Muis update en vragen

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Muis update en vragen

Dit onderwerp bevat 82 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  muis 1 jaar, 6 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 83)
  • Auteur

muis
    Participant

Hallo allemaal,

Mijn voorsteltopic niet meer kunnen vinden, maar maakt verder ook niet uit.

Ik zal proberen kort te zijn:

Na pilgebruik niet meer gemenstrueerd (nu 3 jaar geen menstruatie), PCOS geconstateerd, leverfalen en vervolgens werd PCOS in twijfel getrokken en mri wees hypofysetumor uit (niet hormoonproducerend), tumor zit er nu een jaar later nog. De arts geeft aan dat de tumor geen invloed heeft, maar de eierstokken nog steeds niet worden aangestuurd.

Nu staat een ACTH test geplanned. Er wordt synacthen toegediend en dan de cortisol gemeten. (Hier ga ik mij nog in verdiepen, mocht iemand hier meer over weten of zelf aan- of afraden hoor ik het graag)

Los van dit alles (nou ja eigenlijk niet natuurlijk) heb ik opnieuw mijn cholesterol laten prikken. Ik schrok hier toch wel van.

Cholesterol 8.7 mmol/l H 3.5 7.0
    Triglyceride 0.39 mmol/l L 0.50 2.20
    HDL-chol 3.08 mmol/l >1.00
    LDL-chol 5.40 mmol/l H <4.10
    Chol/HDL ratio 2.8 ratio <4.5

in september was dit:

Cholesterol 7.1 mmol/l H 3.5 7.0
    Triglyceride 0.45 mmol/l L 0.50 2.20
    HDL-chol 2.78 mmol/l >1.00
    LDL-chol 4.10 mmol/l H <4.10
    Chol/HDL ratio 2.6 ratio <4.5

muis
    Participant

Wat ligt hier onder (cholesterol), de hormoonondisbalans?

Ik eet WAPF en neem vitamine C.

Lievergezond
    Participant

hoi Muis: over cholesterol: een citaat van Juglen Zwaan hierover:

Cholesterol is een onmisbare stof. Zo worden er hormonen en vitamine D van gemaakt. Ik heb liever een te hoog cholesterol dan een te laag. Het boek Feiten en fabels over cholesterol vertelt er ook alles over. Een interessant inzicht uit de lezing van Erik-Alexander Richter van vorige week was dat een verhoogd cholesterol vaak komt doordat we te weinig vitamines tot ons krijgen. Vitamine D en K zijn verantwoordelijk voor het afzetten van calcium in de botten. Als één van deze twee ontbreken, dan kan calcium zich afzetten in de vaatwanden. Onderzoek toont aan dat cholesterolplaques in de aderen grotendeels uit calcium bestaat.

Genoemd citaat van hem komt uit een nieuwsbrief over “de Gezondheidsbeurs” (of wat er voor doorgaat) daterend van 15 februari 2015, maar hier http://www.ahealthylife.nl/cholesterol-is-gezond-en-van-levensbelang/ vind je meer info van hem over cholesterol.

Panda
    Participant

Muis ,

Is er daadwerkelijk Leverfalen bij jou geconstateerd ?
    Dan zou het goed zijn eens de Albumine waarde te laten checken ,
    want die kan in verband met je verzwakte Leverfunctie te weinig Albumine aanmaken .

http://www.gezondheidsrisicotest.nl/onderzoek/albumine

Om je Lever te helpen met Herstellen , Kun je dagelijks 3 kopjes Mariadistel Thee drinken , van gemalen Maria distelzaadjes

https://www.pit-pit.com/mariadistel.html

Lievergezond
    Participant

In aanvulling op mijn voorganger ook nog dit Muis om de lever te ondersteunen (met de functie die het normaal uitvoert): magnesium en b-vitaminen helpen de glutathionhuishouding op peil krijgen.

maarten
    Participant

Om je Lever te helpen met Herstellen , Kun je dagelijks 3 kopjes Mariadistel Thee drinken , van gemalen Maria distelzaadjes

geen thee doen, ja . Kan maar doe het dan omdat t lekker is.

De werkzame stof in mariadistel is erg slecht water oplosbaar en komt niet / nauwelijks in de thee.

Ik zal morgen proberen de bron te zoeken..

maarten
    Participant

O heb um al,

Aangezien de werkende voedingsstoffen in het zaad heel slecht oplosbaar zijn in water, is Mariadistel-thee zetten niet zo’n goed idee. Deze bevat niet het maximum aan werkzame bestanddelen. Het is beter om de de zaden te malen. De gemalen zaden kun je dan zo opeten, of in de morgen uitstrooien over je Cruesli.

http://www.optimalegezondheid.com/de-voor-en-nadelen-van-milk-thistle-mariadistel/

muis
    Participant

Bedankt voor de reacties.

Aangezien ik echt WAPF eet, verbaasd mij deze hoge cholesterolwaardes toch. Wat aan de hoge kant zie ik niet als een probleem, maar bijna 9 is wel erg hoog voor een vrouw van 27.

De mariadistelzaadthee neem ik al, maar ik lees inderdaad dat je beter de zaadjes kunt eten. (Zit je dan niet met fytinezuur?)

fatsnotbad
    Keymaster

Dat is inderdaad niet normaal en aan de hoge kant. Eet je voldoende gelatine en vit. C? Lees ook scheurbuis.
    Mike

muis
    Participant

Ja doe ik, groene bus van Great Lakes, en de vetoplosbare vitamine C van OAV.

fatsnotbad
    Keymaster

De dosering verhogen wellicht?

Mike

muis
    Participant

Ja ga ik doen!

muis
    Participant

Ik kreeg de volgende vraag: Fytinezuur in Granaatappelpitten? Mijn eerste antwoord was “ja”, maar toch even checken ;).

Pike
    Participant

Duidelijk verhoogde cholesterol is een zeer sterke indicatie voor een schildklierprobleem. Lijkt mij in dit geval ook de meest voor de hand liggende verklaring.
    vroeger werd een verhoogde cholesterol zelfs uitsluitend gebruikt om de diagnose schildklierdisfunctie vast te stellen.

Lievergezond
    Participant

hoi Pike, als ik het van dit filmpje -met dank aan Keza- goed begrijp: https://www.youtube.com/watch?v=2ZWnpQmn2OE&safe=active dat ook over de schildklier gaat: dan is schildklierdysfunctie (vertraagde werking meestal) een gevolg van bijnierinsufficientie. Het is een logische overlevingsreactie van de schildklier dan en niet zozeer een teken van een slecht functionerende schildklier. Gegeven de omstandigheden doet de schildklier bij bijnierinsufficientie het precies goed als die de eigen werking vertraagt.

Hoe gestresster een mens is, hoe meer cortisolaanmaak: en nu komt het: cortisol balanceert de zuurgraad want cortisol alkaliseert. En bij meer cortisolaanmaak gaat de schildklier automatisch op zijn kont liggen. Dan is er in feite niets mis met de schildklier. De oplossing voor te veel cortisolaanmaak is volgens Bergman minder stress en als dat niet lukt dan op zijn minst veel antioxydanten, minder zure voeding, water drinken en meer plantaardige voeding.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 83)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.