verstopte oren

Dit onderwerp bevat 35 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 3 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur

mijnlijf
    Participant

Mijn zoon heeft erg nauwe gehoorgangen en zeer droog (nietvloeibaar) oorsmeer .

Resultaat is dat hij met enige regelmaat zijn oren moet laten uitspuiten bij de dokter .

En dan komen er zeer lange dunne proppen uit .

Dit is al eens mis gegaan waardoor hij dagen water achter zijn trommelvlies had .

Is het mogelijk om met H2o2 oplossing te druppelen ?

verschillende olien hebben tot nu toe weinig resultaat .

E123
    Participant

Ja, h2o2 kan prima in je oren. Gebruik wel 3%! Dit gaat enorm bruisen in je oren. Als het gebruis minder wordt wissel je naar het andere oor.

Een netipot is ook altijd lekker om de boel door te spoelen.

http://www.yogini.nl/contents/nl/d20_Netipot.html

mijnlijf
    Participant

Bedankt !

Anoniem

Nu je het zegt! Ik had vroeger zo af en toe een verstopt rechteroor. Dat kwam dan opzetten uit het niets en dan kon ik mezelf een half uur aan één kant horen als door een microfoon.

Soms een paar maanden niet, soms een paar keer per week. Had ongetwijfeld te maken met verminderde spierfunctie aan mijn rechterkant, dat heb ik al mijn hele leven. Maar dat verstopte oor is sinds ik op dit forum zit helemaal verdwenen! Raar.. maar iets in deze voeding heelt van alles en nog wat.

I-lady
    Participant

Interesant om te lezen..ik heb ook een soort van “lijmoren” ,het kraakt als ik slik en soms ben ik aan een kant doof/wattig.Ik heb er h202 ingedaan maar er gebeurde helemaal niets..heb het dus vast niet goed gedaan.Zowiezo heb ik last van dik,wit vastzittend slijm in de holtes..

Anoniem

ik heb honden en katten en tegenwoordig op het vlees.

Toen ik ze nog op de brok had (koolhydraten vnl.) hadden ze ook veel meer en vaker last van vieze oren. Krabden er ook regelmatig aan, ik zie dat nu nog maar zelden.

Als je op het web info zoekt over hoe je huisdieren te voeren (honden en katten) staat er ook vaak een lijst van symptonen door brokgebruik.

En de eerste 2 zijn vieze oren en huidklachten.

Bij mensen dus ook oorklachten…

Gerard
    Participant

I-lady: dat zijn eerder verschijnselen van het binnenoor. Als je conditie beter wordt, gaat dit vanzelf over.

I-lady
    Participant

Thx Gerard..ik eet dus ook nog teveel koolhydraten..ga mezelf even onder m’n kont schoppen.Heb zo’n drang naar koolhydraten en prop me daar het liefst helemaal mee vol..echt niet goed.Ga strenger worden voor mezelf..

Alexandra
    Participant

Niet alleen strenger voor jezelf zijn, maar ook je vetten verhogen. Dat helpt echt bij het verminderen van de koolhydraten. Je lichaam wil wel een “vervanging”.

I-lady
    Participant

Oke thx..vetten verhogen vindt ik nog lastig..maak wel de bottenboullion en merk dat mn lichaam dat heel prettig vindt..eet eieren.Maar nog geen zuivel omdat ik dat nog uit moet proberen..

Alexandra
    Participant

Als je je vetten niet verhoogd dan kan je je koolhydraten ook niet verminderen. Je lichaam vraagt om brandstof en aan jou de keuze, vetten of koolhydraten. Maar je zal iets moeten geven. De drang naar kh blijft als je er niets tegenover stelt.

sinds vorige week maandag begonnen met wapf, daarvoor at ik erg veel brood, aardappels, groente, was de hele dag hongerig, sterker nog ik kreeg juist honger door het eten van een boterham ! redelijk onverzadigbaar was ik.

nu ben ik helemaal gestopt met brood en eet nu veel eieren (boerenomelet), melk, veel slagroom als tussendoortje, een beetje groente en meer vlees ben ik aan het opbouwen en ga ik ook meer eten.

sinds ik omgeschakeld ben naar dit dieet kan ik je zeggen dat ik helemaal geen hongergevoel meer heb, sterker nog, ik moet mij er soms toe aan zetten om savonds te gaan eten !

dat had ik 10 dagen geleden niet durven dromen, het kan snel gaan 🙂

Alexandra
    Participant

Als je het roer echt volledig omgooit kan het inderdaad erg snel gaan!

Webmaster
    Participant

Dat is nou het verschil tussen voeding die voedt en voeding die vult. Er is me nog iets opgevallen aan jou, Ben: je bent een stuk rustiger! Toen je je voorstelde, kwam je opgefokt over. Nu lever je zeer constructieve, doordachte bijdrages aan dit forum. Je hersenen reageren ook goed op dit voedsel!

Mike

I-lady
    Participant

Ik ga ook proberen meer eieren te eten,heb vooral een drang naar hele vette boekweitpannekoeken..maar dat zal denk ik vooral de drang naar vet zijn.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.