Vitamine E

Dit onderwerp bevat 24 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ruud 3 jaren, 1 maand geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Auteur

Mtje
    Participant

Uit (kinesiologische) testen blijkt dat mijn vitamine E te laag is. Nu neem ik levertraan en mijn vitamine A is nog iets te laag maar vit. D zit eindelijk op peil (dat was voorheen veel te laag) Nu weet ik dat de vitamine D ook van A neemt (wisselwerking)

Ik wil nu Vit E gaan toevoegen, naast uit voeding een supplement nemen tijdelijk om het op peil te brengen. Nu las ik al dat een vit E complex het beste is (zowel tocoferolen als tocotrienolen) maar Solgar, Plantina, Orthica en NOW zijn op basis van soja -olie en dat mag ik niet hebben (is voor niemand goed) Bij Bonusan staat dat het obv olijfolie (ectra vierge) is maar het is me nog niet duidelijk of dat alleen het vulmiddel betreft of ook het hulpmiddel.

Weet iemand hier een goed merk zonder soja-olie?

Of anders iets uit voeding waar superveel vit. E inzit.

Zonnebloemolie staat hoog in de lijst maar op aanraden van dit forum eet ik alleen biologische roomboter, goede olijfolie en kokosolie (extra vierge en niet ontgeurd).

Kan saffloer- olie wel? dan misschien daar dagelijks een lepeltje van over de salade?

Mijn zink en magnesium en jodium is ook laag… is er een verband (heb beginnende dupuytren in hand en zit in familie)

Ik lees graag jullie tips.

Anoniem

rode palmolie van Aman Prana, boordevol alle componenten E

Koudgeperste rode palmolie is rijk aan zowel tocoferolen als tocotrienolen.

Mtje
    Participant

Goede tip! Dank Marijan en zotteke.

Gebruik je dat net als kokosolie om in te bakken?

Dus dan afwisselen met kokosolie? wat doen jullie er nog meer mee?

Ik vind het fijn om palmolie in tomaten-wortelsoep te verwerken.

Tanja
    Participant

Palmolie combineren met boter en/of kokosolie bij bakken of door saus/soep wat extra roeren.

Mtje
    Participant

lees net dat het boordevol vitmine A en E zit. Precies de 2 vitamines waar ik wat laag in zit. Dus helemaal goed.

Kan iemand hier iets zeggen over het feit dat ik levertaan neem en toch laag in A en E blijf. Uit mijn test komt slechte opname. Maar ik weet niet specifieker wat ik dan kan testen. Wat kan er mis zijn waardoor opname van vitamine E vemindert?

Webmaster
    Participant
    Quote:
    Ik vind het fijn om palmolie in tomaten-wortelsoep te verwerken.

De palmolie is niks mis mee, maar tomaten zijn nachtschades en wortels zijn zetmeel.

Mike

Tanja
    Participant

Opname van vet( vetoplosbare vitaminen) verloopt dan misschien niet goed, kan zijn door te weinig maagzuur of slechte opname in de dunne darm door o.a. geen goede galwerking (te weinig galzurenzouten) of geen goede opslag van vitamine A in de lever.

Misschien eens een gal en leverreiniging overwegen?

@ Mike

Tomaten en wortels verwerkt in soep geven mij geen fysieke klachten. Rauw wel.

Icky
    Lid

Avocado’s eten! Natuurlijke bron van goede vetten en vitamine E

(1 avocado: 4.16 milligrams of alpha-tocopherol)

Anoniem

ik deed (nu even niet) de rode palmolie in de kleine leverreinigingsshake citroen, olijfolie enz., koud.

Mtje
    Participant

@ Tanja. Meteen getest en komt uit slechte opnamen in dunne darm door geen goede galwerking. Opslag in lever is wel ok.

Zal eens googlen hoe ik de gal kan helpen.

@ Mike Ik eet wel nachtschades aangezien ik er sterk op test.

Ben wel benieuwd of jij een verband ziet in de tekst in mijn eerste mail.

@icky… ook een goede tip..ik ga meteen avocado’s halen.. heerlijk

Mtje
    Participant

helpt appelazijn ook om de gal te helpen?

Zo ja, wat is de samenstelling?

Ik doel op hoeveelheid water en appelazijn (met citroen?)

Webmaster
    Participant
    Quote:
    Tomaten en wortels verwerkt in soep geeft mij geen fysieke klachten. Rauw wel.

Wortels, fruit en andere koolhydraatbronnen koken helpt met de vertering ervan, maar neurotoxines in nachtschades verdwijnen niet door koken.

Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.