sterilisatie vrouw

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid sterilisatie vrouw

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Cholesteroliscool 1 jaar, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur

pautje
    Participant

Hoi allemaal,

Ik ben bijna 30 jaar en heb een heel lief zoontje. Voor mij is 1 kindje genoeg.
    Ik zou ook geen nieuw kindje op de wereld willen zetten in deze bizarre maatschappij.
    Vooral met het uitzicht van de verplichte chip. Vaccinatie zal daarna denken ik ook wel verplicht gaan worden. Al om al voor mij geen kindje meer.
    Maar nu dus het probleem omtrent anticonceptie. Condooms zijn geen optie. Hormonen wil ik al helemaal niet in mijn lichaam en een koperspiraal is ook niet gezond.
    De optie die voor mij overblijft is sterilisatie. Maar ik kan daar heel weinig over vinden. Zou graag willen weten of het je lichaam stress/gezondheidsklachten geeft. Wat gebeurd er met de eitjes die niet weg kunnen? Van welk materiaal zijn de klemmetjes of veertjes die op of in de eierstokken worden gezet. Een hoop vragen dus. Hoop dat iemand er meer verstand van heeft en mij kan helpen.

Groetjes paulien

Lievergezond
    Participant

hoi Paulien, lees hier verhalen van vrouwen die zich hebben laten steriliseren (wel in het engels): http://www.patient.co.uk/forums/discuss/sterilised-2-years-ago-nothing-but-pain-since-4667
    Volgens mij is de essure-procedure hier al eens op het forum besproken geweest.
    Jammer dat er een hack was, want via google kan ik die discussie niet terughalen jammer genoeg.

fatsnotbad
    Keymaster

Lievergezond, weet je nog hoe de topic heette? We kunnen op verzoek topics terugzetten.

Mike

Lievergezond
    Participant

hoi Mike ik kan de naam van dat topic niet reproduceren nee helaas.
    Ik weet nog uit het hoofd dat Tanja destijds verwees naar een pdf of zo over de bekend staande complicaties van zo’n ingreep: ook niet om vrolijk van te worden.

fatsnotbad
    Keymaster

Doelde je soms op deze reactie van Tanja?

spiraaltje

Mike

pautje
    Participant

Jammer dat het in het Engels is.
    Ben daar echt heel slecht in. Probeer het anders wel even met een vertaler.

Lievergezond
    Participant

hoi Mike ja die reactie die bedoelde ik ja!
    Geen idee hoe je die reactie hebt teruggevonden: onder het woord essure na westonprice.nl ingetikt te hebben in google kon ik het niet terugvinden.
    Misschien omdat de reactie van tanja het woord essure zonder spatie gelijk laat volgen met uitroeptekens.

@ Pautje: lees deze berichtenreeks eens: http://gynaecologie.startpagina.nl/prikbord/5045846/14598804/re-klachten-door-essure-methode

fatsnotbad
    Keymaster

Via de gewone zoekfunctie.van dit forum. Deze is flink verbeterd t.o.v. de vorige software.

Mike

ManonG
    Participant

Wat gebeurt er met eitjes die niet weg kunnen?

Die lossen op in je buik. Net als zaadcellen die via je eileiders je buikholte inzwemmen op zoek naar een eitje. Hoe dat precies gebeurt weet ik niet, ik vermoed dat je witte bloedcellen hier een rol in spelen.

Manon

pautje
    Participant

MonanG klinkt inderdaad logisch.
    Een menstruatie maakt de boel dan weer schoon. Gebeurt dit vanaf de eileiders of vanuit de baarmoeder?

Devotion
    Participant

Denk dat je beter je Mannetje kan laten helpen.
    Lijkt me minder hormoonverstorend dan je eileiders te laten afbinden/doorknippen.

Er is bij de man een kans dat het zichzelf weer hersteld en dus zwangerschap weer mogelijkheid is.

Bij de vrouw is er ook een kleine kans dat het weer aangroeit. Dusss.

Van beide geslachten ken ik iemand die toch nog kinderen hebben gekregen hierna.

pautje
    Participant

Heb nog niet zo lang een nieuwe vriend en hij wil daar echt niet aan beginnen.
    Maar de stress zal met een sterilisatie wel minder zijn dan wanneer ik de pil of een condoom moet gebruiken.
    Ben zijn exen zijn der 2 zwanger geraakt door de pil heen. Haha hou me hard vast bij hem.

Debsy
    Participant

Wij doen het al jaren met condoom. Geen enkel probleem. Het is leuker zonder maar alles went.

Debsy
    Participant

Vlak na en voor de menstruatie doen we het zonder. Ik ben heel regelmatig ongesteld. Tijdens het slijm heb ik mijn eisprong en hou gewoon een aardige marge aan.

Tanja
    Participant
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.