fris in de zomer en lekker warm in de winter. Ook mijn kids en man zijn er dol op.

    Het werkt ook fijn bij spierpijnen enzo.

    #91625

    I-lady
    Participant

    Dat vindt ik een super tip..wolzijden ondergoed..ga daar eens naar op zoek..hm aan de schildklier had ik helemaal niet gedacht maar klinkt eigenlijk wel heel logisch..Ik denk ook dat ik een jodium tekort heb dus heb jodium besteld en die is onderweg.{klopt ook wel met het feit dat ik het eigenlijk altijd koud heb en slechte doorbloeding behalve bij warm zonnig weer..}

    #91626

    Ik heb dit ook. Als de zon schijnt voel ik me vaak goed maar zodra het bewolkt is en het regent dan gaat het met me vaak een stuk minder tot slecht.

    Het ligt denk ik niet aan de temperatuur maar het is denk ik deels pschygisch en deels is het lichamelijk zwakte.

    Soms merk ik ook wel eens dat ik plots niet tegen zonlicht kan, omdat ik dan boos ga kijken. Vaak heb ik dit juist als ik minder goed gegeten heb, of minder goed geslapen heb. Het lijkt dus te maken te hebben ondervoeding/zwak imuumsysteem en de oorzaak kunnen heel veel dingen zijn.

    Ik denk niet dat het met één middeltje op te lossen is.

    #91627

    Anoniem
    Quote:
    Op het moment dat het weer dan weer omslaat en het kouder wordt of gaat regenen..dan is het net of ik een klap krijg en daarna extra veel spierpijn en vermoeidheid heb..ik moet dan echt weer ff bijkomen.

    Zou dat te maken kunnen hebben met een vitamine D gebrek?

    Zo snel kan je vitamine D niveau niet veranderen. Als het aan het vitamine D niveau zou liggen dan moet je daar ook last van hebben op dagen dat de zon schijnt lijkt mij.

    Als het een paar dagen later slecht weer is zonder zon dan is je vitamine D niveau niet ineens veel lager.

    Kokosolie is erg goed voor de schildklier.

    Ik krijg het ook veel beter warm en heb minder dekens of kleren nodig om mij warm te houden als ik kokosolie heb gegeten.

    Hebben jullie dat niet?

    #91628

    Klopt van die kokos olie , heb ik ook! Warmer…heerlijk, heb het 15 jaar lang kkkkoud gehad…

    Weet iemand van welk merk en waar oxy powder te bestellen is , het lukt mij niet het te vinden

    #91629

    zizou789
    Participant

    Misschien is een UVB lamp een uitkomst. Ik heb er wel baat bij. Ik merk dat ik

    meer energie ervan krijg. Extra magnesium is wat ik lees wel aan te raden, omdat

    magnesium is nodig om cellen te activeren om beter vitamine D op te nemen en om te zetten naar zijn actieve vorm.

    zizou789

    #91630

    I-lady
    Participant

    Charade:wat moet er psygisch aan zijn dan? ik ben een beetje allergisch voor dat woord omdat dat vaak gezegd wordt als men geen andere oorzaken weet terwijl die vaak wel een rol spelen..

    Ik geloof ook niet dat het met een middeltje op te lossen is..maar als het door de schildklier komt dan helpt het wel om die te ondersteunen met bepaalde middeltjes lijkt me.

    Ik neem ook extra magnesium..maar van de kokosolie merk ik eigenlijk niet veel behalve dat ik er veel extra slijmvorming door krijg..

    UvB lamp lijkt me wel wat..

    #91631

    zizou789
    Participant

    hier een link, waarbij je de UVB lamp kan bestellen. het kost wel wat, maar het werkt in

    ieder geval beter dan vitamine D suppletie.

    http://www.leplantage.nl/epages/00123850.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/00123850/Products/UVB-set

    zizou789

    #91632

    I-lady
    Participant

    Nou dat wordt eerst even sparen..beetje prijzig..maar dankjewel.

