Speeksel van een hond.

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Speeksel van een hond.

Dit onderwerp bevat 20 reacties, heeft 9 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Webmaster 3 jaren, 9 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur

AbuKaliem
    Participant

Volkskrant artikel

Artikel Healthmad

De Boodschapper van Allaah (vrede zij met hem) heeft gezegd, ”De purificatie (reiniging) van een vat (bord, etc) van jullie, wanneer een hond eraan likt, is zeven keer wassen, de eerste keer is met aarde.” (Muslim) in een andere versie in sahih Muslim staat: “ …was het zeven keer en de achtste keer met aarde.”

Met aarde wassen is zeer effectief tegen de minuscule bacteriën. Tetracycline en tetarolite dat zich van nature bevind in zand zorgt ervoor dat er purificatie ontstaat. En dat wist men al 1434 jaar geleden!

Het kussen van honden kan vele ziektes veroorzaken. We hebben een duidelijke waarschuwing in de Sharie’a (islamitische wetgeving). één van de ziektes die men kan oplopen is Pasteurellose welke een bacteriële ziekte is. Deze bacterie kan via de hond in het mensen lichaam komen en ziektes veroorzaken. Een andere is een parasitaire ziekte die ingewanden (darmen) aantasten, en dan ook meteen de lever en de longen besmet, en daarna de buikholte en de rest van het lichaam. Deze ziekte wordt veroorzaakt door lintwormen, welke kleine wormen zijn 2 tot 9 millimeter lang, welke gevormd zijn in secties; de kop en een nek; de kop heeft vier zuigers. De wormen leven in de darmen van de hond. De ziekte wordt overgedragen wanneer men de hond kust of uit hetzelfde bord eet. Bron: Amraad al-hayawaanaat allati tuseeb al-insaan (Dieren ziektes die het menselijk lichaam aantast) door Dr. ‘Ali Ismaa’eel ‘Ubayd al-Snaafi.

Ufo
    Participant

En je vraag is?

AbuKaliem
    Participant

Geen vraag, eerder een advies 🙂

Anoniem

Wat een onzin, of mijn weerstand is super, of het is een broodje aap. Laatst was er nog een topic dat honden je tenen aflikken en dat je geen exeem meer heb.

Webmaster
    Participant

De enzymen in hondenspeeksel kunnen inderdaad heilzaam werken. Ik zet ook mijn vraagtekens bij de stelling dat varkens ‘onrein’ zouden zijn. Zeg dat maar tegen de inwoners van Okinawa, die er met gemak 100 jaar of ouder mee worden!

Mike

Tanja
    Participant

Misschien geldt het wel voor zieke/zwakke/gedegenereerde honden en zieke/zwakke/gedegenereerde mensen.

Alexandra
    Participant

Lintwormen leven niet alleen in honden. In ieder geval ook in mensen, maar om nou de hond de schuld te geven als je er eentje krijgt. Volgens mij kan dat op verschillende manieren.

AbuKaliem
    Participant

Lievergezond
    Participant

ja…en denk je nu dat alle nederlanders hun hond of kat op bed laten slapen??

Hier http://www.vwa.nl/onderwerpen/bacterien-ziekteverwekkers/dossier/lintwormen-en-blaaswormen/gastheren-van-lintwormen-en-blaaswormen

heb je een betere bron hoe je aan lintwormen en andere wormen komt.

Dia.

Lievergezond
    Participant

en trouwens…onze honden hebben etensBAKKEN..en wij zelf eten van een BORD..

Dia.

Ufo
    Participant
    Quote:
    Ik zet ook mijn vraagtekens bij de stelling dat varkens ‘onrein’ zouden zijn.

In mijn optiek zijn ALLE dieren uit de bio industrie, welke zijn ingespoten met groeihormonen en andere troep, onrein!

Gek genoeg hoor ik daar nooit een moslim over klagen…

Er zijn daarnaast ook vele mensen die de linkerhand als onrein beschouwen.

Met de linkerhand mag geen geld of voedsel worden aangereikt.

Lijkt me ook grote onzin!

mijnlijf
    Participant

Nou als klein kind hadden wij de hond al mee naar bed (Jawel onder de dekens hoor ) ik heb altijd honden gehad en ik kus de mijne regelmatig .

Ik ben er nooit ziek van geweest of ik heb er weerstand tegen op gebouwd .

In het oude testament van de bijbel staat idd dat je varkens niet mag eten omdat het een onrein dier is .

Het zijn alles eters (ja zelfs dakpannen lusten ze )en van varkensvlees kun je hele grote puisten krijgen .

Ik persoonlijk hou ook niet van varkensvlees .

Ufo
    Participant
    Quote:
    Nou als klein kind hadden wij de hond al mee naar bed (Jawel onder de dekens hoor )

Sommige mensen vinden de hond in de pot, anderen vinden hem in bed.

Ik vind beide onaangenaam…

mijnlijf
    Participant

Ja vond mijn moeder ook maar we deden het toch 😀

Lekker warm hoor 😉

Lievergezond
    Participant

dakpannen is nog het minste..varkens eten ook dode mensen..

In mijn jeugd had buurman zich verhangen in de varkensschuur,,en ze vonden hem

half afgekloven terug.

Net toch lekker gesmuld van 4 uur gestoofde hamlappen 😀

Dia.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.