Voorstellen Pepper

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen Pepper

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Pepper 3 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #5197

    Pepper
    Lid

    Dag Allen,

    Ik zal mij voorstellen aan jullie.

    Ik ben 50jaar en heb de oude kleuteropleiding gedaan. Ik werk nog steeds drie dagen in het onderwijs, de laatste jaren in het onderwijs met doof en slechthorende kinderen.

    Ik heb 2jaar geleden een master opleiding afgerond en deze opleiding heeft me veel gebracht, met name is de opleiding een spiegel geweest voor mezelf. Ik heb veel over mezelf geleerd.

    Bewustwording en persoonlijke groei.

    Ook voeding komt daar bij naar voren, ik denk dat een ieder op zoek gaat naar dat wat bij hem/haar past, zo ook voeding.

    Via een vriendin ben ik op de site van Mike Donkers terecht gekomen en lees ik nog regelmatig boeiend de informatie.

    Wat past bij mij qua voeding is een weg die ik ben ingegaan en zal zien wat het brengt.

    In september ga ik starten met de opleiding kindercoach, een opleiding waar ik erg veel zin in heb.

    Tot zover maar eerst, wie meer wil weten ? Vragen mag altijd.,

    Fijne dag.

    Pepper

    #99825

    naief
    Participant

    Hallo Pepper

    veel plezier op het forum

    #99826

    Pepper
    Lid

    Dankjewel naïef

    #99827

    Welkom Pepper en veel succes met het vervolgen van de door jou ingeslagen weg, op zoek naar de voeding die bij jou past.

    #99828

    Poekie
    Moderator

    Welkom Pepper,

    Hier kun je meer informatie lezen vanaf dit forum, overzichtelijk bij elkaar. De teksten van Mike zijn ook bijzonder leerzaam en hier vind je de ‘gebruiksaanwijzing voor nieuwe leden.

    Ben je uit belangstelling voor voeding op dit forum gekomen of vanwege gezondheidsproblemen?

    Veel plezier en leermomenten op het forum voor jou.

    Lia

    #99829

    Pepper
    Lid

    Dag Lia,

    Ik ben vanwege belangstelling op het forum gekomen en om te kijken welke voeding goed bij mij past.

    Ik heb al wel jaaaaaren darmklachten …en het zou mooi zijn als dat wat verbeterd.

    Aan de andere kant is dat niet mijn intentie, ik ben een emotie eter geweest , en soms nog wel even, en dat wil ik nog meer loslaten.

    Dank voor de tip :de gebruiksaanwijzing, ik ga het zeker lezen.

    Ik vind je site heel informatief, ik dacht eerst dat het de site van Mike was….nogmaals excuses.

    Fijne dag vandaag, geniet ervan.

    #99830

    Poekie
    Moderator

    Geeft niet hoor, dat denken wel meer mensen. Het is ook niet zo vreemd want Mike zijn naam komt er veelvuldig op voor. ;-]

    Lia

    #99831

    Anoniem

    Dag Pepper,

    Welkom. Kan je nader aangeven welke darmklachten je hebt ? Veel kans dat een niet goed werkende darm samenhangt met een overgevoeligheid voor bepaalde voedingsbestanddelen zoals b.v. granen.

    #99832

    Pepper
    Lid

    Ik heb eigenlijk al jaren regelmatig diarree, vaak als ik de stad in ga moet ik eerst een toilet zoeken …..denk dat het in mijn hoofd zit.

    BBQ is voor mij niet handig, eten op….hup….ik naar de toilet, ik zal er eens goed op letten, heb tot nu toe gedacht :” ach, dat hoort dan gewoon bij mij….

    Ooit een darmonderzoek gehad…..niks gevonden.

    #99833

    Poekie
    Moderator

    Pepper,

    Zou je hier willen melden wat je eet en drinkt? Dan kunnen we je misschien wat adviezen geven.

    Lia

    #99834

    Pepper
    Lid

    Tot voor kort:

    Ontbijt met een smoothie ( yoghurt, banaan, snuf zout, honing, havermout), rond koffie ( werk:fruit, met twee crackers met eru smeerkaas)

    Tussen middag op mij werk brood, margarine, kaas, melk of karnemelk.

    Middag : t ( werk : thee, , 2 cracottes met smeerkaas) , rond 16,00 uur zin in ” lekkers zoals het liefst chocolade, dropjes

    Als ik thuis ben eet ik als ontbijt vaak een banaan , ibiscuitjes, havermoutkoek( die maak ik zelf van havermout, roomboter en wat stroop) , chocolade, melk, glaasje wijn, winner melange koffie( uit een zakje) , aardappelen en veel pasta.s.

