Voorstellen Timeforchanges

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen Timeforchanges

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  tanteM 2 jaren, 3 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #3835

    Hallo allemaal, ik wil me bij deze voorstellen en vertellen waarom en hoe ik hier op dit forum terecht ben gekomen.

    Ik ben een man van 26 die te lange tijd niet goed met zijn gezondheid bezig is geweest. Het afgelopen jaar ben ik echter wel steeds gezonder gaan leven, maar ik heb recentelijk door stress veel problemen gekregen met mijn gezondheid.

    Waar is het begonnen?

    Als tiener was ik erg actief. Ik ging veel naar feestjes en dronk veel alcohol en gebruikte nog wel eens drugs, maar ik had verder een vrij onbezorgd leven. Ik studeerde, had een lieve vriendin en had het best wel naar mijn zin in het leven. Tot ik op mijn 21e een aantal flinke tegenslagen kreeg te verwerken. Deze gebeurtenissen zorgden voor veel stress en hebben mij erg onzeker gemaakt. Daardoor ben ik mijzelf gaan isoleren en ben ik erg veel gaan gamen, vaak tot in de vroege ochtend.

    Maar dat was niet het enige probleem. Ik heb altijd veel gesport en doe al 8 jaar krachttraining. Ik ben altijd onzeker geweest over mijn uiterlijk wat veel mentale stress opgeleverd heeft en er uiteindelijk voor gezorgd heeft dat ik anabole steroïden ben gaan gebruiken, zo’n 2 jaar geleden. De grootste fout die ik ooit gemaakt heb, is gebleken. Tijdens mijn kuur voelde ik me fantastisch maar aan het einde van de kuur begonnen voor mij de problemen. Eerst kreeg ik te maken met chronische diarree, echt rennen naar het toilet. Daarnaast had ik zeer pijnlijke gewrichten gekregen. Ook kreeg ik last van acné vulgaris, voornamelijk op mijn rug. De littekens zitten er nog steeds…

    Anyway, vlak daarna begon ik me zeer slecht te voelen. Ik reageerde zeer slecht op snelle koolhydraten, had de hele dag een opgeblazen gevoel en andere darmklachten, was de hele dag moe en geprikkeld en had een slechte concentratie. Na verschillende bloedtesten waar niks uit was gekomen, ben ik gaan googlen over mogelijke oorzaken. Één van de eerste dingen die ik tegenkwam was candida overgroei. Hoe meer ik hierover begon te lezen hoe duidelijker het voor mij werd dat dit inderdaad mijn probleem was. Toen heb ik samen met een orthomoleculaire therapeut een candida dieet samengesteld en na enige maanden begon ik mij een stuk beter te voelen. Helaas had ik nog steeds niet de energie en concentratie van een aantal jaar geleden, maar in het dagelijks leven voelde ik mij in ieder geval wel weer een stuk beter. Maar ik voelde dus eigenlijk wel dat ik nog steeds niet de oude was. Dat merkte ik vooral met sporten. Weinig kracht, zeer pijnlijke gewrichten, snel zwaarademig en totaal geen uithoudingsvermogen.

    Toen ook dit langzaamaan verbeterde, heb ik mijzelf extreem gemotiveerd om weer fanatiek te gaan trainen en weer actiever te worden in het leven, dit was 2 maanden geleden. Mentaal voelde ik mij fantastisch en dit had ook uitwerking op mijn sportprestaties. Ik heb 2 weken keihard kunnen trainen, maar toen begonnen voor mij opnieuw problemen, symptomen die ik nog niet eerder had meegemaakt. Ik werd `s nachts opeens continue wakker, kreeg extreem koude voeten en ademhalingsproblemen. Deze kwamen de dag na een extreem zware en uitputtende training. Ook kreeg ik een ongezond bleek gezicht en ben van die symptomen geschrokken. Ik nam een week rust en de symptomen waren verdwenen.

