oorpijn

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Milleke 1 jaar, 10 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Milleke
    Participant

Wat kun je doen tegen flinke oorpijn, steken in oor??

100%leven
    Participant

Bij mij werkte het om een wattenstaafje in verdunde appelazijn te dopen en voorzichtig in m’n gehoorgang heen en weer te draaien. Gaf bij mij vrijwel meteen verlichting.

Heksje
    Participant

Gisteravond kreeg ik oorpijn (en keelpijn), vanochtend was het helaas nog niet weg. Ik heb toen gelijk een halve liter lauwwarm water met ongeveer 10 gram vitamine C (ascorbinezuur) en een theelepel geelwortelpasta genomen. De oorpijn was gelijk weg.

Milleke
    Participant

Watisgezond, bedankt voor je reactie.

Milleke
    Participant

Heksje, ook bedankt!

100%leven
    Participant

Heksje, krijg jij geen last van je slokdarm en maag als je zoveel ascorbinezuur inneemt? Of neem jij gebufferde ascorbinezuur?

Ik moet het echt tijdens/na een maaltijd innemen met water en dan nog voel ik het soms.

Heksje
    Participant

Nee Watisgezond, ik heb geen last van de ascorbinezuur. Ik neem deze versie: http://m.iherb.com/NutriBiotic-Ascorbic-Acid-Crystalline-Powder-2-2-lbs-1-kg/30240
    Dat is volgens mij gewone ascorbinezuur. Misschien dat mijn maag al supersterk geworden is? Ik hoop het! 🙂

mijnlijf
    Participant

Niemand gedacht aan olijfolie ?
    Dat bevat een natuurlijke vorm van aspirine en is dus pijnstillend en verzorgend tegelijk .
    (Grrr nu kan ik update via de mail weer niet aanvinken)

Milleke
    Participant

Goed idee, mijnlijf! Ik weet nog dat vroeger vaak slaolie gebruikt werd bij oorpijn.
    Ik had er nu niet aan gedacht.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.