    Bij BBQ eet ik weinig vlees, wel sausjes, oh ja op woensdag wel een lekker gebakken visje en nog wat chocoladevaak na het warm eten wil ik direct melkchocolade,

    Vlees ( wel van de bio slager) eet ik niet zo veel.

    Oei…wel confronterend hoor om het op te schrijven, er is vast iets wat ik vergeten ben…….gedachteloos iets in je mond stoppen..

    Sinds een week eet ik een banaan als ontbijt ( ik heb nu vakantie en ben thuis, op mijn werk eten we met kinderen brood, ik nam wel eens een beker yoghurt mee met zelfgemaakt muesli van havermout, zonnepitten, sesamzaad, walnoten, rozijnen olie en stroop en kokosrasp)

    En gedurende de ochtend een peer of appel, brood eet ik niet meer, melk drink ik ook niet mee, gebruik kokosolie en bioroomboter

    Ik heb nu wat van de recepten gemaakt van de site, heerlijk moet ik zeggen en heb nu al het idee dat de chocoladebehoeft minder is.

    Ontlasting is wat groen/grijzig zeker niet stevig….

    Tips vind ik erg fijn. 😳

    #99835

    Poekie
    Moderator

    Komt-ie

    banaan is een zetmeel/suikerbom, niet zo goed. zeker niet om de dag mee te starten, is niet goed voor een stabiele bloedsuikerspiegel. Havermout kun je beter vervangen door boekweitvlokken.

    Neem voor tussendoor (ochtend en middag) lekker kaas mee of melk/kefir/yoghurt.

    crackers en eru smeerkaas zitten E-nummers in, niet zo gezond.

    Vervang de margarine subiet voor biologische roomboter, margarine is bijzonder slecht voor je cellen en zorgt voor een verminderde zuurstofopname en afvalafgifte op celniveau. Ik hoop dat de karnemelk/melk op je werk van rauwe melk is?

    Die cracottes en smeerkaas echt mee stoppen hoor: E-nummers.

    Dropjes vervangen door een blokje kaas of zo en als je chocolade eet neem dan zo puur mogelijk en uiteraard zonder toevoegingen.

    biscuitjes zijn koolhydraten/granen=suikers, niet goed voor de bloedsuikerspiegel.

    Daar heb je zo-wie-zo last van, van een instabiele bloedsuikerspiegel, anders zou je ’s middags geen trek krijgen in iets zoets/zouts: het cup-a-soep moment.

    Stroop (in de havermoutkoek) is geen goed zoetmiddel, vol suikers. havermoutkoek is ook niet zo. Stroop kun je vervangen door biologische koudgeslingerde honing, maar dat ook met mate gebruiken.

    Winner melange koffie: kijk eens op de verpakking of er E-nummers inzitten?

    aardappelen en pasta’s zijn koolhydraten=suikers.

    Je zou meer vlees kunnen gaan eten en meer verzadigde vetten zoals roomboter, ghee, kokosolie, zuivel, eieren.

    pitten/zaden/noten bevatten fytinezuur.

    Kijk eens op ‘mijn site‘ voor de juiste voeding.

    Rauwe melk kun je juist prima drinken, is erg goed en voedzaam. Je kunt er ook zelf kefir en yoghurt van maken.

    Op de receptenpagina vind je ook hoe je zelf beestenbottenbouillons maakt, dat is erg goed voor de darmen.

    Zo kun je eventjes vooruit.

    Wordt niet wanhopig hoor, je komt er vanzelf wel als je een tijdje meeleest en zo.

    Lia

    #99836

    Alexandra
    Participant

    Groene/grijzige diaree is mij in ieder geval niet vreemd. Je lichaam ontgift steeds, wil de rotzooi die je erin stopt er zo snel mogelijk weer uitgooien.

    Nu is het zaak geen rommel meer in je lijf te stoppen, zodat je lichaam ook oude rotzooi eruit kan gaan werken.

    Heb je enig idee hoe het is met je lever/gal?

    #99837

    Pepper
    Lid

    Nee Alexandra, geen idee….hoe kan ik dat onderzoeken?

    Lia, erg bedankt voor de tips, heel veel weet je eigenlijk wel maaaaaaar……

    Ga serieus aan de slag en op zoek naar rauwe melk.

    #99838

    Alexandra
    Participant

    Pijn, gevoeligheid, koliekaanvallen, slechte vertering. Om maar iets aan te geven 😉

    Stap eerst over op gezonde voeding, dan komen de volgende stappen vanzelf.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.