welke roomboter?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid welke roomboter?

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 1 jaar, 11 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur

Ik ben een tijd geleden op zoek geweest naar rauwe roomboter, maar deze kan ik echt nergens vinden,

Ik ben benieuwd weke roomboter, welk merk ik het beste zou kunnen kopen? Ik gebruik nu biologische roomboter uit de supermarkt of van de ekoland, maar in de eko land liggen er meerdere soorten, dan weet ik ook niet welke de beste keuze zou zijn iemand tips?

Anoniem

Hier kan je rauwe boter kopen:

http://thuis.lindenhoff.nl/category/boter-618/

Ik heb dat enige jaren geleden wel eens gedaan en toen vond ik het er nogal bleek uit zien.

Al ziet het er nu op het plaatje wel redelijk uit.

ook weet ik niet wat voor voer de koeien krijgen en/of gebruikt wordt gemaakt van antibiotica etc.

Dus als iemand dat weet van hen dan hoor ik dat graag. Destijds ook wel gevraagd maar daar kreeg ik geen duidelijk antwoord op.

En soms werd mijn bestelling helemaal genegeerd.. 😕 Minimaal twee keer gehad.

Misschien te weinig besteld en dachten ze nou laat maar zitten of zo, of er is gewoon wat mis gegaan.

Anoniem

In de natuurwinkel is de boter van proef.nu en demeter een goede keuze denk ik.

Anoniem

Ik haal mijn boter altijd bij een landwinkel in de buurt.

Zij verkopen de boter van de Sophiahoeve in Warmerdam.

Het is rauwmelkse boter van de blaarkopkoeien. Smaakt echt heerlijk.

http://www.desophiahoeve.nl/boter

Anoniem

Dus deze boter is gifvrij gifvrij?

Hoeveel kost dat nou voor 500 gram?

Anoniem

@pike

Deze heerlijke gifvrije boter kost wel Euro 5,50 per 500 gram.

Ik koop altijd 6 pakken tegelijk en doe ze in de vriezer.

Gemiddeld gebruik ik 1 kg boter per week.

Anoniem

5,50 vind ik een redelijke prijs. Ik wil hem ook 😀

Nu nog even kijken hoe ik deze boter op een beetje goedkope manier naar het oosten kan (laten) smokkelen…. :mrgreen:

Anoniem

Hier gewoon de biologische roomboter uit de supermarkt.

Anoniem

Ik koop of bij verdegaal in oudendijk,kost 3 euro voor 500 gram,is ook biologisch(niet officieel maar goed bezig)

Bij de boer hier in het dorp,250 gram voor 1,20 ook niet biologisch maar goed bezig

Of bij de Lidl 250 gram voor 1,20

Deze zijn allen niet rauwmelks

Lekker dat je rauwmelkse boter hebt gevonden,maar 5,50 voor 500 gram is niet te betalen voor een gezin.

Anoniem

@ pike

Hoe bedoel je naar het oosten smokkelen?

Wat is trouwens niet snap over antibiotica

Ik hoor van veel mensen uit de neemster,en ook de boeren dat koeien die antibiotica geven apart wordt gezet en dat die melk niet gebruikt wordt,maar weggegooid.Omdat het natuurlijk ongezond is en omdat ze anders een boete riskeren.

Mijn vader heeft een kennis en haar broer is boer in de beemster.Hij is geïnteresseerd in het Keltisch zout voor zijn koeien.

waar kan ik info voor hem vinden?

Anoniem

Danielle, ik bedoel naar oost-nederland dwz naar mijn woonplaats.

Een beetje verwijzend naar het belachelijke feit dat rauwe boter eigenlijk verboden is ..

Enne ja je hebt gelijk het is erg duur maar iig goedkoper dan die andere rauwe boter van de Lindenhoff. En ik ga er niet zoveel van gebruiken. Gewoon een beetje voor de smaak en de extra gezondheidsvoordelen

Anoniem

Ik heb de info toch gevonden

http://www.fatsforum.nl/topic/10-x-beter-aflevering-over-zout-video

@ pike

Ik dacht al,ga je het meenemen in het vliegtuig ofzo:)

Lindenhoff heeft belachelijke prijzen

2,45 voor een liter melk Pff

Ik haal het voor 50 of 60 cent per liter

Poekie
    Moderator

Danielle,

Laat die boer contact opnemen met Breizh Import: http://www.keltischzeezout.com/default.aspx

Volgens mij gelden er voor boeren andere prijzen (ivm grotere inkoop)

Lia

Anoniem

@gif-vrij, weet je trouwens wel zeker dat de boter van rauwe melk is gemaakt?

Ik kan bij mij in de buurt ook boeren boter kopen maar dat bleek niet rauw te zijn.

Het was alleen niet gehomogeniseerd, maar wel verhit.

Er staat nl nergens op die site dat het van rauwe melk is gemaakt. Ik kan het iig niet vinden.

Anoniem

@pike, het staat inderdaad niet op die site, maar er staat ook niet dat het verhit c.q. gepasteuriseerd is. Ik heb destijds met de eigenaresse van de landwinkel gesproken over rauwe melk en rauwmelkse kaas en boter. Via haar heb ik toen begrepen dat de boter van de sophiahoeve rauwmelkse boter is. Maar ik heb het inderdaad niet gecheckt en het voor waar aangenomen 😳 . Misschien moet ik toch nog maar even navraag doen bij de Sophiahoeve.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.