Welke honing?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Alexandra 3 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur

Hallo allemaal,

Ik ga zo weer naar de natuurwinkel.

Ik ga om te beginnen kokosolie, appelazijn en honing halen.

Maar met welke van deze honing kan ik best nemen?

https://webshop.ekoplaza.nl/nl/producten/zoeken/honing/

Gezondheid,

Gevonden!

Quote:
    Maar de honing moet ook afkomstig zijn van meerdere bloemen, omdat bijen van nature verschillende medicinale planten bezoeken. Dus boekweithoning, afkomstig van slechts 1 bron, is niet zo goed als bijv. bloemenhoning, weidehoning, berghoning, woudhoning, boshoning, etc.

Mike

Uit deze topic

De volle yoghurt in de natuurvoedingswinkel is hoogstwaarschijnlijk beter dan die van de supermarkt, tenminste bij mij wel. De volle yoghurt komt hier uit de biologisch dynamische veeteelt.

Let bij de appelazijn erop dat je troebele ongepasteuriseerde neemt.

Honing van DeTraay is prima, maar wel de biologische variant nemen (koudgeslingerd, dus niet verhit!). Bij De Tuinen verkopen ze ook DeTraay, maar die is dus niet allemaal biologisch. Ik geloof dat biologisch een blauw labeltje heeft en een EKO-keurmerk, maar bij ekoplaza zullen ze alleen de biologische verkopen verwacht ik. Wat betreft de keuze. Ik heb weleens gehoord dat hoe donkerder de honing hoe beter. En sowieso schijnt honing van verschillende bloemen ook beter te zijn, ik verwacht meer gevarieerd qua stoffen. Dit heeft mij aangezet tot het kiezen van de bloemenhoning (multifleurs staat er ook op). Deze is behoorlijk donker en smaakt heerlijk.

Succes!

Asaya
    Lid

Yes, was was al aan het meedenken met je. Ik heb begrepen dat hoe donkerder hoe beter en zo veel mogelijk verschillende bloemen inderdaad.

Anoniem

Vergeet niet wat Demeter grasboter mee te nemen Gezondheid.

En misschien quinoa?

Ja, die grasboter is heerlijk!

Oke, bedankt allemaal, dan weet ik nu wat mij te doen staat.

Gezondheid,

Ow, en vergeet niet een dikke portomonnee mee te nemen. Die zal je nodig hebben. Goede voeding is niet goedkoop doorgaans.

Alexandra
    Participant

Kijk in het koelvak of je streekproducten ziet. Bij mijn eko-plaza zie je producten van de dichtsbijzijnde dynamisch-biologische boerderij. Misschien is die wel op fietsafstand van jou, zou fijn zijn.

Shop ze! Enne, niet schrikken van de rekening,… :$

Quote:
    Let bij de appelazijn erop dat je troebele ongepasteuriseerde neemt.

Ik hoop dat het dan een van deze is

https://webshop.ekoplaza.nl/nl/producten/zoeken/appelazijn/

Quote:
    Ow, en vergeet niet een dikke portomonnee mee te nemen. Die zal je nodig hebben. Goede voeding is niet goedkoop doorgaans.

Dat had ik al in de gaten, het is niet goedkoop, ik weet het.

Waarom precies is donkere honing gezonder? Ik heb vaak honing uit Afrika (daar gekocht) en die is altijd heel erg donkerbruin. Smaakt ook heel sterk. Ik heb die honing omdat ik de smaak lekker vind, heel sterk. Maar waarom is die honing gezonder dan de lichte honing die je hier kan kopen?

Alexandra
    Participant

Anoniem

En nou stoppen met posten mensen!

Zo komt Gezondheid nooit de deur uit ;-]

@Laila Lali

Zie reactie van mijzelf en Gezondheid hierboven ergens.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.