Onzichtbare propaganda

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Onzichtbare propaganda

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Heksje 1 jaar, 9 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Gerard
    Participant

Je programmagids van de televisie heet niet voor niets een programmagids, je wordt geprogrammeerd. Sport, drama, het heeft allemaal propaganda elementen. Propaganda beperkt zich niet tot het NOS journaal. Het is zelfs zo dat kunst en sport waarschijnlijk meer doen om bepaalde ideeën te zaaien dan het nieuws.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2015/02/onzichtbare-propaganda/

liesje
    Participant

Hoezo Gerard? Ik zoek uit wat ik wil zien per dag, ook veel op duitse zenders,
    kunst vind ik leuk, sport niet, films ook niet. Ik voel me niet geprogrammeerd.

fatsnotbad
    Keymaster

We zijn allemaal geprogrammeerd, maak je daarover geen enkele illusie. Ik ben nog steeds dagelijks bezig met mijn eigen deprogrammering.

Mike

Gerard
    Participant

Programmering begint al vlak na de geboorte, je ouders dragen hun cultuur aan je over, dat gaat heel simpel: in jou zit al een programma om allerlei dingen van je ouders na te doen, vooral dat wat ze doen, in mindere mate wat ze zeggen, heeft grote invloed. Dat systeem is niet ineens over, zelfs het dwarsliggen in de pubertijd is voorgeprogrammeerd. Dat is niet allemaal nadelig hoor, zonder deze mogelijkheid zouden we telkens opnieuw moeten leren fietsen, zwemmen, lopen. Stel je voor : Ik zit hier te typen en heb zin in een glas rauwe melk 😉 Nu ga ik dat halen. Denk ik nu: stoel naar achteren schuiven, opstaan, evenwicht bewaren, 1 been eerst naar voren, welke zal ik kiezen?, dan het andere been, enz, enz. Zo werkt dat niet en dat komt omdat het brein zo goed programmeerbaar is. Ook op andere gebieden en de slimmeriken die daar gebruik van willen maken weten heel goed hoe ze jouw laten denken dat jij je eigen keuzes maakt, terwijl de doet wat zij willen. Je hebt het meestal niet eens in de gaten.

liesje
    Participant

Tot zover kan ik je volgen. Er is op TV wel eens iets in die richting, erg interessant.

Heksje
    Participant

Als je geen tv kijkt kan je het beter volgen Liesje 🙂

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.