Vezels

Dit onderwerp bevat 41 reacties, heeft 17 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  fatsnotbad 7 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)
  • Auteur

elmo
    Lid

Ik weet dat vezels niet goed voor je zijn maar lees dat wortelsap goed is voor je lever om door te spoelen.

Wortels ongekookt bevatten toch onafbreekbare vezels.

Of moet ik gekookt wortelsap gebruiken, hoe werkt dat?

Webmaster
    Participant

Geen van allen, tenzij het wortelsap gefermenteerd is. Behalve vezels krijg je ook zetmeel binnen, wat je bloedsuikerpsiegel doetb stijgen. Kies liever voor minder zetmeelrijke, levervriendelijke groenten en kruiden.

Mike

Anoniem

Bietensap? Ontzettend goed voor je bloeddruk en weerstand, en ook goed voor lever.

Webmaster
    Participant

Indien gefermenteerd. Bevat anders ook teveel suiker.

Mike

Heidefiets
    Participant

Dan heb ik even een vraagje, kun je groente dan fermenteren en hoe doe je dat met bieten of wortelen?

Gaat da ne zo als met zuurkool?

Groetjes en bedankt.

Tanja
    Participant

Bietenkvass wordt hier nu ook dagelijks gedronken. Aan mijn 2 dochters heb ik het aangeprezen als prinsessendrank, verdunt met wat water ziet het er spectaculair roze uit, als het op is krijg ik klachten 🙂

Heidefiets
    Participant

Tanja, Bieten??? Ik begrijp niet wat je schrijft. Maak je het zelf?

Tanja
    Participant

Bietenkvass (gefermenteerde bietendrankje): je snijdt een flinke biet in stukjes, theelepel Kzout erbij en een scheut wei, dan de 500 ml pot aanvullen met water (ik doe er soms ook gember doorheen) en laat dit geheel 4-5 dagen staan, afgieten door een zeefje en het drankje is klaar.

Heidefiets
    Participant

Dat ken ik niet, vinden je kinderen de princessendrank lekkker?

Ik zal zo eens wat recepten gaan nalezen hiero, er wat nog een hoop te leren.

Dank voor je antwoord.

Anoniem

Juglen maakt het ook zelf zie ik :

http://www.ahealthylife.nl/gefermenteerde-voeding-gezond-bieten-kvass-recept/

Hij schrijft:

Quote:
    Het is niet aan te raden om de kvass te starten met melkzuur bacteriën, omdat deze melksuiker nodig hebben om te groeien.

Alleen fermenteren met zeezout? Niet met wei?

Tanja
    Participant

Echt lekker vinden ze het niet, maar de kleur vinden ze zo mooi dat ze de smaak op de koop toe nemen, smaakt ziltig/zuur.

Anoniem
    Quote:
    Aan mijn 2 dochters heb ik het aangeprezen als prinsessendrank

Haha fantastisch! Ik ga kijken of ik dat op die manier ook kan slijten aan mijn nichtjes. Die zijn ook helemaal met dat prinsessen gedoe bezig. Of misschien is dat nu net weer afgelopen dat kan ook ben ik weer te laat..

Tanja
    Participant

Wel een modekleurtje momenteel, maar ook dat is zo voorbij Succes, goed verdunnen de eerste keer.

robinAlexander
    Participant

Maar oke prinsessen kleuren xD…

Wat zijn de gezondheidsvoordelen van gefermenteerde bietensap???

Tanja
    Participant

Dezelfde voordelen als alle gefermenteerde voedingsmiddelen hebben, ze zijn probiotisch, voorverteerd, rijk aan enzymen, net zoals zuurkool, kefir etc.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.