oor-en keelpijn

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid oor-en keelpijn

Dit onderwerp bevat 54 reacties, heeft 17 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Tanja 5 maanden, 4 weken geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
  • Auteur

eli
    Participant

Ik ervaar nu al zo’n twee weken oor-en keelpijn, daarbij een stinkende adem (wat ik erg vervelend vind). Ik dacht dat het met ontgiftiging te maken had, vooral omdat ik altijd last van m’n oren had als ’t weer slechter werd of ik heel moe was, dus dacht, dat is misschien wel een zwakke plek en wordt nu ook aangepakt. maar nu duurt het me wel erg lang, en vraag mij ook af of dit wel goed gedacht is;)

zijn de oren toevallig misschien ook ergens mee verbonden?

Webmaster
    Participant

Het klinkt misschien een beetje als een kapotte grammofoonplaat, maar ook de oren zijn verbonden met de bijnieren! Met name het middenoor, het evenwichtsorgaan. Keelpijn gaat vaak samen met hoesten en de bijnieren (daar heb je ze weer!) bevorderen uitscheiding van gifstoffen via de longen en de luchtwegen.

Mike

eli
    Participant

Oei, een kapotte grammofoonplaat, dat klinkt wel erg:o. Maar misschien zijn het toch de bijnieren dan. Ik eet nu echt flink wat vet, hoop dat t snel goedkomt met m’n bijnieren!

Webmaster
    Participant

Je bijnieren draaien op verzadigd vet, eiwitten, cholesterol, mineralen en vitamine C. Misschien valt er in dit lijstje nog wat winst voor je te behalen.

Mike

eli
    Participant

Die vitamine c kan ik nog wel aanvullen, zijn 2 citroenen daarvoor genoeg? En mineralen haal ik uit vlees denk ik?

Webmaster
    Participant

Keltisch zeezout is je beste en meest complete bron van mineralen.

Mike

eli
    Participant

Dat neem ik ook al, 2 theelepels per dag.

Anoniem
    Quote:
    En mineralen haal ik uit vlees denk ik

En bottenbouillon, visbouillon en rauwe kaas van grasgevoerde koeien

Anoniem

Even los van de bijnieren…Oorpijn en keelpijn had ik een week geleden ook maar dat was snel weg na een paar druppels H2O2 in mijn oren.

eli
    Participant

bedankt voor de tip Elia!

Anoniem

…een stuk of 3 druppels 3% H2O2 per oor. (zal waarschijnlijk lekker bruisen!)

Oker
    Lid

Mijn vader zei altijd dat oorpijn veroorzaakt wordt door suiker consumptie….

eli
    Participant

inmiddels een paar weken verder, en opnieuw ervaar ik oorpijn.Het lijkt wel of de klieren net onder mijn oor in mijn nek ontstoken zijn. Keelpijn valt mee, behalve bij het slikken. heb ook het idee dat mijn holtes vol zitten, maar eerder met vastzittende rommel dan met slijm wat er ook uit komt. misschien een zwakte die er nu uitkomt en eindelijk eens goed wordt aangepakt?

eli
    Participant

of zou het met de schildklier te maken hebben? dat die ontgift? gebruik nu ook een paar keer per week jodium

Webmaster
    Participant

Klinkt eerder als de bijnieren. Middenoorontstekingen en andere problemen met ons evenwichtsorgaan zijn bijniergerelateerd.

Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.