weerstand kinderen

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid weerstand kinderen

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Tanja 1 jaar, 4 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

petrahb
    Participant

Hallo,

Ik ben niet helemaal nieuw op dit forum, want ik was een aantal jaren geleden ook al lid, maar met de komst van onze dochter is dat een beetje verwaterd. Nu 2 jaar later heb ik toch wat vragen die ik graag hier wil stellen en hoop dat Mike hier een antwoord op heeft. Wij hebben een dochter van 2 jaar. Ze is niet gevaccineerd. Nu is mijn vraag: wat kan ik haar geven wanneer ze een (kinder)ziekte krijgt om haar er weer boven op te krijgen? zou ik ook waterstofperoxide kunnen gebruiken? werkt dit als een antibiotica of heb je nog andere alternatieven voor antibiotica. Ik zou graag wat in huis willen hebben in het geval wanneer de dokter antibiotica adviseert en nog iets waarmee ik haar wat extra’s kan bieden!

Alvast bedankt voor uw reacties!

Vriendelijke groet,
    Petra

Cholesteroliscool
    Participant

Of het voor 2-jarigen geschikt is weet ik niet.
    Een recept voor homemade antibiotica.
    http://www.healingthebody.ca/antibiotic-tonic-recipe/

Vivianne
    Participant

Dag Petra,

Er zijn momenteel heel wat hoopgevende berichten over het homeopatische alternatief homeoprophylaxis.

Bijgaand enkele links ter verduidelijking :
    http://www.vereniginghomeopathie.nl/isaac-golden-homeopathisch-alternatief-voor-vaccinatie-effectief-en-veilig
    http://www.martindemunck.nl/2014/12/homeopathische-profylaxe-hp/

petrahb
    Participant

Ja idd ik weet het. We zijn hier al over in gesprek geweest met een homeopaat, dus we gaan dat ook doen!

petrahb
    Participant

maar wat ik eigenlijk ook wilde vragen met mijn vraag is: wat kun je geven aan een kind van 2 jaar wanneer ze ziek zijn? en de dokter antibiotica wil geven. Is waterstofperoxide dan ook een goed alternatief voor antibiotica en kun je dat geven aan 2 jarigen?

Tanja
    Participant

Ik geef die van mij als ze ziek zijn extra vit C, propolis in honing, echinacea dat soort dingen en tijd om beter te worden. Een lage dosis waterstofperoxide heb ik ook weleens gedaan, 2-3 druppels in glas water, bij keelpijn hielp dat goed.

Jhanne
    Participant

Mijn zoon destijds half ingeënt, les hier wel DKTP op een vertraagd schema, niet voor de kinderziekten.

Maar ik had een antroposofische huisarts als hulp in barre tijden. Knulletje heeft één keer in zijn leven antibioticum gehad ( voor een infectie waarvoor het buurmeisje voor in het ziekenhuis terecht is gekomen, na drie kuren, hulde aan mijn huisarts, Hij verdient een ereplaatsje in de hemel, maar ik hoop dat hij nog lang mag blijven)

Voor mezelf gebruik ik thee van oregano bij infecties. oregano heeft een antibacteriële werking, kilt dus ook de gezonde bacteriën, maar niet allemaal. Zodat de gezonden zich weer kunnen vermeerderen en hopelijk de slechteriken de strijd rap verliezen.

verder maakte ik vroeger zelf vlierbessensap, dat dronken we bij verkoudheid en griep, gemengd met citroensap en honing en heet water. Een soort kwast maar dan beter. Laatst hoorde ik van zoonlief dat hij dat als hét verwendrankje bij ziek beschouwde. Maar vlierbessen hebben wel echt een behulpzame functie zo las ik laatst

petrahb
    Participant

Bedankt voor de reacties!!

Tanja vanaf welke leeftijd gaf jij propolis?

Tanja
    Participant

Vanaf 6 maanden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.