Voorstellen Boerenkaas en de vraag of jullie mij een beetje op weg kunnen helpen

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen Boerenkaas en de vraag of jullie mij een beetje op weg kunnen helpen

Dit onderwerp bevat 16 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #4965

    Graag wil ik mij voorstellen. Boerenkaas en 36 jaar. Via via op deze site terecht gekomen, maar bij mijn eerste bezoek snel weggeklikt. Het was mij allemaal te ‘extreem’. Uiteindelijk bleef het weken in mijn hoofd malen, na het zien van een interview met Michael Pollan nam ik ook de beslissing om eindelijk beter en structureel op mijn voeding te gaan letten en daar hoort ook ‘onderzoek’ bij op dit forum.

    Nu ik mij iets beter heb ingelezen, heb ik nu het besluit genomen om ook te gaan Wapfen. Sommige dingen zijn nog een stap te ver voor mij, maar ik merk dat ik steeds meer mijn ‘grenzen’ verleg in mijn ideeen over voedsel wat ik normaal niet tot mij neem.

    Reden om te Wapfen is dat ik nu eens keer goed voor mijzelf wil zorgen. Ik heb nu een kind en hoe kan ik hem vertellen wat goed is als ik het zelf niet uitdraag? Ik ben dan ook van overtuigd dat ik eerst mijzelf moet helpen en dan pas kan ik hem verder helpen.

    Op dit moment ben ik niet heel voortvarend begonnen. Ik heb gelezen om juist de kans op verstoppingen te verkleinen het niet goed is om de boel radicaal om te gooien, maar vraag mij af of ik met deze kleine veranderingen wel iets ga bereiken of dat ik toch een stap verder moet gaan. Zouden jullie met mij mee willen kijken?

    Mijn dagelijkse schema houdt het volgende ongeveer in

    – ’s ochtends op nuchtere maag 1 theelepel sole met een glas water (ca 225 cc)

    – Ontbijt Grieks yoghurt of slagroom (supermarkt en met etiket biologisch)

    – ’s Middags een stuk graskaas (supermarkt)

    – Tussendoor kaas of yoghurt (supermarkt en met etiket biologisch)

    – ’s Avonds groene groente met kip of vis en een beetje aardappel of pasta totdat eindelijk de voorraad hier op is (supermarkt en met etiket biologisch)

    – Avondsnack yoghurt of kaas (supermarkt en met etiket biologisch)

    – Voor bed gaan 1 theelepel sole met een glas water

    Qua supplementen slik ik levertraan icm boterolie van Blue Ice

    Bakken en braden doe ik in kokosolie van Pure

    Voor de rest drink ik ca 1,5 liter witte thee van Piramide op een dag weg

    Verbeteringen waar ik zelf aan zit te denken zijn:

    – Zelfgemaakte kippenbouillon maken – staat voor vandaag op het programma

    – Meer eieren tot mij nemen – vandaag ga ik die kopen

    – Boerenkaas bij de boer halen – op zeer kort termijn

    – Rauwe melk bij de boer halen – iets langer dan op zeer kort termijn (ik moet nog even aan het idee van rauwe melk wennen, vandaar dat ik eerst met kaas wil beginnen)

    – Meer gevarieerd vlees eten – langer termijn (Vanuit huis heb ik het eten van rund, varken, schaap, geit niet meegekregen (gevogelte en vis is wat de klok slaat). Dit is een hele grote stap dat ik nog moet nemen. Ik zal hem wel maken, want ik zie wel het nut van in, maar nu is het mentaal daar te vroeg voor.)

    – Adrenal innemen – nog niet zeker op welk termijn en of ik het wel nodig heb

    – Lever/galreiniging middels een flush – wanneer kind een weekend weg is lijkt mij het beste, zodat ik die zorg er niet bij heb.

    Middels bioresonantiebehandelingen ben ik begonnen met ontgiften en ontstoren van onregelmatigheden in mijn lichaam

    Ongetwijfeld zullen jullie met meer tips voor verbeteringen kunnen komen en daar sta ik absoluut voor open. Houd jezelf niet tegen, ik kan er alleen maar van leren!

