www.GAPSDieet.nl – GAPS boek in het Nederlands!

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid www.GAPSDieet.nl – GAPS boek in het Nederlands!

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Henderina 1 jaar, 3 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Gerrit
    Participant

Beste forumleden,

Zoals sommigen van jullie weten is dit forum ooit begonnen als een forum op http://www.GAPSDieet.nl.

Vanwege diverse redenen ben ik gestopt met het forum en heb voor Mike dit forum gestart, alle leden van mijn forum zijn toen overgegaan op dit forum.

In tussentijd ben ik nog wel steeds bezig geweest met mijn website http://www.GAPSDieet.nl en heb vele mensen mogen helpen met hun gezondheid.

Recent is het langverwachte NEDERLANDSTALIGE boek van GAPS verschenen welke ik vanaf heden nu ook verkoop via mijn website, naast Bio-Kult probiotica.

Er is altijd veel vraag geweest naar het Nederlandstalige boek en ben daarom ook blij dat ik die nu kan leveren! Zo kunnen we nog meer mensen bereiken in Nederland en België, SUPER!

Meer informatie hierover: GAPS boek beschikbaar in het Nederlands

fatsnotbad
    Keymaster

Gerrit gefeliciteerd, Hendrina heeft goed haar best gedaan!

Mike

Gerrit
    Participant

Mike, absoluut, ben daar ook erg blij mee, helaas is Engelstalig nog te vaak een drempel, vandaar dat Ron Fonteine en vele anderen ook goed werk verrichten met het vertalen naar het NL en natuurlijk het forum hier in het NL.

Marijan
    Participant

goed werk Gerrit, vorige week heb ik het al bij je besteld als goed is. Dus verwacht het snel te ontvangen.

Jhanne
    Participant

yep,

ik heb het ook vorige week besteld, ben benieuwd!

Gerrit
    Participant

Het boek ziet er goed uit en leest prettig weg moet ik zeggen.

Van mijn kant ben ik weer benieuwd wat jullie ervan vinden als je er in gelezen hebt, dus post het gerust!

Godsgeschenk
    Participant

Is dit ook interessant voor iemand die WAPF leeft (omdat er geen rauwe melk gedronken mag worden) of brengt het me dan niets om het te kopen? Als al de andere dingen wel kloppen, is het misschien een herhaling van de WAPF en toch wel interessant om te kopen.

fatsnotbad
    Keymaster

Het is WAPF voor mensen die dat nog niet goed kunnen verteren vanwege een ernstig verzwakte spijsvertering. Het eindpunt waar naartoe wordt gewerkt is WAPF. Als dit bij jou allemaal.al goed valt, dan is dit boek voor jou overbodig.

Mike

Godsgeschenk
    Participant

Dank je voor dit antwoord. Ik koop me dood aan boeken, maar zo langzamerhand wil ik toch wel weten of ik ze dan ook ga lezen. Ik denk dat dit dan niet zo interessant is voor mij omdat ik WAPF zeer goed verdraag!

Jhanne
    Participant

well, ik heb grote delen van het boek gelezen en het is geknipt voor mij.
    Wat een geweldig boek, petje af, wat een duidelijkheid, dat geeft weer moed.

Als vegetarier sinds geboorte ben ik nu dus eigenlijk bezig met fase nul, namelijk het langzaam introduceren van vleesproducten. Bouillon was de eerste, inmiddels eet ik iedere dag een stukje lever.

wat ik me wel afvraag, er wordt hier op het forum gezegd dat mensen met verzwakte bijnieren moeten oppassen met geen koolhydraten, op dit moment eet ik dus nog granen , een poging van laatst om daar verder in te snijden werd gevolgd door nog meer moeheid .

Het lijkt me dat ik moet beginnen met het toevoegen van goede dingen aan mijn menu, vooral eieren, bouilon en dierlijke vetten, en wanneer het energieniveau dan weer voldoende wordt de granen er langzaam uit te gooien en aan de introductiefase te beginnen?

Wat ik me ook afvraag: vandaag kreeg ik de uitslag van het bloedonderzoek naar verschillende allergenen (melk/tarwe/kippeneiwit) was allemaal negatief. Maar ik weet dat ik van melk opgeblazen raak en van tarwe buikpijn krijg.
    Mag ik daaruit concluderen dat mijn lijf die producten best wil, maar dat mijn darmen zo zielig zijn dat ze het niet meer kunnen verteren?
    ( niet dat ik de behoefte heb om tarwe ooit weer aan mijn menu toe te voegen overigens)

Henderina
    Participant

Dankjewel Mike! Ik ben ook erg blij dat het boek nu de wereld in is en leuk om te lezen dat mensen zoals Jhanne er wat aan hebben 🙂

Henderina
    Participant

Godsgeschenk, Binnen GAPS mag er zeker wel rauwe melk worden gedronken, nadat andere vormen van gefermenteerde melk succesvol zijn geĂŻntroduceerd. De kennis uit het GAPS boek verrijkt en verbreed je WAPF kennis. Sluit mooi op elkaar aan.

Henderina
    Participant

Jhanne, ja, al zou ik dan eerder voor zoete aardappel, (en gewone aardappel als je daar tegen kunt) en bakbanaan kiezen als koolhydraatbron en eventueel boekweit en rijst, maar niet voor glutenhoudende granen. Aan de ander kant, je lijf is meer dan een paar bijnieren, dus wie weet doe je het meteen al prima op het introdieet.

Wat ik ergens anders snel even las… sappen zonder de andere voedingsstoffen, zoals de vetten en de eidooiers, werken inderdaad averechts. Je reinigt als het ware je lichaam kapot.

En ja, je lijf kan zeker problemen hebben met verteren na lange tijd vegetarier zijn. Maar ook daar is aan te werken, zoals je ook al doet 🙂

Succes!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.