Ook ik stel mezelf even voor: Catoo

Forum Forums Stel jezelf even voor Ook ik stel mezelf even voor: Catoo

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Catoo 1 jaar, 5 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #130956

    Catoo
    Participant

    Hoi,

    Na al poos mee gelezen te hebben en veel tips ook vanuit site van voeding is gezondheid te hebben toegepast wilde ik eens actief mee gaan praten om evt. waar nodig wat bijsturing en tips te krijgen.

    Afgelopen 5 jaar heb ik (deels ongemerkt) redelijk stressvolle periode gehad, zware studie naast full time baan, weinig vrije tijd en wat minder leuke prive omstandigheden op momenten (naast gelukkig ook andere leuke prive momenten).

    Ik ben altijd al gevoelig geweest op darmen, zicht uitend in onstekingen op bovenrug. Met de stresvolle periode is dit in mijn gezicht zware Acne geworden, of eigenlijk, onstekingen met name onderhuids welke erg pijnlijk waren.

    Stressvolle periode was over, studie afgerond, echter mijn acne bleef net als mijn vermoeidheid. Deze sloeg zelfs heftig toe, immers de “druk” van moeten was deels weg dus cortisol daalde….nu ben ik altijd al gevoelig hierop geweest gezien mijn verleden dat ik op mijn 11e pfeiffer kreeg en hierna lang chronisch vermoeid ben gebleven.

    Ik at niet geheel ongezond, echter begin van het jaar diverse stappen gezet om acne weg te krijgen. Ik kon mezelf niet aan idee onttrekken dat dit van binnenuit door voeding kwam en niet door anitconceptie (was reeds 2 jaar gestopt) of andere redenen. Heb in mijn pubertijd en de rest van mijn leven goede huid gehad, met alleen af en toe eens klein pukkeltje. Begonnen met schrappen van gluten en bingo…..huid knapte zienderogen op gedurende de maanden.

    Ondertussen eet ik nagenoeg alles zo goed als onbewerkt, geen gluten, wel kefir, kaas, vlees, keltisch zeezout, sole, biologisch troebele appelazijn, eieren. Ben sinds kort begonnen met visolie en levertraan, nog niet van Blue Ice, die staat wel op de planning als capsules en deze levertraan op zijn. Slik ook afwisselend Kelp en Spirulina ivm dat ik weinig jodium binnen krijg.

    Ben nu op basis van dit forum en voeding is gezondheid bijna gestopt met nachtschades te eten. At paprika en tomaat als tussendoortje omdat ik dacht goed en gezond bezig te zijn. Fruit heb ik sindsdien ook erg beperkt en merk dat suikerspiegel stabieler wordt en honger beperkt. Want daar heb ik makkelijk last van….ongebreidelde honger….waarschijnlijk omdat mijn lijf tekorten had?

    Naast dat ik mijn lichaam de tijd wil geven ben ik nog opzoek naar wat ik nog kan aanpassen om vermoeidheid te verminderen. Hoop hier nog meer inspiratie te vinden en als er tips zijn, graag!

    Zit te denken aan H202? Ik verzuur heel snel welke sport ik ook doe, of gewichtstraining is of fietsen. En met name de aanhechtingen blijven last geven als ze niet losgemaakt worden. Huid is eind opgeknapt, geen onderhuidse onstekingen meer, maar nog niet zoals ik gewend was dat mijn huid was.

    Ook qua voeding zit ik nog beetje te zoeken. Zoals gezegd sinds twee weken heb ik meeste fruit en nachtschades geschrapt, zit nu nog wel te zoeken naar groenten inname vooral omdat ik las dat smoothies niet ideaal zijn. Tenminste niet met spinazie en appel zoals ik ze maakte 😉

    Mochten jullie mij tegen komen; ik ben nog nitwit en leer graag meer, dus alles is welkom!

    #130960

    Heksje
    Participant

    Hoi Catoo,

    Welkom hier op dit informatieve forum.

