Voorstellen Frieda

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen Frieda

Dit onderwerp bevat 20 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 3 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur

Hoi,

Ik ben Frieda, 49 jaar en ik houd mij bezig met gezondhed en voeding.

Vandaar dat ik op deze site terecht ben gekomen. Op dit moment eet ik koolhydraatarm en ook nog vegetarisch.

Met vriendelijke groet,

Frieda

Webmaster
    Participant

Koolhydraatarm is goed, vegetarisch niet. Maar hoe krijg je het voor elkaar om als vegetarier kh-arm te eten? Een vegetarisch voedingspatroon is per definitie koolhydraatrijk, omdat koolhydraten het domein van het plantenrijk zijn (zij slaan zonlicht en CO2 op als suikers en gebruiken deze als brandstof). Eet je soms heel weinig?

Mike

Anoniem

Koolhydraatarm is prima, maar waarom vegetarisch ?….het lijkt mij dat dit dan niet de juiste forum voor jou is.

Jakob

Hoezo? Ik haal hier veel informatie vandaan. Is het hier verplicht om vlees te eten, dan?

Ik eet veel noten, kaas, eieren, hennep-eiwitpoeder en af en toe vis.

Koolhydraten bestaan voor een deel uit vezels en voor een deel uit suikers. Ik eet voornamelijk de koolhydraatarme groenten.

Humm ik ben maar een leek, maar 1 van de ‘grondwetten’ van de Weston Price principe is dat je veelvuldig dierlijke eiwitten tot je neemt om zo je lichaam optimaal te kunnen voeden met mineralen en vitamines. Als je vegetarisch bent en blijft, dan, lijkt het mij, is dit forum geen geschikt medium om specifieke informatie te halen met betrekking tot jouw dieet. Just my 2 cents.

Ik ben overigens wel met je eens dat je hier veel info kan halen over complicaties/symptomen en hoe het menselijk lichaam werkt. De aangedragen oplossingen voor complicaties/symptomen, daar zal je minder aansluiting bij vinden en in jouw oplossingen/theorieen erover minderen gelijkgestemden. Vandaar ook de reacties van de anderen.

Anoniem

Hallo Frieda64,

Welkom op dit forum, ik ben het met Boerenkaas eens wat betreft het vegetarisme.

Je bent natuurlijk ook welkom als vegetariƫr alleen is dat wat WAPF betreft geen optimale keuze voor gezonde voeding.

Je moet dan vlees gaan vervangen door andere dingen zoals noten die veel fytinezuur bevatten en (veel) omega 6.

Daarnaast wordt hennep-eiwit poeder ook sterk afgeraden omdat dit geen voedingsmiddel is dat al eeuwen met succes wordt gebruikt door mensen maar een nieuw bewerkt product.

ruud
    Participant

hoi Frieda,

over je passage:

Quote:
    Koolhydraten bestaan voor een deel uit vezels

Hier een uitkomst uit een wetenschappelijk onderzoek:

Quote:
    “[…] constipation and its associated symptoms can be effectively reduced by stopping or even lowering the intake of dietary fiber”

http://live.scibite.com/site/library/2012_9/1/0/22969234.html

ad ligtvoet
    Participant

‘Koolhydraten bestaan voor een deel uit vezels en voor een deel uit suikers. Ik eet voornamelijk de koolhydraatarme groenten.’

Je zult toch aan voldoende energie moeten komen,dus waarschijnlijk meer kh arme groente eten .Ben je dan kh arm aan het eten?

Misschien wil je wel prijsgeven hoeveel en welke groennte je eet.

Je geeft aan dat je je bezig houd met voeding en gezondheid.Is daar een speciale rede voor? Schenk je meer aandacht aan voeding of gezondheid?

EIREN, KAAS, BOTER EN VIS ZIJN OOK DIERLIJKE EIWITTEN.

Tjonge jonge zeg. Nee, ik ga niet vertellen wat ik allemaal eet. En geen zin om mij te verantwoorden. Dank voor jullie hartelijke welkom.

Webmaster
    Participant

Ik ben zelf vegetarier geweest en heb ruimschoots eieren, kaas, boter en vis gegeten. Drie jaar geleden ben ik na 19 jaar weer vlees gaan eten en ik heb in 3 jaar tijd meer gezondheidswinst geboekt dan 19 jaar vegetarisme bij elkaar! Er zitten dus voedingsstoffen in vlees die je niet in andere dierlijke bronnen kunt vinden. Een ervan is CARNItine, dat er zelfs naar is genoemd! Bovendien, wat voor vegetarier ben je dan als je alles eet behalve vlees? Op een gegeven moment was ik ook een lacto-ovo-pecto-vegetarier, oftewel een nep-vegetarier. let wel, we promoten hier GEEN vlees uit de bio-industrie (intensieve veehouderij), maar grasgevoerd vlees van gezonde dieren, al of niet biologisch.

Mike

Alexandra
    Participant

Het is een forum over voeding en gezondheid. Is het dan zo vreemd om te vragen wat iemand eet? Hier in ieder geval niet. Het komt in ieder voorsteltopic terug en zeer regelmatig in de andere topics.

Er is hier volgens mij niemand die zegt dat je niet vegatarisch mag zijn, het strookt alleen compleet niet met de zienswijze van WAPF. En daar gaat dit forum in de basis over.

Webmaster
    Participant
    Quote:
    Tjonge jonge zeg. Nee, ik ga niet vertellen wat ik allemaal eet. En geen zin om mij te verantwoorden. Dank voor jullie hartelijke welkom.

Een beetje lange teentjes, Frieda? Nu weet ik zeker dat je veel meer dierlijk vet kunt gebruiken…

Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.