Rauwe zuivel in Amsterdam

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Rauwe zuivel in Amsterdam

Dit onderwerp bevat 35 reacties, heeft 19 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Anoniem 2 jaren, 9 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur

Voor alle Amsterdamers en mensen die regelmatig Amsterdam bezoeken heb

ik twee adressen voor rauwe zuivel:

Rauwe boerenroomboter van blaarkoppen (zowel ongezouten als gezouten)

Vlaamsch Broodhuys

Haarlemmerstraat 108

020 528 6430

Rauwe geitenmelk

Geitenboerderij Ridammerhoeve

Nieuwe Meerlaan 4 (in het Amsterdamse Bos)

020 645 5034

Colin
    Lid

Ik ging vanmiddag langs bij de Vlaamsch Broodhuys in de Haarlemmerstraat en gevraagd of ze boter van rauwe melk verkopen. Het meisje achter de toonbank had er nooit van gehoord.

???

Wat vreemd. Had je het nog aan een andere verkoopmedewerker gevraagd? Misschien werkt het meisje er pas en is haar niet verteld dat de boter in het koelkastje ligt. Er zijn namelijk maar weinig mensen die het kopen. Ik zal er morgen naar toe gaan

robinAlexander
    Participant

Anoniem

Heb je de kalfjes en lammetjes al gezien Robin? Gewoon even naar binnen lopen. En de koeien staan sinds een week of twee weer buiten.

robinAlexander
    Participant

Ja ik heb ze gezien 😀 Zaterdag sprak ik de boer nog even vriendelijke man.

en de melk smaakt echt super goed! nu ze buiten staan.

heb je nog kefir gemaakt thijs ?

Anoniem

Nog niet aan toegekomen, komt wel. Ik houd het nu nog even bij de melk, en ben aan het experimenteren met bottenbouillon.

robinAlexander
    Participant

oke nice 🙂

hoe bevalt het de bottenbouillon ’s ??

Anoniem

Wij halen melk in Landsmeer op de van Beekstraat voor 30 ct maar de melk van Ons Verlangen vinden we iets lekkerder dus daar rijden wij ook met regelmaat naar toe.

De rauwe boter van Blaarkoppen is ook te verkrijgen bij Landmarkt is Amsterdam Noord(schellingwoude) en bij de kaasboer in t winkelcentrum van de Molenwijk.

@ Debsy

He handige tips!!! Woon in a’dam noord dus landsmeer, molenwijk, schellingwoude… Toppie!! 🙂 Ga nu naar de noordermarkt op zaterdag betaal daar 1,25 voor ltr melk…

Heb je mss ook goed adresje voor h202 in a’dam…?? En ons verlagen waar zit die preciess?

Thanx!!

liesje
    Participant

Rauwe geitenmelk bij de Ridammerhoeve kost 1,55 per liter. best wel prijzig.

Anoniem

Liesje

Een koe geeft ongeveer 14 liter melk per dag

Een geit ongeveer 3 liter

Als die melk dan ook nog eens b.d melk is is dat al helemaal niet duur,aangezien b.d koeienmelk al snel 1 euro kost

robinAlexander
    Participant

Anoniem

Wie weet of de boter van de stand van de Eerste op de Noordermarkt ook rauw is?

Heb tegenstrijdige berichten gekregen.

Poekie
    Moderator

Gewoon vragen bij het bedrijf zelf?

Lia

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.