    Na een week ging ik weer sporten en kreeg dezelfde problemen waardoor ik langs mijn huisarts ben gegaan. Die kon niks vinden natuurlijk en toen ben ik zelf maar gaan googlen. Hypoglycemie is waar ik op terecht kwam. Dit was voor mij inderdaad een logische verklaring maar maakte mij zeer angstig. Vragen als, is dit wel op te lossen en kan ik ooit nog wel sporten bleven in mijn hoofd rondgaan en gaven mij zeer veel stress. Dit zorgde ervoor dat ik na een aantal dagen hiermee bezig te zijn geweest extreme angstaanvallen en hypoglycemische klachten kreeg. Doodsbang was ik, ik voelde me zo ellendig! Ik had huilbuien, kreeg het ijskoud, was totaal in de war en nog een hele rits vervelende klachten. Daarnaast werd ik elk uur wakker, vaak zwetend, doodsbang en kortademig. Ik wist het 100% zeker, hypoglycemie. Mijn omgeving nam mij niet serieus en ik ben na 2 dagen waarin ik mij ellendig voelde naar het ziekenhuis gegaan omdat ik het niet meer zag zitten. Daar vertelden ze me dat het een combinatie van stress met angstaanvallen was en dat ik daardoor hypochondrisch was geworden en dingen erger maakte dan ze waren. Ik kreeg kalmerende middelen en slaaptabletten mee maar ik wist eigenlijk dat het niet zo simpel lag. Het ziekenhuisbezoek had mij wel gekalmeerd en de dagen daarna voelde ik me wel steeds beter en niet meer zo extreem angstig. Wel was doorslapen onmogelijk en werd ik zo’n 6x per nacht wakker.

    Inmiddels gaat t steeds beter. Ik slaap nog steeds zeer slecht maar ik kan de hypo’s overdag al een stuk beter onder controle houden door elke 2,5-3 uur te eten en niet te stressen. Bij mijn zoektocht naar tips om de hypo’s onder controle te houden kwam ik op deze website, westonprice.nl.

    Hier heb ik de afgelopen dagen uren lang verschillende artikelen gelezen en kwam toen op bijnieruitputting. Dit maakte voor mij een hele hoop duidelijk. Er waren veel meer mensen met deze problemen! Ik heb de e-reader van Mike over bijnieruitputting gelezen en ook veel van zijn alleen lezen topics. Ook de website voedingisgezondheid.nl heb ik doorgelezen en heb me inmiddels een goed beeld kunnen vormen over de levenswijze waar westonprice op gebaseerd is.

    Gelukkig at ik al volgens mijn candida dieet waardoor ik veel dingen al goed deed. Bakken in kokosolie en roomboter, zuurdesem brood en altijd een goede samengestelde maaltijd van vetten, eiwitten en koolhydraten. Ik eet daarnaast 5 of 6 maaltijden op een dag met maximaal 2,5-3 uur er tussen.

    Ik ben nu ook begonnen met de adrenanorm, de appelazijn, heb ook keltisch zeezout besteld en ik wilde ook levertraan gaan bestellen. Ook de H2O2 heb ik over nagedacht, maar ik denk niet dat het goed is om al te veel dingen tegelijk te gaan gebruiken. Ik probeer daarnaast mijn koolhydraatinname geleidelijk naar de 100 gram per dag terug te brengen en mijn inname van dierlijke vetten te verhogen. Ik ben dus ook op zoek naar een plek bij mij in de buurt (Zuid-Holland) waar ik rauwe roomboter en kaas kan kopen. Ook wil ik geleidelijk glutenvrij gaan eten.

    Daarnaast heb ik een aantal maatregelen genomen om beter te kunnen ontspannen. Ik trek meer de natuur in, doe ontspanningsoefeningen en begin volgende week met yoga. Ik neem overal meer de tijd voor zodat ik mij niet hoef te haasten.

    Mijn huidige klachten zijn: lichte hypo’s, voornamelijk ’s nachts, algehele vermoeidheid, concentratieproblemen, snel prikkelbaar,’s nachts vaak wakker worden, niet scherp zien, brainfog, rugpijn, kouwelijk, ademhalingsproblemen en de gewrichtspijnen die weer zijn teruggekomen. Daarnaast een opgeblazen gevoel en breiige ontlasting. Ik zal vast nog wel een aantal dingen vergeten zijn, maar deze schoten me het eerste binnen.

