Wim Hof – The Iceman

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Wim Hof – The Iceman

Dit onderwerp bevat 117 reacties, heeft 37 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lievergezond 9 maanden, 2 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 118)
  • Auteur

Anoniem

Graag jullie feedback, denk erover om naar een workshop van hem te gaan.. http://www.innerfire.nl/

Bedankt!

Alexandra
    Participant

Je zou niet het eerste forumlid zijn die dat doet. Aangezien je al meer dan een jaar lid bent, neem ik aan dat je weet hoe je op het forum moet zoeken. Zo niet, laat het even weten, dan leg ik het nog een keer uit.

http://www.fatsforum.nl/topic/the-iceman#post-65703

ohhh eerst even 1 tel zoeken of je onderwerp al bestaat

een vriend van mij is nu in Polen training aan het volgen bij Wim en ik krijg enthousiaste smsjes; ik zal hem vragen verslag te doen (hij is ook lid van dit forum)

Anoniem

Graag eetjebeter, ik ben zeer geïnteresseerd!

@rinolo,

Ik zou het doen als je de gelegenheid hebt.

En als je dan hier je ervaringen wil vertellen zou dat helemaal mooi zijn.

Anoniem

Verslag training met Wim Hof vorig weekend in Polen.

Er lag veel sneeuw en het was mooi weer. Temperatuur overdag tussen nul en -5… graden.

Er waren 12 deelnemers (2 vrouw en 10 man).

De leeftijden van 20 jaar tot 55 jaar.

1 man die niet eet (breathtarian)

Diverse nationaliteiten, voertaal Engels

Er waren ook deelnemers van een groep die met Wim Hof zonder kleding de Kilimanjaro gaan beklimmen in januari 2014.

Het verblijf is in het huis van Wim Hof op een schitterende plek in de natuur. De verzorging door de zonen van Wim was goed. Het ontbijt en de lunch werd in huis gegeten en het diner in een nabij gelegen restaurant.

Het programma

Vrijdagavond na aankomst een wandeling naar de waterval om een duik te nemen in het ijswater om vervolgens in de sauna op te warmen. Daarna diner in restaurant vlakbij.

Zaterdag in de ochtend kennismakingsronde en adem oefeningen. Lunch en vervolgens een half uur buiten zonder kleding op blote voeten in de sneeuw squad houding oefenen en daarna de sauna in. Opgewarmd naar de waterval voor een ijswaterduik en weer de sauna in. In de avond diner in restaurant.

Zondagochtend begon met ademsessie. Daarna ontbijt en lunchpakket gemaakt. Met de auto naar de skipiste gereden voor de beklimming bergtop zonder kleding met schoenen en zwembroek aan. Uitkleden aan de voet van de berg en je draagt je kleding mee in een rugzak. Eigenlijk is dit een onderdeel van de weektraining die volgt op de weekendtraining. Deze dag was dan ook het zwaarst. Tijdens deze klim kom je jezelf absoluut tegen. We hebben ongeveer 1000m geklommen. Boven op de berg hebben we de lunch gegeten. Vervolgens afdaling met kleding aan. De hele groep heeft deze tocht volbracht en dat vooral door elkaar flink aan te moedigen. Op de weg terug naar het huis een pot bier genoten. Daarna de sauna in om op te warmen en diner in het restaurant. De volgende dag maandag na ontbijt, afscheid en vertrek.

Het was grensverleggend, spannend, uitdagend en het heeft mij goed gedaan. Ik ben tevreden thuisgekomen. Het is de afwisseling van warmte en koude waardoor je bruin vet aanmaakt. Wim Hof werkt aan wetenschappelijke onderzoeken om zijn bevindingen te verklaren.

Meer info op http://www.innerfire.nl

kanne
    Lid

Interessant, ook van dat bruin vet, wat is dat precies?

Een breathtarian…dat vind ik altijd zo vreemd!

Dronk hij ook geen bier? At hij werkelijk helemaal niets en hoe lang al?