    Groet,

    Boerenkaas

    P.s. Dit topic ga ik overigens gebruiken als een soort van dagboek voor mijzelf om veranderingen te signaleren. Ik hoop dat daar niets op tegen is.

    #96923

    Overigens heb ik nog 1 concrete vraag. Ik ben qua afkomst geen Westerling en vraag mij af of ik in mijn dieet fruit mag toevoegen, want in de tropen is er volop fruit en ik kan mij zo voorstellen dat het erven van mijn gestel van mijn voorouders dit qua vertering en opname van voedingsstoffen wel toelaat. Of klopt deze theorie niet?

    Vergeet deze vraag maar, ik heb het antwoord al gelezen op het ‘alleen lezen forum’.

    #96924

    Anoniem

    Hoi Boerenkaas en welkom,

    Volgens mij ben je al goed bezig. Ik zou inderdaad zeker een stuk goed vlees toevoegen aan je dieet en misschien ook lever? Of is dat nog een stapje te ver? :mrgreen:

    Als je rauwe melk hebt kan je ook overwegen daar ook kefir van te maken.

    Waarom wil je eventueel adrenal nemen? Heb je het E-book gelezen van Mike over bijnieruitputting?

    #96925

    Dank je wel voor je bericht!

    Adrenal nav vragenlijst van een testje waar ik toch wel regelmatig ja en regelmatig op heb moeten antwoorden. Maar aan de andere kant zijn de klachten niet dusdanig ernstig (tenminste wat ik op dit forum lees), dat ik het idee heb dat nu actie moet ondernemen. Het enige misschien is de enorme vermoeidheid wat mij parten speelt, maar dat kan ook liggen aan slechte voedingsgewoonte van de afgelopen jaren en daar wordt nu verandering in gebracht, als het goed is. En het geven van 16 maanden bv heeft mij uitgeput, ongetwijfeld heeft dat te maken met dat mijn lichaam onvoldoende reserves qua vitamines en mineralen had (vind het jammer dat ik niet langer bv kon geven, maar goed dat is gebeurd en hij heeft toch mooi langer dan een jaar van kunnen genieten).

    Lever eet ik wel, tenminste kippenlever, daar ben ik dol op als mij moeder dat klaarmaakt. Maar mijn moeder kookt Aziatisch en moet nog even navragen bij haar of ze de Vetsin eruit wil halen of uberhaupt gebruikt.

    Kefir wil ik idd toevoegen aan mijn dieet, maar wil het eerst proeven voordat ik de korrels aanschaf. Volgens mij is er binnenkort weer een biodag in de buurt en daar kan ik het ongetwijfeld even testen. Kefir staat daarmee ook hoog op mijn lijstje.

    Dank voor je input!

    #96926

    Anoniem

    Welkom boerenkaas, leuke naam. Er is best iets voor te zeggen om je eetpatroon geleidelijk te veranderen, zodat nieuwe dingen ook in je systeem komen. Steeds weer iets veranderen, en als je dat gewend bent weer verder. Het is sowieso ook even zoeken waar je alles kunt halen – want alles uit de supermarkt is niet ideaal.

    Roomboter is wel een van de makkelijkste dingen om mee te beginnen, dat zie ik niet staan. Je kunt het overal halen, en bij elke maaltijd gebruiken, waardoor je ook geen behoefte meer hebt aan aardappelen en pasta.

    Ik zou meteen nu al flink de koolhydraten beperken hoor. Je lichaam geeft vanzelf wel aan als je te ver gaat – dat gebeurt niet gauw. Dan at je dus gisteren voor het laatst pasta.

    Let bij eieren op de 0, dat zijn kippen die veel ruimte krijgen en biologisch gevoerd zijn. Je eet biologische kip neem ik aan? Dat is echt een wereld van verschil qua smaak. Heb je nog bepaalde lichamelijke klachten, of is het gewoon vanuit bewustwording – dat je weet dat dit klopt?

    In Amsterdam zijn een aantal ‘tropische’ supermarkten maar dat vlees kun je niet vertrouwen, dat heb ik zelf ervaren met krabbetjes, beter van de bioslager.

