nekhernia

Dit onderwerp bevat 51 reacties, heeft 15 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ad ligtvoet 3 jaren, 5 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
  • Auteur
    Berichten
  • #2446

    E123
    Participant

    Een vriend van mij heeft last van nekhernia.

    Iemand tips?

    Atlascorrectie misschien?

    #64572

    Webmaster
    Participant

    In ieder geval stoppen met de overmatige consumptie van koolhydraten. Kraakbeen bestaat uit water, vet en glycogeen. Verzadigd vet bevat veel waterstof en is daarnaast natuurlijk ook een leverancier van vet. Het lichaam vervaardigt glycogeen uit eiwitten. Vetten en eiwitten eten dus en koolhydraten minimaliseren. Anders krijg je slijtage van kraakbeen met een hernia als gevolg.

    Mike

    #64573

    Rapunzel
    Participant

    Toevallig heb ik het hier laatst met de osteopaat over gehad omdat mijn moeder van 86 er ook last van heeft. Hij zei dat hij dat niet kon verhelpen, maar wel het gebied eromheen los kon maken zodat het allemaal wat prettiger aanvoelt.

    #64574

    Webmaster
    Participant

    Dat komt omdat de gangbare mening is dat eenmaal verloren kraakbeen niet meer opnieuw aan te maken is. Dit is wel degelijk het geval, maar natuurlijk alleen als het lichaam de bouwstoffen krijgt die dit mogelijk maken.

    Mike

    #64575

    Anoniem

    Sinds ik mijn koolhydraat-inname sterk heb verminderd en mijn vetinname heb verhoogd zijn mijn “hernia-achtige” klachten verdwenen!

    11 maanden geleden mee begonnen.

    #64576

    E123
    Participant

    Bedankt voor de tips. Zal even een link van dit/deze(?) topic aan hem doorsturen.

    #64577

    Ivo
    Lid

    Vitamine C ( minstens 1000 mg is betrokken bij de botmatrix, de botdichtheid. Ik zou voor magnesium ascorbaat gaan omdat dit meer of weefsel niveau werkt

    Glucosamine 1500 mg

    Magnesium ( citraat of chelaat ) of uit voeding

    Vitamine D3 en zo ik laatst hoorde ook in combinatie met vitamine A ( levertraan ) merk weet ik niet

    Genoeg essentiële vetten

    Geen geraffineerde suikers, niet roken, en zo weinig mogelijk alcohol.

    en…..bewegen ( fietsen, lopen dat soort beweging) of Yoga of ander intensieve sporten ALLEEN als hij hersteld is van zijn hernia natuurlijk 🙂

    #64578

    Ivo
    Lid

    Oh, en het verminderen van stress is ook belangrijk

    #64579

    Webmaster
    Participant

    Beestenbottenbouillons en Blue Ice levertraan.

    Mike

    #64580

    Ivo
    Lid

    Mike interessant dat kraakbeen weer aangemaakt kan worden. Heb je een link naar een artikel?

    #64581

    Webmaster
    Participant

    http://www.westonaprice.org/food-features/why-broth-is-beautiful?qh=YToyOntpOjA7czo5OiJjYXJ0aWxhZ2UiO2k6MTtzOjEwOiJjYXJ0aWxhZ2VzIjt9

    Quote:
    Living amidst the proteoglycans are the cartilage cells–chondrocytes–whose jobs are to regulate cartilage metabolism, manufacture the giant proteoglycan molecules and collagenous fibers and build new cartilage as necessary. To do so, the chondrocytes need the right nutrients delivered in the right proportions by the water and synovial fluid that feeds cartilage.

    Mike

    #64582

    Ivo
    Lid

    Bedankt

    #64584

    Anoniem

    hallo, ik heb de betreffende hernia.

    Mike, erg interessant dat kraakbeen wel degelijk herstellen kan! ik dacht zelf ook altijd dat dat niet zo was, blij dus dit te horen, ben pas 26.

    wat ik eet is sochtens havermout met rauwe melk maar dit breng ik wel tegen de kook.. dus zo rauw is het niet meer.

    daar naast elke dag goeie halve liter melk (wel rauw niks mee gedaan)

    desem brood en af en toe ook spelt kiem brood.

    smeer met roomboter of cocus olie.

    beleg is pinda kaas van monki of krekeltje kaas (rauw melks) en ook wel eens honing. gebakken ei ook nog wel eens.

    mandarijn meestal 2 op n dag, 1 appel, soms kiwi.

