verzadigd vet binnenkrijgen zonder melkproducten. Hoe ?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid verzadigd vet binnenkrijgen zonder melkproducten. Hoe ?

Dit onderwerp bevat 67 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 2 jaren geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)
  • Auteur

Zonne
    Lid

Hallo,

hoe kan je meer verzadigd vet binnen krijgen als melkproducten niet zo goed lukken ?

Rauwe melk heb ik hier in de buurt nog niet kunnen vinden. Biologische melk en daar melkkefir van maken gaat niet ivm darmen.

Nu met geitenmelk lijkt het wat beter te gaan overigens.

Maar wat kan ik nog meer eten aan vetten ?

Ik probeer wel overal kokosolie doorheen te doen ( door de soep, rijst etc )en ook een eetlepel zo te eten van kokosolie.

Iemand nog goede tips ?

Niervet van landdieren, kokosnootolie en rode palmolie.

Zonne
    Lid

Begrijp ik het overigens goed dat dat minder koolhydraten eten niet echt WP is, maar meer van Mike vandaan komt ???

eli
    Participant

boter?

@eli

Boter is een melkproduct

Ik doe regelmatig een theelepel kokosolie in de thee, dat kun je nog proberen voor de verandering. Klinkt gek, maar het smaakt best lekker. Ik vind zo’n “losse” hap niet zo lekker. Ghee is lactosevrij, dat kan nog. Avocado’s zijn ook prima, wel zetmeelhoudend dus misschien niet te vaak eten. Sardientjes en ansjovis bevatten veel vet.

Zonne
    Lid

ergens las ik dat boter misschien weer beter verteerbaar is ? klopt dat ?

Ik denk dat het dan ging om Ghee, dat is geklaarde boter. Verder weet ik het zo niet.

Anoniem

Er zit veel minder tot geen lactose in dus dat zou best kunnen. Anders ghee zoals San voorstelde dat is puur vet.

Runderbeenmerg is ook erg goed. Kan je door de roereieren, soep of stoofpot doen.

Gadsie
    Participant

Waarom noemt niemand vlees?

Ik ging er vanuit dat ze dit vet naast het vlees bedoelde.

Quote:
    Avocado’s zijn ook prima, wel zetmeelhoudend dus misschien niet te vaak eten. Sardientjes en ansjovis bevatten veel vet

Avocado’s bevatten vooral enkelvoudig onverzadigde vetzuren en ook vis is geen rijke bron van verzadigd vet.

Zonne
    Lid

Ik vond net deze link http://www.scdiet.nl/forummsg.php?forumid=790 kennelijk geen lactose in boter uit frankrijk of belgie.

Even voor de zekerheid : Is lactose altijd de oorzaak van geen melk kunnen verdragen ?

en zit er in kaas nooit lactose ?

Zonne
    Lid

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/103290-de-geneeskracht-van-roomboter.html Volgens deze link zit er bijna geen lactose meer in roomboter. En ook activator X….. Dus misschien toch het proberen waard. Zeker als ik aan franse boter zou kunnen komen of misschien boter van de kaasboerderij. Ik begreep dat in nederlandse boter wel lactose zit ( zie link hierboven ) en veel water ….

In Supernutrition for Babies, een WAPF-georienteerd boek, worden avocado’s aangeraden. Tevens heeft de WAPF een artikel gepubliceerd over Sacred Foods, waarin viseieren, sardientjes en ansjovis als “sacred foods” werden aangeduid.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 68)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.