tanden genezen

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Poekie 3 jaren, 11 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #2738

    sprout
    Participant

    Hoi allemaal,

    ik ben 24 jaar en heb sinds een jaar beginnende gaatjes in mijn tanden. Voorheen nooit klachten gehad.

    Ik eet nu bijna een jaar geen brood meer, in plaats daarvan een rauw ei, een glas rauwe melk en rauwmelkse kaas en vers citroensap (om alkalisch te worden), gekookte rijst en groenten. (Voorheen at ik ipv de citroen kiwi maar gezien de hoge oxaalzuurwaardes ben ik daarvan afgestapt).

    Ook neem ik sinds een klein jaar boterolie en CLO van green pasture.

    Nu wil ik fytinezuur en oxaalzuur vermijden voor snellere genezing van mijn tanden.

    Mijn vraag is of oxaalzuur erg slecht is voor je tanden? Of is fytinezuur slechter?

    Op internet vind ik op iedere site andere waarden qua oxaalzuur, vaak zijn sommige soorten groenten op de ene site extreem hoog in oxaalzuur en op de andere weer extreem laag (en alles wat daar tussenin zit).

    Waar kan ik een objectief en juist overzicht zien m.b.t. oxaalzuur en fytinezuur?

    Waar moet ik nog meer op letten bij het genezen van mijn tanden?

    Ook wil ik meer alkalisch worden om de verzuring door de zuivel te compenseren, citroensap zou je lichaam alkalisch maken. Is dit juist?

    Bij voorbaat hartelijk dank.

    #68678

    Poekie
    Moderator

    Hallo Sprout,

    Goed dat je met brood bent gestopt. Als ik je beschrijving boven zie, eet je niet veel en ik mis vlees en vis.

    Zou je een beschrijving kunnen geven wat je zo door de dag heen drinkt en eet?

    Oxaalzuur: je kunt wel groentes eten met oxaalzuur maar dan altijd de groente verhitten: koken/wokken/stomen.

    fytinezuur zit in granen/noten/zaden/pitten/peulvruchten/bonen, altijd: weken, kiemen, fermenteren en verhitten.

    Weet zo niet wat slechter is voor je tanden. Voeding met fytine eten wij gewoon niet meer, teveel werk allemaal. Fytinezuur zorgt ervoor dat het lichaam calcium gaat lenen uit zijn eigen skeletstructuur. Daarnaast is er bewijs dat fytinezuur ook ten koste gaat van je voorraad aan vitamine C en D omdat beide vitamines fytinezuur neutraliseren.

    En als ik zo het rijtje bekijk met groentes met oxaalzuur eten we daar ook niet veel van.

    Je bent iig al goed bezig met de boterolie/levertraan.

    Citroensap maakt niet je lichaam alkalisch maar je maag. Het kan zorgen dat je meer maagzuur aanmaakt.

    Niet al je organen zijn alkalisch.

    Hier een stukje over PH waardes: http://www.fatsforum.nl/topic/ph-van-urine#post-10041

    Naast citroensap zorgt ook appelazijn voor aanmaak van maagzuur en niet te vergeten ongeraffineerd Keltisch zeezout.

    Kijk verder ook eens op mijn site: http://www.voedingisgezondheid.nl/Juiste_voeding.html

    Hier vind je informatie van dit forum overzichtelijk bij elkaar gezet.

    Lia

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.