Supermarkt

Dit onderwerp bevat 26 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Heksje 1 jaar, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur

Alethea
    Participant

Ik heb een poosje geleden een boekje gedownload met een overzicht van meer dan 1.000 producten die je in de supermarkt kunt kopen en binnen een Fodmap dieet zouden passen. “Handig”, dacht ik, “daar is goed over nagedacht. Ik spaar mezelf een hoop werk uit om dat allemaal uit te zoeken”. Tot mijn stomme verbazing zie ik dat die lijst vrijwel uitsluitend bestaat uit (merk)artikelen die ik al lang niet meer koop, omdat je die om allerlei andere reden niet zou willen gebruiken (suikers, e-nummers en andere toevoegingen). Ik vraag me überhaupt af hoe iemand met darmproblemen daarbij gebaat is. Weggegooid geld dus, die lijst.

Ik merk sinds ik aan het schrappen ben en gezonde alternatieven elders koop dat ik in toenemende mate verloren loop in de supermarkt. Wat kopen jullie nog wél in de supermarkt (merken/producten) en is verantwoord binnen de doelstellingen van een gezond dieet?

naief
    Participant

ik koop er bioroomboter, bio creme fraiche, bioleverworst en dat soort dingen. En als je goed zoekt zitten er ook tussen de gangbare spullen dingen die je acceptabel vindt

johan30
    Participant

Ik koop er vooral de kokosnoot stukjes. 🙂

100%leven
    Participant

Het hangt er ook vanaf naar welke supermarkt je gaat en hoe groot die is.
    Er zit hier bijvoorbeeld een mega-turbo-XL Jumbo en die heeft een hele gang vol met bio producten, zoals bijvoorbeeld kiembrood en producten van Smaakt!

Mark

edwin
    Participant

In de supermarkt koop ik niet veel meer dan dit:

Godsgeschenk
    Participant

Toch wel belangrijk! 🙂
    Ik koop er ook nog keukenpapier en printerpapier.

celticmyst
    Participant

Gewoon de groente, geitenkaas, bio volle yoghurt, creme fraiche, bio roomboter, wc papier/keukenpapier, vuilniszakken 🙂

Cholesteroliscool
    Participant

@edwin: de botol tjebok kan ook, dan hoef je helemaal niet meer naar de super.
    http://www.architectenweb.nl/aweb/archipedia/archipedia.asp?id=3094

YT
    Participant

Ik haal sommige biologische produkten (o.a. groente en eieren) uit de supermarkt en afentoe iets van het merk Zonnatura.

maarten
    Participant

Toepasselijk topic toevallig.
    Ik was door de roomboter heen en de natuurwinkel is nog wel een stukje rijden, dus in de jumbo wat gekocht.
    Bio roomboter, kosten maar €1,59 ofzo!
    Dat is wel wat anders dan de grasboter van zuivere zuivel (geloof ik) die kosten €2,59..
    Mijn vraag was wat jullie van de supermarkt bio boter vinden, is dit veel minder kwaliteit dan de zuivere. zuivel grasboter??
    Of word er bij de laatste vooral voor naam betaald..

fatsnotbad
    Keymaster

Die van de Jumbo ken ik nog niet, maar ik proef toch echt wel het verschil tussen die van Zuiver Zuivel en van de AH.

Mike

edwin
    Participant

Een artikel van SchotseHooglanders.nl over Campina grasboter:

De melk die gebruikt wordt voor grasboter is dezelfde melk die voor andere producten gebruikt wordt. Er zijn geen aparte stromen voor ophalen / bewaren en verwerken.

https://nl-nl.facebook.com/schotsehooglanders.nl/photos/a.348333865239958.80069.254456337961045/867426499997356/

De meeste supermarkt roomboter, biologisch of niet, is gehomogeniseerd.

Heksje
    Participant

Ik ga nooit naar de supermarkt want boodschappen doen in die winkels zuigt alleen maar energie. Ik bestel mijn groente bij de lokale groenteboer aan huis, vlees bestel ik via internet of haal ik bij de lokale veeboer en de overige artikelen bestel ik veelal bij gezondheidaanhuis.nl

Het is zo heerlijk om niet meer de supermarkten in te hoeven!

edwin
    Participant

Ik had een bericht geschreven over roomboter en een artikel van SchotseHooglanders.nl. Dat is denk ik bij de spam gekomen.

fatsnotbad
    Keymaster

Gefixt!

Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.