    Dit is mijn verhaal. Het is misschien lang en uitgebreid, maar voor mij voelt het erg fijn om dit met anderen te delen. Ik sta voor heel veel dingen open en zie Weston Prince als een openbaring.

    Ik heb echter wel direct een aantal vragen aan jullie: Ben ik zo inderdaad op de goede weg en wat raden jullie mij verder nog aan om direct aan te passen?

    Hoe voorkom ik de nachtelijke hypo’s en het `s nachts wakker worden, wat ongeveer 5 tot 6 keer gebeurd bijna elke nacht? Ik eet al een maaltijd met vetten, eiwitten en koolhydraten voordat ik naar bed ga maar dit heeft nog niet het gewenste resultaat. Ik zou zo graag weer een nacht willen doorslapen!

    #82631

    Welkom Timeforchanges, wat fijn voor je dat je dit forum hebt gevonden. Je hebt al een lange weg afgelegd in het vinden van gezondheid. Sowieso wil ik je meegeven dat je in Delfgauw (achter Ikea Delft) bij Hoeve Biesland biologisch-dynamische rauwe melk kunt halen. Wellicht wil je melk nog mijden vanuit jouw anti-candida perspectief, maar de voordelen van rauwe melk wegen zeer zeker zwaarder dan de koolhydraten die erin zitten. Je kunt er ook eventueel kefir van maken als je de lactose kwijt wilt.

    Ik heb zelf ook zo nu en dan moeite met doorslapen. Je hebt het zelf al genoemd, maar bij mij helpt het wel om voor het slapen vooral iets hoog in koolhydraten te eten in combinatie met vet. Een appel met een hap kokosolie doet mij erg goed of een glas rauwe melk.

    Wat versta jij trouwens onder een ‘goed samengestelde maaltijd’? Eet je bijvoorbeeld ook veel eieren en zit je niet te laag in koolhydraten door het candida dieet? Het overstappen van de standaard koolhydraatrijke manier van eten naar paleo en daarna WAPF heeft mij zeker de nodige brainfogs gegeven. Plots was dat over en kwam de scherpte terug, maar dat heeft mij maanden gekost.

    In ieder geval ben je al goed bezig door je aanpassingen in je voeding (levertraan van Green Pasture is ook echt een aanrader) en het is zeker verstandig niet te hard van stapel te lopen met het introduceren van grote veranderingen in je dieet. En trouwens, wellicht weet je dat al, maar neem de Adrenanorm niet later dan 18.00u in het belang van je nachtrust!

    #82632

    Tanja
    Participant

    Hi Timeforchanges, welkom.

    Ik ben blij dat je zelf al op bijnieruitputting uit bent gekomen. Ivm gewrichtspijnen, heb je de nachtschades al geschrapt en maak je al bottenbouillon? Misschien tijdelijk magnesiumcitraat/olie om beter te slapen? Ik hoop dat je snel beter kunt slapen, want dat is nog belangrijker dan yoga en ontspanningsoefeningen om te kunnen herstellen, maar geef alles wel een beetje de tijd om z’n werk te doen (geduld!)

    #82633

    Anoniem

    Hoi timeforchanges,

    Je hebt je lichaam flink uitgeput, maar je bent nu goed bezig en herstel komt vanzelf, geduld hebben en niet teveel aan jezelf twijfelen.

    Je kan het. Je hebt die uitputtende sportbeoefening niet nodig om er te zijn. Wees jezelf en haal je kracht uit de voeding.

    Mijn ervaring met opgeblazen gevoel en slechte ontlasting:

    Sinds ik totaal ben gestopt met brood is het heel snel beter geworden.

    Je lichaam zit ietwat in de stress en uit je verhaal klinkt ook wat angst.

    Ik raad je aan magnesiumcitraat in te gaan nemen.

    Ik plaats hier 2 links, waarschijnlijk herken je vele klachten hierin

    http://www.vitalia-shop.be/teksten/Magnesium.pdf

    http://serotonine-tekort.blogspot.nl/2011/05/magnesium-en-appelzuur.html

    kost niets en is voor de afwisseling niet eens vies 😀

    Je zal zien dat het je zal helpen.