    #91633

    ruud
    Participant
    Quote:
    Een zomerse week is altijd weer even omschakelen. Ik merk dat mijn lichaam meteen vocht gaat vasthouden, met name in de onderbenen en rond de buik. Ik zweet snel dus lichaam zal vocht vasthouden als een soort bescherming. Je ogen reageren ook op het toegenomen zonlicht, je lichaam zal onder invloed van UV licht meer pigment gaan aanmaken. Bekende plantenstoffen als bètacaroteen (wortels), chlorofyl (bladgroen) en pigmenten zoals die in tomaten en algen (astaxanthine) helpen hierbij.

    http://volzicht.nl/zonlicht-is-goed-voor-je/

    http://www.rd.com/slideshows/healthy-foods-healthy-skin/#slideshow=slide6

    Omdat je ogen een rol spelen en heel gevoelig zijn voor UV licht gebruiken veel mensen een zonnebril om de ogen te beschermen. Ik las ooit een verhaal dat je daardoor eerder kunt verbranden omdat je lichaam dan in feite misleid wordt doordat er minder licht op de ogen valt.

    Zonnebrand heb ik vaak genoemd. Ik vertrouw de fabrikanten voor geen meter, zeker nu bijna elk bekend merk er nanodeeltjes in stopt voor een betere UV licht blokkering. Nadeel is dat we geen idee hebben wat deze nanodeeltjes aan kunnen richten in de huid en wat er gebeurt als deze in de organen terecht komen. Er zijn merken die beweren dat in hun merk geen nanodeeltjes zitten maar dit blijkt dan vaak om een discussie te gaan bij welke grootte een deeltje een nanodeeltje is.

    http://ec.europa.eu/environment/integration/research/newsalert/pdf/12si.pdf

    http://www.hln.be/hln/nl/14/You/article/detail/1141212/2010/08/04/Nanodeeltjes-in-cosmetica-zijn-gevaarlijk.dhtml

    Blijft een lokale inwoner in de warme streken juist zoveel mogelijk uit de zon, bouwt zijn pigment door het klimaat rustig op en eet lokale gewassen die veel bladgroen, planten pigmenten etc. bevatten dan zal deze de schade kunnen beperken. De witte toerist echter wil meteen 1-2 weken vol bakken in de zon, op het warmste tijdstip van de dag liggen de stranden vol met kwetsbare witte huiden die vaak amper pigment hebben opgebouwd. Vaak zie je een combinatie van een overdosis van UV licht en daarnaast heel vaak toch een dieet met heel veel ongezonde voeding, veel suikers en drankjes.

    http://truestarhealth.com/members/cm_archives12ML3P1A45.html

    Wil je een gezonde vakantie dan zou je eigenlijk je zonblootstelling moeten opbouwen en op de warmste tijd van de dag uit de zon blijven en je lichaam beschermen met voeding die stoffen bevatten die ook de planten en vruchten beschermen tegen UV licht. Ik zie nu mensen die jarenlang hebben liggen bakken in de zon en met 40 jaar de huid hebben van iemand van 60 en dit willen corrigeren met dure crèmes. Dit gaat hem helaas niet worden ben ik bang. Een overdosis UV licht en chemicaliën op je huid en giftige alcohol in je lever is nu eenmaal niet de gezondste combinatie. Kies dan liever voor water, verse vruchtensap overdag, wat rauwkost, goede vetten zoals olijfolie en avocado en goede bronnen van vitamine C zoals kiwi, rozebottel, acerola, broccoli etc.

    http://www.leefbewust.com/230514.htm

    #91634

    Andreas73
    Participant

    Naast vitamine D3 maakt de huid onder invloed van zonlicht ook vitmaine D3 zwavel en cholesterol zwavel aan welke water oplosbaar zijn. Deze kunnen dus relatief snel door het lichaam vervoerd worden. Het gekke is dat eigenlijk niemand precies weet waar deze 2 voor dienen maar het lichaam zal ze niet voor niets aanmaken.

    Een heel interessant artikel om te lezen hierover is deze:

    http://www.westonaprice.org/health-topics/abcs-of-nutrition/sulfur-deficiency/

    Het zou dus ook maar zo kunnen zijn dat je een tekort aan zwavel hebt. Gesuggereerd wordt dat eieren een goede bron van zwavel kunnen zijn.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.