yoghurt en meer verkouden ??

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid yoghurt en meer verkouden ??

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Zonne 3 jaren, 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur

Zonne
    Lid

Ik heb nu gisteren en vandaag DE Griekse yoghurt van de Lidl op ( en wat is tie lekker ), maar vandaag ook weer een stuk meer verkouden ondanks de neusspray met cortisonen.

Kan dat een teken zijn dat ik de yoghurt niet goed verdraag ?? Of moet ik meer op darmklachten letten mbt de yoghurt ?

Geitenmelkkefir lijkt wel te gaan is dat dan logisch ?

E123
    Participant

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar neusspray met cortisonen?? 😯

Lijkt me niet heel erg gezond..

ruud
    Participant

Hoi Zonne, geitenzuivel is vaak makkelijker verteerbaar nog dan koeienzuivel.

Neusspray met cortisonen?!

Zonne
    Lid

Nee, je hebt helemaal gelijk dat is niet gezond. Maar ik was zo mega verkouden dat ik er niet meer van kon slapen. Dus nu even rust dankzij de neusspray en ondertussen mijn bijnieren ondersteunen met sole en adrenal.

Zonne
    Lid

Dus het verergeren van mijn verkoudheid kan wel degelijk met de yoghurt te maken hebben ? Waar ligt dan de connectie tussen – kennelijk – slecht verteren en neusverkouden worden daardoor ? ik dacht meer aan darmklachten als ik de yoghurt niet goed zou verteren.

ruud
    Participant

Hoi Zonne, ja allergieen o.a. ook getriggerd door een darmflora die niet zo sterk is denk ik: misschien ook een lekke darm. En een histamineprobleem / bijnieruitputtingsprobleem misschien?

Zonne
    Lid

bijnieren lijkt me idd ook. Ik ga beginnen met adrenal binnenkort !

Morgen dan maar geen yoghurt, jammer….

Anoniem

Zonne, misschien heb je hooikoorts?

Spal
    Participant

@zonne,

Ik vermoed dat de Lidl yoghurt gepasteuriseerd en gehomogeniseerd is.

Wellicht heeft je verkoudheid daar mee te maken.

Zonne
    Lid

Sheila, zou kunnen. Maar ik ben al 2 jaar het hele jaar door verkouden. Vandaar dan toch maar eens de neusspray.

Spal, ja dat zou heel goed kunnen kloppen. Ik kon alleen het verband niet leggen tussen iets eten waar je niet goed tegen kan ( kennelijk ) en dan verkoudheid.

Gepasteuriseerde melk b.v. kan ik ook niet goed verdragen, maar daar krijg ik een opgeblazen buik van. Dus daar was ik al een hele tijd meegestopt en mijn buik was weer normaal.

Alleen ik bleef verkouden, ook zonder melkproducten. Dus vandaar dat ik de link tussen yoghurt en meer verkouden niet legde.

Anoniem

Zonne,

Kun je geen kefir maken van rauwe melk?zal je super doen.

Zonne
    Lid

Kefir van geitenmelk gaat ook goed. Maar toevallig heb ik gisteren rauwe melk gevonden hier in de buurt en staan de kefirkorrels dus nu in rauwe melk !

Ik ga ondertussen eens googlen hoe het nu zit met een voedselintollerantie en daarvan verkouden worden.

Ik dacht echt dat verkoudheid alleen kon komen door inademing van stoffen waarvoor je intollerant/allergisch bent !

Webmaster
    Participant

Het is een weerstandsprobleem en komt van binnenuit. Ik was vroeger ook 365 dagen per jaar neusverkouden en dit is nu slechts een vage herinnering uit het verleden…

Mike

Zonne
    Lid

Weerstandsprobleem , wat bedoel je daar dan precies mee ? Dat die verkoudheid niet met een allergie of nu met de yoghurt te maken hoeft te hebben ?

Webmaster
    Participant

Een allergie of intolerantie is evengoed een inwendig weerstandsprobleem. Ik krijg de indruk dat jij denkt dat mensen ‘zomaar’ verkouden of allergisch worden? Denk jij bijv. dat oermensen in de hete zon een zonnebril nodig hadden en al niezend van de hooikoorts over de steppe liepen?

Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.