Pigmentvlekken

Tags: 

Dit onderwerp bevat 70 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Simmentaler 2 jaren, 8 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)
  • Auteur

Hey allemaal,

Ongeveer twee jaar geleden ben ik last beginnen krijgen van pigmentvlekken in m’n gezicht. Het begon met een klein vlekje, maar is ondertussen groter en verspreid over m’n gezicht (voorhoofd, bovenlip). Volgens de dermatoloog is het melasma. Ik heb al vanalles geprobeerd, tot zelfs hydroquinone, maar niets helpt 🙁 Ook slik ik al jaren de pil niet meer (zou één vd oorzaken kunnen zijn).

Heeft dit ook te maken met mijn gezondheidstoestand? Iemand tips wat ik er aan zou kunnen doen?

Bedankt!

Anoniem

Toevallig heb ik daar laatst ook op gezocht omdat ik het zelf ook heb gehad.

Afgelopen zomer nog, maar daarna is het verdwenen.

Het heeft blijkbaar inderdaad met bijnieruitputting te maken :

http://www.skinfitnessfacts.com/news/2009/adrenal-fatigue-leads-to-melasma/

Google maar eens op melasma and adrenal fatique

Webmaster
    Participant

Vrije radicalen zorgen voor deze ‘roestplekken’. Dit zijn zuurstofmoleculen die een elektron missen en nu alles oxideren op hun pad, op zoek naar een elektron van een intact zuurstofmolecuul. Het worden ook ouderdomsvlekken of ‘liver spots’ genoemd. Het is vroegtijdige veroudering en verzwakking van cellen door oxidatie door incomplete zuurstofmoleculen. De ergste vrije radicalen worden veroorzaakt door de compleet kapot verhitte plantaardige olien en vetten, zoals bijv. maisolie en zonnebloemolie voor het bakken en braden of in talloze bewerkte kant-en-klaar-producten.

Mike

Erg bedankt voor jullie reacties!

Ik eet al een hele tijd geen margarines meer, alleen kokosolie extra vierge en olijfolie extra vierge…komt waarschijnlijk nog van vroeger dan.

Webmaster
    Participant

Ja, dat is oude rommel die zijn sporen heeft nagelaten. Overigens is dit ook weer weg te werken, met de juiste voeding en heel veel geloof, geduld en vertrouwen!

Mike

Bedankt, geeft hoop!

De enige rommel waar ik mezelf nog af en toe in het weekend aan te buiten ga is cola light…écht rommel, ik weet het, maar ik ben verslaafd vrees ik.

Webmaster
    Participant

Inge,

De hoogste tijd om je van deze verslaving te bevrijden. Hier de 92 ziektes die artsen van de Amerikaanse FDA (die vervolgens zijn ontslagen) identificeerden a.g.v. de consumptie van aspartaam:

http://www.relfe.com/aspartame_92.html

Bij de ‘d’ zie je ‘death’ staan! Kijk ook op http://www.aspartaam.nl.

Mike

Oei, dat is inderdaad effe schrikken 😮

Tijd voor een goed voornemen voor 2013!

Angela
    Participant

Pigmentvlekken kunnen ook verband houden met gal of levenstenen.

Weet er iemand toevallig of een infraroodcabine pigmentvlekken kan verergeren?

En kan het kwaad om er in te gaan zitten als je antibiotica slikt?

Niemand een antwoord hierop?

By the way, een gelukkig nieuwjaar allemaal! 🙂

Mike, kan jij me verder helpen?

Webmaster
    Participant

Ik heb werkelijk geen idee. Ik zou zelf ook nooit aan die ab begonnen zijn.

Mike

Ik moet van die parasiet af he 🙁 Ik ben er ook niet blij mee, maar kan niet anders.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.