Nieuw: de tekort-test

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Nieuw: de tekort-test

Dit onderwerp bevat 44 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  colonquixote 2 jaren, 4 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
  • Auteur

Mtje
    Participant

Ik heb een methode ontwikkeld “de tekort-test”om zonder bloedprikken alle vitamines, minderalen etc. te testen via kinesiologische spiertesten. Je lichaam geeft zelf aan welke tekorten er zijn. Bovendien ga ik op zoek naar de oorzaak i.p.v. alleen maar aanvullen van de tekorten. Ik test of je de tekorten uit voeding of supplementen of gecombineerd moet halen en welke hulpmiddelen/vorm het beste door jouw lichaam wordt opgenomen. Zo krijg je inzicht in de tekorten met een advies hoe dit te herstellen. Je bent vrij om de benodigde supplementen te kopen waar jij wil.

Meer info:

http://www.balans-balans.nl/page8.php

Mtje
    Participant

Ik hoor graag jullie reacties. Wat jullie ervan vinden?

Of je er voor open zou staan? Of geloof je niet in alternatieve geneeswijzen/ kinesiologische spiertesten?

Jullie zijn een kritisch forum dus laat van je horen!

Ik denk dat alleen tellen van vitaminen en miniralen niet werkt. Het is maar net hoe je lichaam er mee om gaat na inname. Ik vraag me af of suplementen wel goed worden opgenomen.

Tanja
    Participant

Kinesologie is afhankelijk van degene die het doet en de kwaliteit van de vragen, dus ja als hier goed in bent en je mensen hiermee op weg kunt helpen lijkt me dit een goede methode, waarschijnlijk beter als bloedtesten. Ik geloof er zeker in, ben zelf ook al eens hiermee geholpen, ook de tandarts waar ik kom test alle materialen door voor hij ze bij je inzet, daar ben ik erg blij mee.

Ik zou er zelf ook graag beter in worden, maar oefen te weinig. (Zit ook altijd maar op dat forum 😉 )

Mtje
    Participant

@ Charade: klopt dat het afhankelijk is van of en hoe je lichaam erop reageert. Ik test tevens of er belemmeringen zijn en zo ja welke (denk aan opname stoornis in darm, tekort aan maaagzuur, medicijngebruik etc) Dit forum heeft me hier meer informatie over verschaft! Ik test tevens welk hulpmiddel het beste is en welke vorm. Een pakket op maat dus.

@ Tanja: ja is zeker afhankelijk van degene die het doet. Het heeft jaren geduurd voordat ik erop durfde te vertrouwen. Oefening baart kunst en ik raad een extra cursus aan naast alleen de spiertest oefenen. Ik start met een basis balans…als die niet goed is, is de test niet zuiver.

Ik heb er geen baat bij om jou een tekort aan te smeren aangezien ik zelf geen vitamines verkoop

Mtje
    Participant

graag meer reacties… 🙂

ikke
    Participant

Ik geloof niet in kinesiologie. Twee mensen hebben het bij mij geprobeerd en die vonden dat ik te veel spierspanning op mijn vingers had om te kunnen testen. Toen kwam de biotensor erbij en die maakte helemaal een potje van het verhaal. Daar heb ik bewust iets verteld dat niet klopte om te kijken of het werkte… En bij dat verzonnen verhaal vond dat ding dat het klopte. Dus ik geloof er echt niet meer in.

Mtje
    Participant

Wat jammer te horen. En ja, je kan de test beïnvloeden/ manipuleren. Ik test zodoende via mezelf, een ander (en test vooraf óf ik dat op deze wijze mag doen.

Plus ik doe eerst een basis balans.

Ik kan me voorstellen dat je na deze 2 ervaringen er niet(meer)in gelooft. Jammer maar begrijpelijk.

Webmaster
    Participant

Hetzelfde speelt met de wichelroede, pendelen en andere energetische informatiewinning en -overdracht. Het ligt heel sterk aan de balans van de persoon. Deze moet zo neutraal mogelijk zijn en niet het resultaat willen manipuleren, noch enige persoonlijke invulling willen geven aan de interpreatie van de resultaten. Het ligt dus niet aan de methode op zich, maar aan de persoon die de methode uitvoert. Des te meer reden om goed te eten, waarom denk je dat die mediums en handopleggers vroeger zo verrekte goed waren?

Mike

Mtje
    Participant

Ja, is zo. Ik vergat te melden dat naast dat ik bij degene die ik ga testen eerst een basis-balans-check doe, doe ik dat bij mezelf ook voorafgaand aan een consult. En tijdens de test kan men switchen…ook tussendoor blijven checken.

Enne Mike.. ik snap je uitspraak mbt betere voeding vroeger dan nu. Echter die balans omvat meer dan alleen voeding.

ruud
    Participant

@ Pinklady: (beetje flauw hoor mijn volgende opmerking, maar:) Kinesiologie werkt net als andere energetische therapieen (via de juiste behandelaar) ook bij mensen die er niet in geloven.

Zonne
    Lid

ik ben jaren terug eens bij een therapeut geweest die alle supplementen uittestte dmv kinesiologie. Maar ik reageerde op werkelijk geen 1 supplement. Waarschijnlijk “doe” ik niets met die supplementen. dus dan is slikken van die supplementen alleen maar een extra belasting voor je lichaam en portemonaie

Mtje
    Participant

@ lievergezond: Ja werkt ook als je er niet in gelooft. Echter als je ter plekke de test manipuleert of saboteert werkt het niet. De kunst aan de behandelaar om hier goed mee om te gaan.

@ zonne: fijn dat je geen supplementen nodig hebt. Dan eet je gevarieerd en goed en heb je geen opnamestoornissen of andere lichamelijke belemmeringen met opname. Houden zo!

Dank voor alle reacties

🙂

Mtje
    Participant

Een bericht van een blije Mtje 😀

Kreeg een email voor een consult in te plannen en toen ik vroeg wáár of via wie diegene me had gevonden, kreeg ik als antwoord via Weston price website!

(om privacy redenen vermeld ik uiteraard geen naam en zelf niet of het een M/V betreft)

Zonne
    Lid

Mtje, ik bedoelde niet dat ik geen supplementen nodig heb. maar dat als ik supplementen slik, ik er niets mee lijk te doen. Ze helpen of verbeteren mijn gezondheid dus niet. ook al testte de therapeut ze als goed uit voor mij.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.