    avond eten groenten,aardappel,vlees (vis af en toe) gebakken in boter cocosolie palm, en olijf olie.

    elke dag eetlepel levertraan (merk lovitran)

    vetten en eiwitten krijg ik denk ik wel genoeg, maar koolhydraten.. missch zijn dat er nog best wat.

    ik heb boek voeding en fysieke degeneratie van Weston A. Price, in afrika aten ze ook veel aardappel en waren ze ook erg gezond. waarom word ons dit wel afgeraden? stond daar erg veel vetten tegenover ofzo? meen te herinneren dat ze ook veel vis aten.

    wat mijn eet patroon betreft, is er veel op of aan te merken?

    #64585

    Poekie
    Moderator

    Maarten,

    Zoals Mike al aangaf de beestenbottenbouillon.

    Als je de botten volgens het recept in koud water met appelazijn laat weken krijg je alle goede stoffen uit de botten in het water.

    Erg goed voor als je last hebt van botten en gewrichten.

    Dus lekker soep maken, kun je af en toe je brood vervangen door soep met een blokje kaas en een beker melk, hou je het lang op vol.

    havermout is geen goed graan, wel goed zijn: witte rijst, quinoa, gierst en boekweit.

    Waarom kook je je melk, vanwege de havermout?

    Je zou ’s ochtends ook een van de yoghurtsmoothies kunnen proberen, daar loop je de rest van de ochtend op, krijg je ook direct meer vetten binnen.

    Lia

    #64586

    Webmaster
    Participant

    maarten,

    Absoluut teveel koolhydraten! Dat ze er in Afrika mee weg konden komen had te maken met de hoge inname van vetoplosbare vitamines, die Price bij alle 14 natuurvolkeren constateerde. Bovendien werden wortelgroenten als cassave (tapioca) vaak gefermenteerd, waardoor de suikers door melkzuurbacterien werden opgegeten, en daarna gekookt. De bewoners van de eilanden van de Stille Zuidzee fermenteerden en kookten bijv. tarowortel, een gerecht dat ‘poi’ wordt genoemd.

    Het is zinloos om de vergelijking te trekken tussen ons gedegenereerde moderne mensen en de volkeren die Price bestudeerde. Het is zelfs zinloos om de vergelijking te trekken tussen ons gedegenereerde moderne mensen en de vooroorlogse generaties in eigen land! We zijn na de oorlog razendsnel gedegenereerd, een duidelijk bewijs dat dit nooit genetisch kan zijn, maar het gevolg van een zeer verwoestende omgevingsfactor. Ook Price kwam destijds al op deze conclusie, waarmee hij dus in feite zijn darwinistische kennis over erfelijkheidsleer moest bijsturen richting epigenetica.

    Wat je moet beseffen is dat we meer voedingstekorten dan ooit hebben en dus ook meer voedingsstoffen dan ooit nodig hebben om deze tekorten op te heffen. Waar men vroeger weg kon komen met zetmeel, fytinezuur en nachtschades kan dit nu echt niet meer, vandaar dat ik er ook zo fel op ben. Je kunt een probleem pas oplossen als je het onder ogen ziet. Keer op keer merk ik hier dat men de problematiek onderschat en kennis over natuurvolkeren zelfs gebruikt om aan te geven dat bijv. extreme sportbeoefening wel degelijk mogelijk is. Laatst corrigeerde ik Evan nog toen ik schreef:

    Quote:
    Zie je nu echt niet het verschil tussen deze mensen en ons moderne, gedegenereerde mensen? Die indianen hebben een zuurstofoverschot van jewelste, wij hebben een zuurstoftekort van jewelste. Hun energie is overschot, die van ons is schaarste. Geen appels met peren vergelijken graag.

    Evan heeft er ook een handje van om te zeggen: ach, af en toe een boterham moet kunnen. Die hele houding van ‘ach, het valt allemaal wel mee’ kunnen we ons vandaag de dag simpelweg niet meer permitteren! Het is, zoals Micave hier op dit forum terecht stelt, alles of niet. Het is zelfs zo ernstig dat we als mensheid aan de rand van afsterven staan:

    http://www.naturalnews.com/038351_sperm_count_French_men_scientific_study.html

    Het wordt echt tijd om wakker te worden en de extreme ernst van de situatie in te zien! Dit is niet de eerste keer dat ik dit hier schrijf. Waarom moet ik toch voortdurend zoveel mensen met de neus op de feiten drukken?!

    Mike

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.