    #96927

    Hoi Thijs,

    Dank voor je reactie. Als je zo naar mijn ‘schema’ kijkt, waar denk jij dat ik de roomboter het best bij kan toevoegen? Behalve het bakken kon ik niets verzinnen. Uiteindelijk heb ik voor kokosolie gekozen om mee te bakken, maar dat was meer omdat ik zelf het idee had dat ik zoveel dierlijk vet ineens naar binnen werk en dit, voor mijn gevoel, wat tegenwicht bood.

    Pasta of andere vorm van koolhydraten weeg ik af tot en met een ons, dat is volgens mij de max, toch?

    Eieren en kip zijn idd biologisch.

    Supermarkt, omdat ik recent ben verhuisd heb ik nog niet een goed beeld waar ik hier alles bij de boer kan halen, maar ik ben ook een echte stadsmeid, dus daadwerkelijk op de fiets de boer op (wil autogebruik minderen en goed voorbeeld daarin zijn voor kind) dat doe ik zodra het minder regent 🙂 .

    Verdere lichamelijke klachten heb ik niet. Ik ben alleen niet heel stressbestendig, dat is wel een punt waar ik graag verbetering in wil brengen. Wel heb ik gemerkt dat ik de laatste dagen veel dieper slaap en sneller in slaap kom. Erg fijn! En door de sole zijn de periodieke klachten afgenomen tot niets en dat al zo snel! Het stimuleert mij alleen maar om dit dieet door te zetten.

    Of de principe van Weston Price voor mij kloppen, dat is een meer gevoelsmatige kwestie. Als kind vond ik kippenlever superlekker, smeerde overal boter op, etc. Ik denk ook dat intuitief mijn lichaam altijd heeft aangegeven wat goed voor mij was en nu heb ik dan een theorie gevonden die dat onderschrijft. Maar heel eerlijk, en eigenlijk is het een stompzinnig en oppervlakkig iets, naast gezond willen zijn is mijn ambitie ook om gewoon weer een ‘lekker wijf’ te worden zonder dat ik dingen moet ontzien. Tevreden over jezelf zijn reflecteert ook je buitenkant denk ik dan maar. Hierbij dus een aanvullende verklaring wat ik hoop te bereiken met het volgen van de principes.

    #96928

    Anoniem

    Een klont boter bij de avondmaaltijd bijvoorbeeld. Als je een soep maakt, of bij de groente. Kokos is prima, dierlijk vet is altijd beter.

    Denk ook aan vis, ook een prima bron van vetten – neem ik vaak ’s middags.

    Heb je chlorella overwogen? Als er iets is waar je diep van gaat slapen.. 🙂

    Het is bovenal een grondige reiniger voor je lever, daar kun je in het begin moe van worden – maar dat voelt heel natuurlijk.

    #96929

    Interessant die chlorella. Ga ik mij in verdiepen. Vis eet ik zo’n 4x per week en dan vooral de vette soorten als makreel en zalm. Nu overigens een goed seizoen voor sardientjes, dus die staan nu ook vaker op het menu.

    Dank voor je reactie, weer wat bijgeleerd!

    #96930

    Anoniem

    eitje koken en lekker boter erop, weg ei 🙂

    #96931

    Dank je Rateltje. As we speak staan nu 2 eitjes te koken en zal ik ze straks nuttigen met een klodder grasboter. Ben benieuwd of het mij smaakt!

    #96932

    @thijs, ik heb mij ingelezen over chlorella, maar las dat dat niet samengaat met amalgaanvullingen (waar ik helaas nog een aantal van in mijn mond heb). Weet jij of Spirulina een beter alternatief is dan? Dan schijnt zware metalen ook te binden, maar ik kan niets vinden in combinatie met amalgaanvullingen.

    #96933

    Poekie
    Moderator

    Wij eten een klontje boter bij de levertraan inname.

    Ga verder eens op ‘mijn site‘ kijken, daar staat veel info vanaf dit forum overzichtelijk bij elkaar.

