Verhoogde bloeddruk

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Verhoogde bloeddruk

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  liesje 2 jaren, 9 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur

Hey allemaal,

Ik maak me een beetje zorgen want mijn normaal gezien lage bloeddruk, is nu verhoogd. Ik had vanmorgen 12 over 9. Volgens mijn vader een verhoogde onderdruk.

Kan dit komen door de sole die ik 2 keer per dag drink? Moet ik nu gaan minderen? Ik gebruik het keltisch zeezout ook op m’n eten en eet regelmatig gezoute olijven, af en toe parmaham,…

Anoniem
    Quote:
    Ik had vanmorgen 12 over 9. Volgens mijn vader een verhoogde onderdruk.

12 over 9??? Meten jullie in Belgie de bloeddruk anders of zo?

Edit: Ja dus :mrgreen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloeddruk

Anoniem

@inge85; als je je naam laat veranderen weten we dat…, als je deze naam gewoon niet meer gebruikt, maak je een nieuwe aan en verwlkomen we straks Karin46 :mrgreen:

@pike, 123/94 is dat duidelijker? 🙂

@scheermes het heeft dus niet zoveel zin mijn naam te veranderen

Anoniem

Ja dat is een iets verhoogde onderdruk inderdaad. Misschien nog een paar keer meten. Het kan een uitzondering/momentopname zijn.

Verder weet ik het ook niet.

Anoniem

@inge, zou ik niet zondermeer doen. Ik weet niet of bij je oude posts dan jouw nieuwe naam komt te staan…

Kan het ook komen door de natriumbicarbonaat die ik tweemaal daags moet nemen?

Anoniem

gisteren zei een vriend dat zijn onderdruk steeds hoger dan 90 is.

wat kan je daaraan doen?

hij gebruikt sole, roomboter, drinkt iedere week wat rauwe melk, als het kan speltzuurdesumbrood.

gebruikt magnesium .

Anoniem

is er iemand die weet wat je doen bij een verhoogde onderdruk?

en is er verschil in oorzaak tussen verhoogde onder en bovendruk?

groet sheila

Anoniem

niemand?

Ik zou hier ook graag een antwoord op krijgen, Sheila.

Webmaster
    Participant

Er zijn talloze oorzaken voor problemen met de bloeddruk, maar bedenk dat het altijd de bijnieren zijn die de bloeddruk regelen. De huisartsen van weleer wisten dat een verhoogde bloeddruk altijd kwam door een trage schildklierwerking (men was toen veel meer op de hoogte van de wisselwerking tussen hormonen als de schildklier en de bijnieren).

Als de schildklier onderactief is, zijn de bijnieren overactief (hoge bloeddruk) ter compensatie en als de bijnieren onderactief zijn (lage bloeddruk), is de schildklier overactief ter compensatie.

Bedenk dat alles begint bij een stabiele bloedsuikerspiegel, want een stabiele bloedsuikerspiegel is een stabiele hormoonspiegel. De bloedsuikerspiegel is uitsluitend stabiel te krijgen met vetten en eiwitten, weinig koolhydraten en stressreductie.

Mike

Bedankt voor je antwoord Mike!

Maar ik heb én een trage schildklierwerking én uitgeputte bijnieren, kan dat ook?

Peti
    Lid

Het hart vind ik een interessant en apart orgaan, ze is een spier maar wat een prachtige spier. De hartspier is opgebouwd uit hartcellen, deze cellen kunnen zeer krachtig samentrekken, veel krachtiger dan gewone spiercellen.

Een elektrisch stroompje ontstaat zelf in ons hart, de sinusknop, de cellen trekken vanzelf ongeveer eenmaal per seconde samen, er komt geen signaal van de hersenen aan de pas en dat vind ik heel bijzonder. Ons hart heeft geen aansturing door een zenuw of vanuit de hersenen nodig, een hart dat uit het lichaam wordt verwijderd blijft nog enige tijd kloppen tot het geen energie meer heef om dit te doen (zuurstof en voedingsstoffen worden niet meer aangeleverd)

Evenals gewone spieren moet het hart voorzien worden van zuurstofrijk bloed, en omdat het hart veel energie verbruikt heeft ze veel zuurstof en voedingsstoffen nodig

Goede voeding is dus heel belangrijk voor ons hart, maar ik vind het ook leerzaam om de gedachte achter de ziekte te vinden. Als jullie dat interessant vinden wil ik het hier graag plaatsen en het verschil tussen bovendruk en onderdruk (wel beknopt hoor…. :wink:)

Anoniem

ja peti ik vind het wel interessant, misschien begrijp ik het dan ook beter.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.