    En stapje voor stapje zal ook jij er komen hoor.

    Al nagedacht over leverreiniging?

    Je schrijft dat je een adres zoekt voor rauwmelkse kaas.

    Als je je woonplaats doorgeeft kan ik je misschien wel helpen, ik woon ook in Zuid Holland, maar is een grote provincie.

    Je kan me ook mailen, maar dat gaat geloof ik via Mike

    Veel succes

    #82634

    robinAlexander
    Participant

    http://www.fonteine.com/magnesium_tekort.html

    Magnesium is een uiterst belangrijk bestanddeel van chlorofyl, het pigment dat planten groen kleurt, en groene groente/algen zijn een goede bron van magnesium. Het hoogste percentage chlorofyl (bladgroen) kun je vinden in algen zoals Chlorella en Spirulina.

    Chlorella of Spirulina zijn dus ook rijk aan Magnesium.

    #82635

    Anoniem

    Timesforchanges, fijn dat je er nog vrij snel achter bent gekomen waar je de fout bent ingegaan. Jij kent jezelf het beste, weet je van jezelf dat je die troep nu niet meer zult nemen?

    Ik zou zeker geen kalmerende middelen accepteren van een ziekenhuis, rust is het devies, met sport veel rustiger doen zo niet helemaal stoppen. Er zijn nogal wat mensen die gigantische prestaties van hun lichaam vragen waarbij het hart het begeeft.

    Het Geertje in Zoeterwoude heeft ook rauwe melk. Volgens mij kun je daar niet vroeg genoeg mee beginnen. Met vijf maaltijden per dag.. kun je een liter melk gewoon als één van die maaltijden beschouwen.

    #82636

    Welkom. Het klinkt alsof je deze site precies op tijd hebt gevonden. Je hebt al aardig wat tips gekregen van forumleden. Ik wens je heel veel rust toe. Veel rusten staat boven aan het lijstje als beste genezing in verband met bijnieruitputting.

    #82637

    Poekie
    Moderator

    Een welkom ook van mij.

    Hier op het forum willen we altijd graag weten wat iemand eet en drinkt. Dan kunnen we meer gerichte info geven.

    Ik zie je niets over vlees, vis en eieren schrijven.

    Lia

    #82638

    Dank jullie voor de vele reacties. Ik had vandaag een zeer actieve dag en ben dan ook helemaal gesloopt thuisgekomen. Desondanks zal ik jullie vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden!

    @tanja: ik eet idd nog regelmatige biologische tomatensaus, maar ik zal deze vanaf deze week niet meer eten. Bottenbouillon heb ik nog nooit gegeten, ik zal me daar eens in verdiepen.

    @ Tanja en Henk: Ik heb nu magnesiumcitraat van solgar sinds 2 dagen in gebruik, hiervoor heb ik magnesiumglycerofosfaat geslikt van MetaRelax. Ik woon trouwens in Gouda, weet je een adres voor rauwmelkse kaas, melk en roomboter hier in de buurt?

    @thijs: Ik weet 100% zeker dat ik nooit meer die fout zal maken. Daarnaast probeer ik waar het kan idd zoveel mogelijk mijn rust te pakken en heb mijn sport daarom ook op een laag pitje gezet. Kalmerende medicijnen heb ik een paar weken geleden gekregen voor mijn paniekaanvallen. Deze gebruik ik momenteel niet meer. Ik probeer sowieso zo min mogelijk medicijnen te gebruiken.

    @Poekie: Mijn maaltijden zijn over het algemeen als volgt:

    Ik bak alles in roomboter(helaas niet rauw) of ontgeurde kokosolie. (ik las al dat ik de onbewerkte variant moet gaan gebruiken. Is de echte kokossmaak niet overheersend?)

    Ik eet elke dag vlees en vis en zo’n 300/400 gram groente.

    ontbijt: gebakken eieren met 40 gram havermout en 30 gram proteine poeder, gemixt tot één omelet.