    Ook het ‘alleen lezen forum‘ is een must met teksten van Mike.

    en de ‘gebruiksaanwijzing voor nieuwe leden‘ van Dennis.

    Lia

    #96934

    Dank je Poekie, ik heb je site al bekeken.

    De net toch maar de auto in gestapt en rauwe melk gekocht. Wat is dat lekker! Meteen ook kaas, boter, honing, eieren en een barbecuepakket aan vlees aangeschaft. Poeh het gaat nu echt beginnen, ik begin steeds meer Wapf te worden. Ik schrik niet meer van de hoeveelheid vet dat ik tot mij neem.

    #96935

    Anoniem

    Chlorella is veel krachtiger dan spirulina, dat heb ik ook geprobeerd maar dat ontgift veel minder. Of chlorella niet samengaat met amalgaam weet ik niet, stel je vraag anders even in dit topic, die is het meest uitgebreid. Succes!

    #96936

    Anoniem

    Je kunt ook kelp gebruiken:

    Dr. Wilson:

    KELP

    Kelp, a sea vegetable, is another wonderful food. However, it must be the kelp capsules from Nature’s Way or Solaray companies only, or granules from Frontier Herbs or Monterrey Bay Herbs. This is important because many brands of kelp are different species that are not as good, and higher in mercury.

    Zie:

    http://stopcancer.com/seaweed.htm

    The correct brand of kelp is a life-saving food supplement that I recommend for everyone. It is a rich source of hundreds of trace and ultra-trace minerals. It is also better than most “mineral supplements”, including earth-based products like fulvic and humic acid, zeolite, sea-based minerals, and others.

    One of its most important roles is to provide bioavailable iodine, a mineral that few are getting enough of from their food. Kelp is far more physiological than most other iodine products, and more balanced so it does not cause toxicity, as do the others. It also contains a very bioavailable form of calcium not found in most foods.

    Kelp is also a source of many phytonutrients that are hard to find in other foods. So it provides a host of nutrients at a very reasonable cost.

    Kelp versus “green superfoods”. Kelp is the best green superfood. I prefer kelp to others because:

    1. Others often contain chelators such as chlorella, cilantro, and zeolite. We find these always remove some vital minerals from the body.

    2. Others contain algae that is less compatible with human physiology such as spirulina, chlorella and blue-green algae that we always find are slightly toxic.

    3. Kelp does not go rancid, as do the green powders. The salt in kelp apparently preserves it far better.

    4. Kelp is far more yang in Chinese terminology than the others, which makes it a more balanced and healthful product.

    5. Kelp contains far more alginates than the others. This compound protects the body against mercury and other toxic metals present in most sea vegetables and other foods. All the other green foods contain either none of this chemical, or much less of it. This is why I never recommend other sea vegetables, although they are nutritious foods.

    Reactions to kelp. Kelp is a powerful food supplement and herb. Occasionally, a person has a reaction to kelp. In most cases it is mild and temporary. The cause is often the removal of an iodine antagonist, either a bromine, fluorine or chlorine compound. Iodine is stimulating in a few instances. Most of the time, just reduce the dose for a while, and then work up very slowly. Most everyone has been able to take kelp eventually.

    Adults can work up to about 1800 mg of kelp daily, taken in divided doses with meals. Children also need kelp, and should take less depending on their weight and size. Children less than three years old usually do not need to take kelp.

    Zie ook:

    http://www.drlwilson.com/articles/KELP.HTM

    http://drlwilson.com/ARTICLES/HEALING%20LIFESTYLE.htm

    Verder:

    SEAWEED

    Alginate

    Alginates are heteropolysaccharides made up of mannuronic and guluronic acids. Modifilan has 40-60% alginates. It is widely known that alginates from brown seaweed offer the best protection from radiation and environmental pollutants. Alginates bind with heavy metals such as lead, mercury and other; radioactive elements: strontium, barium, cesium etc. and are then excreted from the body. Alginates are non-toxic and are not reabsorbed into the rest of the body from the gastrointestinal tract. Alginates do not adversely effect the body’s ability to absorb calcium and other natural minerals.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.