    Je ongebreidelde honger zou inderdaad wel eens van een voedingstekort af komen. Probeer je gevoel te volgen en eet maar gewoon lekker. Uiteindelijk houdt die honger echt wel een keer op nadat je lijf genoeg verzadiging heeft en ga je “normalere” hoeveelheden eten.

    Zo te lezen heb je al een hoop zelf ontdekt. Leuk dat je zo nieuwsgierig bent en op basis van de gevonden informatie resultaat bereikt.

    Groente ben ik absoluut geen expert in maar ik kan je al wel ui en knoflook aanraden.

    Je slikt spirulina en kelp omdat je zelf meent dat je weinig jodium binnen krijgt. Waarop baseer je dat en houdt dit in dat vis niet op je menu staat? Overigens zit jodium o.a. ook in eieren.

    Veel plezier en toenemende kennis hier gewenst 🙂

    #130969

    Catoo
    Participant

    Dank je wel Heksje!

    Ah wist niet dat Jodium ook in eieren zat! Vis zit wel in menu, meestal 1x per week gemiddeld, dus niet heel veel.

    Kreeg idee van combi van dingen; normaal wordt zout gejodeerd natuurlijk en eet geen brood of gewoon zout en eigenlijk nagenoeg niks uit pakjes / zakjes. Daarnaast kom ik makkelijk aan en niet heel erg energiek (al helpt een waarschijnlijke bijnieruitputting door de 5 jaar stress daar ook niet aan).

    Daarnaast is bloeddruk over algemeen goed of wat aan lage kant volgens norm maar heb daar normaal gesproken geen last van. Nu met half jaar nog gezonder eten en dit warme weer zakt bloeddruk naar de 100/55 en krijg ik daar last van als in moeheid (geirriteerd en kort voor kar) en even sterretjes zien bij opstaan. Dus zit weer braaf aan sole (was ipv sole voor periode appelazijn door water gaan gebruiken, nu in combinatie met elkaar is prima te drinken) en zoethout stokjes en zoethout thee om bloeddruk wat hoger te krijen.

    #130971

    Heksje
    Participant

    Met zo’n lage bloeddruk weet ik wel zeker dat je bijnieruitputting hebt. Heb het ebook van Mike over bijnieruitputting al? Deze tref je hier aan: http://www.voedingisgezondheid.nl/Bijnieren_ebook.html

    #130974

    Tanja
    Participant

    Welkom Catoo,

    Altijd goed om horen dat mensen opknappen door de voeding te verbeteren.

    Sporten gewoon laten als je erdoor verzuurd en eerst zorgen dat je gezonder wordt, bewegen is prima natuurlijk, maar wandelen, fietsen, yoga etc. H202 kun je ook toevoegen.

    Smoothies kun je maken als je dat wilt, maar op basis van vet, dus met kefir, avocado, eigeel, kruiden, beetje zuur fruit.
    Groenten eten is prima, lekker door de stoofpot in de soep, de meeste doorgekookt zeker die anti-nutriënten bevatten (kruisbloemige bv). Nu met dit weer eet ik graag salade met veel dressing (olie en azijn/bv tzaziki)en kaas/spek of komkommer in het zuur, artisjokken met eiersaladedipsaus.

    #130984

    Catoo
    Participant

    Bedankt voor link, ooit wel gelezen begin van mijn “verandering” zeg maar echter daarna niet meer.

    Is schrikbarend herkenbaar om terug te lezen (al staan er wel veel punten als je er niet eentje herkent zou wel apart zijn bijna 😉 )
    – vermoeidheid
    – makkelijk koude handen en voeten zodra ik stil zit
    – veel water drinken en droog gevoel in mond (is wel stuk verbetert inmiddels maar nog niet 100%)
    – als erg warm is zoals van de week snel geirriteerd
    – pak snel naar zonnebril

    Bedankt voor tip Tanja, is dat rauw eigeel begrijp ik dus?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.