    Tussendoor:

    250 gram magere kwark, 2 sneetjes zuurdesembrood met roomboter en 2 plakjes magere kipfilet + een handje noten (walnoten, amandelen, hazelnoten)

    Middag:

    +/- 65 gram rijst met 150 gram kipfilet en 150-200 gram spinazie in biologische tomatensaus

    tussendoor:

    2 sneetjes zuurdesembrood met roomboter en 2 plakjes magere kipfilet + een handje noten

    Avond:

    100 gram zoete aardappelen met 200 gram wilde zalm en 150 gram sperziebonen

    Voor het slapen gaan:

    250 gram magere kwark, 2 sneetjes zuurdesembrood met roomboter en 2 plakjes magere kipfilet + een handje noten

    Dit is wat ik over het algemeen eet. Ik varieer mijn groenten, broccoli, bloemkool etc. Ook eet ik regelmatig volkoren pasta.

    Ook eet ik vaak nog midden in de nacht om de hypo’s onder controle te houden. Dan eet ik meestal een sneetje zuurdesembrood met roomboter, 125 gram magere kwark en een paar noten.

    Ik heb al geprobeerd mijn havermout te vervangen door boekweit, helaas is dit erg slecht bevallen. Ook heb ik quinoa gehaald. Dat ga ik morgen even uitproberen.

    Daarnaast weet ik:

    dat tomaten(saus) een nachtschade zijn en ik die niet meer moet eten,

    dat ik geleidelijk aan mijn koolhydraatinname moet terugbrengen tot ik tussen de 50 en 100 gram per dag zit

    dat ik meer dierlijke vetten in mijn voedingspatroon moet verwerken

    Ik ben me er inmiddels van bewust van dat er in veel dingen die ik eet fytinezuur zit. Hoe schadelijk is dit echter?

    Mijn vraag is daarnaast ook; wat zijn dingen (die niet al te ingewikkeld te maken zijn) om mijn huidige voedingspatroon mee te veranderen en wat zijn bijvoorbeeld makkelijke tussendoortjes die ik mee kan nemen als ik een dag onderweg ben?

    Alle tips zijn welkom, ik ben bereid mijn levens- en voedingswijze voor een zeer groot deel te veranderen!

    #82639

    Anoniem

    Hoi timeforchange, ik ben daar niet zo bekend, maar op redelijke afstand zit deze

    http://www.hetgeertje.nl/

    #82640

    Timeforchanges, via http://www.skal.nl kan je biologische melkveehouders zoeken in je omgeving.

    Ik zie trouwens dat je geïsoleerde proteïne poeder gebruikt. Niet doen, op die manier put je je vitamine A voorraad uit. Magere kwark kan je beter inruilen voor volle kwark. Fytinezuur staat een goede opname van voedingsstoffen in de weg, buiten het feit dat noten een lastig te verteren structuur hebben. Als tussendoortje is bijvoorbeeld rauwe melk ideaal of (volle) yoghurt. Als je rauwmelkse kaas zoekt, dan kan je ook voor de boerenkaas gaan bij een natuurwinkel, deze kaas moet nl van rauwe melk gemaakt zijn.

    Succes ermee!

    #82642

    Poekie
    Moderator

    lees dit over fytinezuur

    Lia

    #82643

    tanteM
    Lid

    Hallo, Timeforchanges

    Ik ben in het verleden en nu nog steeds prooi gevallen aan stress. Bij mij had het echter kwam ik jaren later pas achter, te maken met een kwik vergiftiging (amalgaam vullingen) Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn hersenen spanning en stress minder goed kunnen verwerken. Veel last van OCD gedachten. Ik ben op het moment druk bezig met een detox volgens de Cutler methode en dit bevalt zeer goed en ik heb in 5 maanden tijd al super verschil gemerkt. Echter om de dag door te komen ben ik wat aanvullende supplementen nodig om mij rustig te houden. Ik koop mijn supplementen bij Voedingssupplementen Nederland. Waar ik zelf veel baat bij heb is metarelax (Metarelax 45 tabletten) .

    Ik voel mij iets minder gespannen en onder druk staan op mijn werk als ik dit 2x per dag in neem.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt en veel succes toegewenst aan iedereen!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.