2 x een breathtarian ontmoet en toen ik het eten klaar had, at ze gewoon mee! (ze had me gezegd dat ze niets at en toen had ik zelf dus ineens te weinig)

Die andere was een man en net nadat hij gezegd had dat hij niets hoefde te eten at hij al mijn nootjes op…toen ik hem vroeg hoe dat dan zat, hij had immers net gezegd dat hij niet geloofde in het nut van eten zei hij: ja, maar het hoeft niet perse…

Anoniem
    Quote:
    2 x een breathtarian ontmoet en toen ik het eten klaar had, at ze gewoon mee! (ze had me gezegd dat ze niets at en toen had ik zelf dus ineens te weinig)

Die andere was een man en net nadat hij gezegd had dat hij niets hoefde te eten at hij al mijn nootjes op…toen ik hem vroeg hoe dat dan zat, hij had immers net gezegd dat hij niet geloofde in het nut van eten zei hij: ja, maar het hoeft niet perse…

­čść ­čść

Echt lachen met die breatharian’s, waarom kom ik dat soort lui nooit tegen ? Ik vind ze altijd zo grappig ! :mrgreen:

Anoniem

PatrickW,

Merkte je ook echt wat van die ademhalingsoefeningen? Ik bedoel dan dat je veel makkelijker tegen de kou kon of zoiets.

Het lijkt mij toch dat je daarvoor veel langer moet oefenen dan een week of zo.

Doe je die ademoefeningen ook nog terwijl je daar die berg oploopt of wordt dat alleen daaraan vooraf gedaan?

Anoniem

Bruin vet:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bruin_vetweefsel

Bruin vetweefsel is een van de 2 typen vetweefsel die in zoogdieren worden aangetroffen. In tegenstelling tot wit vetweefsel, dat voornamelijk werkt als opslagruimte voor vetten, is de primaire functie van bruin vetweefsel het genereren van lichaamswarmte door de verbranding van vetzuren en glucose. Bruin vet dankt zijn naam aan de grote hoeveelheid mitochondri├źn die deze vetcellen bevatten, vele malen meer dan de vetcellen in wit vetweefsel, waardoor het bruin van kleur lijkt. Bruin vetweefsel komt alleen voor bij zoogdieren.

De breathtarian was een poolse man die al 6 maanden niets gegeten heeft, ik vond hem erg mager, te mager!! Hij was op zoek naar de methode om bruin vet aan te maken, maar volgens mij moet je daar ook gezond bij eten. Afin hij had het erg zwaar.

Door de ademhalingsoefeningen verhoog je O2 en verlaag je CO2 in het bloed. Het effect werkt de hele dag door, Wim ademend 3 maal per dag.

Later,

edwin
    Participant
    Quote:
    Wim adement 3 maal per dag.

1x in de ochtend, 1x in de middag en 1x in de avond? ­čść

Hamster
    Participant
    Quote:
    Wim ademend 3 maal per dag.

Zoiets klinkt onwaarschijnlijk, maar de rest wat hij doet klinkt natuurlijk ook onwaarschijnlijk. Als ik op youtube filmpjes van Wim Hof kijkt lijkt het echter niet alsof hij maar 3x per dag ademd.

Anoniem

Ademhalingsoefeningen 3 x per dag…

Bedankt Patrickw,

Als ik Wim was zou ik een “breatharian” niet mee laten doen aan zoiets want de kans op overlijden is dan wel veel groter lijkt mij.(behalve als het 1 van die breatharian’s is waar kanne het over had ­čśë Of eentje die er gisteren mee begonnen is of zo)

Dat van dat bruin vet klinkt ook interessant. Nog nooit van gehoord.

Anoniem

Er is ook een speciale meditatie om het te oefenen. Toen ik er voor het eest over gehoord had zijden ze dat je dan in een smeltwater riviertje moest gaan zitten en tijdens het mediteren water over je heen gooien. Maar dit laat het ook wel mooi zien:

https://www.youtube.com/watch?v=XZUdtFu_hwI

Anoniem

Mooi filmpje, Wim zal ook wel zoiets doen. Misschien wil je daar nog wat over vertellen Patrick?

Anoniem

Wim geeft regelmatig workshops in Amsterdam, die van 14 december is volgeboekt, de volgende in 11 januari.

Een aanrader voor iedereen.

Kaaskanlekkerzijn – ik kan in het filmpje niet goed zien wat men precies voor techniek doet, maar dat men diep in ademt en de hele romp met lucht vullen is wel duidelijk.

Hier in het westen hebben we een veel te korte ademhaling…

En mbt tot het ademen: Wim doet zijn ademhalingstechniek drie maal per dag, en de rest van de dag ademt hij normaal als ieder ander

Back to work

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 118)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.